Nieuwe x-over

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koene87
    • Apr 2008
    • 19

    Nieuwe x-over

    Momenteel hebben we 2x Ecler FAP30L in 2 amp racks steken. Beiden doen ze wat moeilijk de laatste tijd. Sommige uitgangen faden zo uit en weer in etc, gekke boel, maar het ligt zeker aan de x-overs. Hebben ze dan eens volledig gekuist maar vertrouwen het boeltje niet echt, ook zijn de vele functies van een digitale x-over welkom!

    Het moet geen high-end spul zijn maar wel de kwaliteit hebben van de Ecler FAP30L. Over DBX al veel gelezen en gezien, maar wat over de Synq DLP-6? Verschillende verkopers waren hier zeer tevreden over. Mooie klank, vele instelmogelijkheden en de prijs valt nog goed mee, hier een linkje:

    SynQ DLP-6 Digital Management Processor voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Luidspreker management

    Wat denken jullie erover? Iemand ervaring met de analoge Ecler FAP30L? En de kwaliteit van de Synq DLP-6? (Zou dan een eerste Synq aankoop zijn..)
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Voor dat geld heb je toch ook ruimschoots 'n DPA-tje ?
    Die Synq lijkt mij 'n OEM-er, kan me niet voorstellen dat ze daar zelf alle research en ontwikkeling in hebben gedaan. Als 't uit de goede fabriek komt is er weinig mis mee zou ik zeggen, proberen dus !

    Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Synq is onderdeel van Beglec (JB Systems), maar toch een stapje hoger in kwaliteit dan doorsnee OEM producten.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Koene87
        • Apr 2008
        • 19

        #4
        Indd, als ze iets 'pro' maken noemen ze het Synq. Zelf ben ik niet zo voor Synq, hun mengpanelen, cd-spelers, bassen en versterkers etc moet ik niet hebben, maar hoor van verschillende mensen dat de x-over best wel goed is, in vergelijking met andere merken in dezelfde prijs klasse (dbx, ecler).

        De verkoper had een Ecler (weet niet welke) in dezelfde prijs klasse ergens geïnstalleerd, maar was er niet zo tevreden over. Had al 2x moeten vervangen, en telkens als hij iets in het menu veranderde kwam er een luide klik door de speakers etc. Over de DBX in dezelfde prijs klasse was hij ook niet 100% positief. De DBX was wel deftig, maar miste een paar functies die de Synq wel kan, en als er zwaar gelimit werd klonk de bass vrij plat zei hij.

        Maar ik denk dat er nog weinig mensen ervaring hebben met de Synq DLP-6, misschien een beetje schrik voor Synq?

        Originally posted by renevanh
        Synq is onderdeel van Beglec (JB Systems), maar toch een stapje hoger in kwaliteit dan doorsnee OEM producten.

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Je kan ook naar de DC-One van EV kijken. Ook een prima processor in dezelfde prijsklasse.

          Comment

          • Koene87
            • Apr 2008
            • 19

            #6
            Ziet er zeker OK uit, maar die mist dan weer de vrij belangrijke ethernet aansluiting die de Synq wel heeft. Ook 'maar' 4 uitgangen.

            Originally posted by BJD
            Je kan ook naar de DC-One van EV kijken. Ook een prima processor in dezelfde prijsklasse.

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              DC-One heeft 6 uitgangen
              Verder heeft de Synq geen ethernet aansluiting. Wel een RS485 aansluiting met een usb naar RS485 convertor er bij. Voordeel hiervan is dat je met een los ethernet lijntje naar je FOH positie je processor daar kan regelen. Als je echt ethernet wilt zul je zowel bij de synq als bij de EV een usb naar ethernet convertor moeten kopen.
              Last edited by BJD; 25-06-09, 11:43.

              Comment

              • dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

                #8
                Ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag. Maar ik had een vraag over de DBX PX op een passief systeem. En ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

                Zoals jullie allemaal weten is de DBX PX bedoeld en ontwikkeld voor actieve systemen. En naar veel navraag moet dit ook gewoon werken op passieve systemen maar dan moet je het een en ander, anders doen kwa instellingen.

                Nu ben ik via de wizzard begonnen. En uiteidenlijk kom je in de wizzard uit op "main speaker level" en later volgt dan ook "sub speaker level".

                Normaal gesproken moet je opvolgen wat ze zeggen. En dan vertellen ze je dat de levelknop op de speaker op een bepaalt niveau moet gezet worden. maar hoe zit dat dan als je met amps werkt. Kun je dit het zelfde hanteren of zijn hier andere instellingen voor nodig.

                Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zou het wel aardig vinden van mijn mede-forummers

                gegroet,

                Robin
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #9
                  Originally posted by dj-wojcik
                  Ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag. Maar ik had een vraag over de DBX PX op een passief systeem. En ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

                  Zoals jullie allemaal weten is de DBX PX bedoeld en ontwikkeld voor actieve systemen. En naar veel navraag moet dit ook gewoon werken op passieve systemen maar dan moet je het een en ander, anders doen kwa instellingen.

                  Nu ben ik via de wizzard begonnen. En uiteidenlijk kom je in de wizzard uit op "main speaker level" en later volgt dan ook "sub speaker level".

                  Normaal gesproken moet je opvolgen wat ze zeggen. En dan vertellen ze je dat de levelknop op de speaker op een bepaalt niveau moet gezet worden. maar hoe zit dat dan als je met amps werkt. Kun je dit het zelfde hanteren of zijn hier andere instellingen voor nodig.

                  Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zou het wel aardig vinden van mijn mede-forummers

                  gegroet,

                  Robin

                  Mja, ik vind die benaming dat de PX voor actieve systemen is nogal misleidend en onhandig gemarket. Het is gewoon 'n 2>4 processortje, voor allerhande toepassingen geschikt.

                  Die wizard functie is 'n beetje suf, gewoon de levelpots van je actieve systeem of amps open (dat omt op hetzelfde neer), crosspunten, slopes en filtertypes ingeven, levels afregelen, evt. wat PEQ-en en de limiters inregelen. Enfin, het standaard verhaal, naar smaak en eigenwijze uit te voeren.

                  Groeten en succes !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

                    #10
                    Originally posted by Koen van der K
                    Mja, ik vind die benaming dat de PX voor actieve systemen is nogal misleidend en onhandig gemarket. Het is gewoon 'n 2>4 processortje, voor allerhande toepassingen geschikt.

                    Die wizard functie is 'n beetje suf, gewoon de levelpots van je actieve systeem of amps open (dat omt op hetzelfde neer), crosspunten, slopes en filtertypes ingeven, levels afregelen, evt. wat PEQ-en en de limiters inregelen. Enfin, het standaard verhaal, naar smaak en eigenwijze uit te voeren.

                    Groeten en succes !
                    Bedankt voor je reactie. Dus ik moet gewoon zoals ik normaal ook altijd heb gedaan, mun versterkers gewoon op het normale niveau zetten als dat ik normaal ook doe? Ik dacht dat die wizzard wel handig zou zijn. Maar die gaat dan vooral uit naar actieve JBL sets. En nog een paar andere.

                    verder denk ik dat ik voor de rest de mic gebruik. En dat ik vandaar uit ga luisteren wat beter kan.

                    gr Robin
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                    Comment

                    • Koene87
                      • Apr 2008
                      • 19

                      #11
                      Het is al een maand geleden maar toch even vermelden dat we uiteindelijk gekozen hebben voor de DBX DriveRack 260!

                      Nog maar één keer getest maar toch al zéér tevreden van!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        [FONT=Verdana]Ik heb een persoonlijke speakerset gekocht van Iven, (beter bekend als ivo). 2 toppen en 2 subs.[/FONT]
                        [FONT=Verdana]Hiervoor heb een DBX processor gekocht met meetmicrofoon. Het werkt gewoon fantastisch! gewoon even de meetmicrooon zijn werk laten doen, en de processor stelt alles automatisch in.[/FONT]

                        Comment

                        • Koene87
                          • Apr 2008
                          • 19

                          #13
                          Even ter informatie dat we wegens overstock onze prachtige DBX DriveRack 260 verkopen voor een zéér goede prijs!

                          Comment

                          Working...