A&H Ilive <> Soundcraft SI 1, 2 en 3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    A&H Ilive <> Soundcraft SI 1, 2 en 3

    - A&H Ilife T112 met 48/16 stageblock kost +/- 15.000€
    - De soundcraft SI 3 +/- 30.000€ heeft wel 64 micpreamps en 27DCA groups maar zonder stageblock

    Weet iemand waarin de dubbele kostprijs zit? Op het eerste zicht hebben ze ongeveer de zelfde functies en kwaliteit mic preamps.

    Heeft A&H soundcraft een hak willen zetten?
    Last edited by frederic; 22-06-09, 14:00.
  • Lieven
    • Jun 2009
    • 26

    #2
    A&H heeft de Ilive T reeks wel degelijk laag geprijsd om opnieuw een beter imago te krijgen in de pro markt.
    Je vindt regelmatig riders met no A&H die bedoeld zijn om de GL2200 reeks uit te sluiten. A&H wil door een grote hoeveelheid "goedkopere" Ilive's T te verkopen de technieker opnieuw laten kennismaken met een pro mixer zowel qua mogelijkheden als qua geluid.

    Lieven

    Comment

    • xvisionbelgium
      • Sep 2008
      • 50

      #3
      Originally posted by frederic
      - A&H Ilife T112 met 48/16 stageblock kost +/- 15.000€
      - De soundcraft SI 3 +/- 30.000€ heeft wel 64 micpreamps en 27DCA groups maar zonder stageblock

      Weet iemand waarin de dubbele kostprijs zit? Op het eerste zicht hebben ze ongeveer de zelfde functies en kwaliteit mic preamps.

      Heeft A&H soundcraft een hak willen zetten?
      Ik snap ook niet goed hoe soundcraft aan zijn pricing komt. Volgens wat ik ooit vroeger heb opgevangen wou men een digital replacement voor de huidige MH3/4 gebruikers.... Maar met zo een prijs en zonder digitale multi... ik weet het niet....

      En 't is een compleet ander concept dan andere digitale tafels... Veel heb ik er nog niet gezien.

      Als je dat geld (van een SI3) toch wil uitgeven is een SD8 volgens mij de betere koop met meer kans op rider-acceptance (als dat voor u een issue zou kunnen zijn, en veel kans dat hij nog goedkoper gaat zijn).

      Comment

      • Cake Music NL
        • Sep 2008
        • 60

        #4
        Inderdaad compleet anders; Eindelijk digitale tafels zonder schermen en menu's en direct hands-on zegt men bij Soundcraft. Allemaal erg leuk, maar toch zit er een schermpje in het midden voor de automatisering en de namen invoeren etc.
        En dat schermpje is klein en irritant met veel menu laagjes, en dat is nou juist wat we niet willen.
        En geen stagebox, en geen digitale multi, geen multitrack integratie, noem maar op.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Cake Music NL
          Inderdaad compleet anders; Eindelijk digitale tafels zonder schermen en menu's en direct hands-on zegt men bij Soundcraft. Allemaal erg leuk, maar toch zit er een schermpje in het midden voor de automatisering en de namen invoeren etc.
          En dat schermpje is klein en irritant met veel menu laagjes, en dat is nou juist wat we niet willen.
          En geen stagebox, en geen digitale multi, geen multitrack integratie, noem maar op.
          En juist die digitale multi vind ik één van de grote voordelen van een digitale tafel......
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Jo.A
            • Jun 2009
            • 5

            #6
            Originally posted by frederic
            - A&H Ilife T112 met 48/16 stageblock kost +/- 15.000€
            - De soundcraft SI 3 +/- 30.000€ heeft wel 64 micpreamps en 27DCA groups maar zonder stageblock

            Weet iemand waarin de dubbele kostprijs zit? Op het eerste zicht hebben ze ongeveer de zelfde functies en kwaliteit mic preamps.

            Heeft A&H soundcraft een hak willen zetten?



            15.000 euro voor de t112 + 48/16 .. Volgens mij kan dat zelfs nog een stuk goedkoper. Rond de 12.000



            De iLive 112 en de iLive 80 (zonder de T dus) zijn namelijk wel meer dan dubbel zo duur. Dus dan kom je wel in de buurt van de soundcraft.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by Jo.A
              15.000 euro voor de t112 + 48/16 .. Volgens mij kan dat zelfs nog een stuk goedkoper. Rond de 12.000



              De iLive 112 en de iLive 80 (zonder de T dus) zijn namelijk wel meer dan dubbel zo duur. Dus dan kom je wel in de buurt van de soundcraft.
              Wat is het verschil tussen de Ilive 112 en de T112?

              Comment

              • Lieven
                • Jun 2009
                • 26

                #8
                De Ilive en Ilive Tseries zijn dezelfde qua mogelijkheden en software. Ook de layout en bediening van de surface is identiek. Het grote verschil is dat de ILive met input en output modules werkt die vrij configureerbaar zijn. De ILIVE T serie is een vaste layout. ( 32 in 16 out of 48 in 24 out )
                Het processorgedeelte is ook indentiek. De preamp zou ook identiek zijn maar ik heb daar nog geen officiele bevestiging van.
                Een grote invloed op de prijs is dat de ILIVE met ethersound werkt ( licentie kost ) en de Tseries met ACE ontwikkeld door A&H voor de distrubutie van audio tussen rack en surface.

                deze week is trouwens versie 1.5 gereleased met opnieuw een aantal interessante functies

                Lieven

                Comment

                • Jo.A
                  • Jun 2009
                  • 5

                  #9
                  Originally posted by Lieven

                  deze week is trouwens versie 1.5 gereleased met opnieuw een aantal interessante functies

                  Lieven




                  klopt nieuwe update zit er op en loopt super. Zit er zoveel kwaliteit en kosten verschil tussen een modulair rack en een gewoon rack?

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Zo te zien staat en valt alles met de mic preamps.

                    Als de T112 en de 112 de zelfde preamps gebruiken heeft volgens mij de 112 geen zin meer?

                    Comment

                    • Jo.A
                      • Jun 2009
                      • 5

                      #11
                      Ik denk dat het ongetwijfeld met meer dingen te maken moet hebben. zo'n kosten besparing kun je niet realiseren door alleen andere pre-amps.

                      Comment

                      • Lieven
                        • Jun 2009
                        • 26

                        #12
                        Zoals in mijn vorige mail aangehaald : een grote kostfactor is de licentie voor ethersound. 64 kanalen heen en terug kost nl. wat geld. Weet de exacte prijs niet meer maar er was toch een serieus bedrag mee gemoeid.

                        Volgens de website spreken ze bij de T112 reeks over een 'nieuwe' pream en niet over 'dezelfde' preamp zoals de 112. klank zou wel gelijk zijn maar dit heb ik zelf nog niet kunnen testen. ( wegens geen 112 beschikbaar ). Al de rest is identiek. Voor veel bedrijven speelt de flexibiliteit van de IDR10 rack wel mee. Ze kunnen dan voor verschillende producties meer of minder input/output configureren. Bij de T-reeks zijn die vast.

                        Vrijdag een eerste show gehad en ging als een trein. BE had nog nooit met A&H live gewerkt en na 10 minuten was die op dreef.

                        Lieven

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by Lieven
                          Zoals in mijn vorige mail aangehaald : een grote kostfactor is de licentie voor ethersound. 64 kanalen heen en terug kost nl. wat geld. Weet de exacte prijs niet meer maar er was toch een serieus bedrag mee gemoeid.

                          Volgens de website spreken ze bij de T112 reeks over een 'nieuwe' pream en niet over 'dezelfde' preamp zoals de 112. klank zou wel gelijk zijn maar dit heb ik zelf nog niet kunnen testen. ( wegens geen 112 beschikbaar ). Al de rest is identiek. Voor veel bedrijven speelt de flexibiliteit van de IDR10 rack wel mee. Ze kunnen dan voor verschillende producties meer of minder input/output configureren. Bij de T-reeks zijn die vast.

                          Vrijdag een eerste show gehad en ging als een trein. BE had nog nooit met A&H live gewerkt en na 10 minuten was die op dreef.

                          Lieven
                          Precies of PA bedrijven tijd hebben om voor iedere klus een rack samen te stellen. Met een IDR48 heb je 48 in 24 uit mee. En neemt bijna geen plaats in. Lijkt me toch zeer flexybel voor verschillende klussen.
                          Last edited by frederic; 13-07-09, 12:50.

                          Comment

                          • Lieven
                            • Jun 2009
                            • 26

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Precies of PA bedrijven tijd hebben om voor iedere klus een rack samen te stellen. Met een IDR48 heb je 48 in 24 uit mee. En neemt bijna geen plaats in. Lijkt me toch zeer flexybel voor verschillende klussen.
                            Frederic, niet voor iedere klus maar voor producties, theater , tour. De Ilive versie is daar meer naar georiënteerd. Voor de gewone P.A. boer is de T serie natuurlijk voldoende

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Ik snap nu nog altijd niet wat het voordeel is van zelf configureerbare modules voor theaterproducties? Wat heb je meer nodig dan 48 in 24 uit voor een theaterproductie??

                              Comment

                              Working...