Electrovoice P.A. Installatie optimaliseren.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    Electrovoice P.A. Installatie optimaliseren.

    Mijn P.A. installatie-tje is de volgende; Een aktieve set van Electrovoice, (2x de 760 subs en 2x de 360 tops) ,een Allen and Heath mix wizard 3 14-4-2, en als monitor installatie de oude s200 boxen van electrovoice met hiervoor een electrovoice cp 2200 versterker. Dus geen Equalizer......
    Wat is nu een geschikte keuze om het geluid van mijn P.A.tje te optimaliseren. Ik gebruik de installatie voornamelijk als versterking van ons Duo. Keyboards, akoestische gitaren, accordeon en zang. (Dus geen live drums) Ik las ook over de DBX Driverack PA.....is dat misschien iets voor mij? Of is het beter om een traditionele E.Q. te kiezen, en zo ja, welke?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by TonBeljon
    Mijn P.A. installatie-tje is de volgende; Een aktieve set van Electrovoice, (2x de 760 subs en 2x de 360 tops) ,een Allen and Heath mix wizard 3 14-4-2, en als monitor installatie de oude s200 boxen van electrovoice met hiervoor een electrovoice cp 2200 versterker. Dus geen Equalizer......
    Wat is nu een geschikte keuze om het geluid van mijn P.A.tje te optimaliseren. Ik gebruik de installatie voornamelijk als versterking van ons Duo. Keyboards, akoestische gitaren, accordeon en zang. (Dus geen live drums) Ik las ook over de DBX Driverack PA.....is dat misschien iets voor mij? Of is het beter om een traditionele E.Q. te kiezen, en zo ja, welke?
    Ik zou eerst eens kijken waar je behoefte aan hebt....
    Wil je makkelijk de klank kunnen regelen dan is een grafische EQ aan te raden, een driverack PA is een speakerprocessor waar ook EQ functies in zitten maar qua bediening minder snel als een losse EQ.
    Een vraag dus waar vooral jijzelf het antwoord op kunt geven.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Driverack PA is best een leuk ding. Ik ga altijd uit van het volgende: een processor met EQ voor een standaard EQíng op de set, maar net hoe het nodig is. Per situatie pas ik dan eventueel nog de boel aan met de EQ in mn live-rack. Ander voordeel is dan dat je apart de Sub en Top aan kan sturen, zodat je zelf controle hebt over de crossover frequenties e.d.

      Als laatste zitten er ook nog alleraardigste limmiters in waarmee je je set kunt beveiligen.

      Overigens heb ik nog een driverack PA te koop in nieuwstaat. Mail maar bij interesse...
      Last edited by Big Bang; 22-06-09, 21:13.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by Big Bang
        Driverack PA is best een leuk ding. Ik ga altijd uit van het volgende: een processor met EQ voor een standaard EQíng op de set, maar net hoe het nodig is. Per situatie pas ik dan eventueel nog de boel aan met de EQ in mn live-rack. Ander voordeel is dan dat je apart de Sub en Top aan kan sturen, zodat je zelf controle hebt over de crossover frequenties e.d.

        Als laatste zitten er ook nog alleraardigste limmiters in waarmee je je set kunt beveiligen.

        Overigens heb ik nog een driverack PA te koop in nieuwstaat. Mail maar bij interesse...
        Mooie advertentie
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Mooie advertentie
          Niet zo bedoelt, ben echt tevreden over t dingetje. Enige reden dat ie er uit gaat is het gebrek aan room delay. Dat is in het geval van de OP echter niet aan de orde . (Maar, eerlijk is eerlijk, als de OP blij wordt met mijn DRPA ben ik ook blij )

          Overigens: zoek je iets voor de monitoren (uitfluiten) is een driverack totaal niet handig...

          (En ik had natuurlijk ook de OP een PM kunnen sturen... Maar da's dan ook weer zo odringerig dat ik daarvoor pas.)
          Last edited by Big Bang; 23-06-09, 00:37.
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

          Comment

          Working...