Crest vonken!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

    Crest vonken!

    Nou beste forummers,

    Mijn crest begon vandaag op een klus flink te vonken en te branden gelijk uitgezet dat ding.

    Met de trafo is niets mis deze brande niet maar de printplaat aan de binnenkant waar de + en - binnenkomen wel.... Als mijn speakers de + en - per ongeluk met elkaar verbinden krijg je dan ook vonken in de versterker?

    DUS IS DEZE NOG TEMAKEN>?????
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

    #2
    Welke cresten?

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Ik heb mijn glazen bol reeds lang buitengegooid...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Normaal gesproken zou hij beveiligd moeten zijn tegen kortgesloten uitgangen.
        Maar of een versterker waar de vlammen uit zijn geslagen nog gerepareerd kan worden kan ik je ook niet zo ff vertellen. Een fotootje zou al iets meer zeggen
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • koentjes
          • Dec 2007
          • 333

          #5
          laat me raden........

          zeker iets met dit topic te maken??


          of iets te maken valt, kan niemand hier op het forum zo aan je vertellen...
          dan zal er toch echt iets gemeten moeten worden zo hier en daar binnenin.

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            @ Koentjes,

            Haha, blijkbaar is Crest toch niet zó betrouwbaar op 2 ohm!

            Originally posted by gice
            Nou beste forummers,Als mijn speakers de + en - per ongeluk met elkaar verbinden krijg je dan ook vonken in de versterker?
            Die kans lijkt mij erg klein. Maar inderdaad, een fotootje of zo zou veel doen? Beschrijf de situatie is wat beter... "flink te vonken" klinkt namelijk erg gevaarlijk! Volgens mij kwam de boel er nog net niet uitvliegen.

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • gice
              • Dec 2007
              • 83

              #7
              mm

              Inderdaad het is de crest CA9 heb hem alleen niet op 2omh belast maar op 4 ohm. Ik was er zelf niet bij maar heb bekeken van binnen en er was allemaal zwarte as door de versterker alleen een deel aan de kant van de speaker aansluitingen was zwart en leek verbrand.

              Ik denk dat ik hem even naar HGL tilburg breng en er even naar laat kijken. Die komen er vast wel uit.

              Groeten Gijs

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by gice
                Inderdaad het is de crest CA9 heb hem alleen niet op 2omh belast maar op 4 ohm. Ik was er zelf niet bij maar heb bekeken van binnen en er was allemaal zwarte as door de versterker alleen een deel aan de kant van de speaker aansluitingen was zwart en leek verbrand.

                Ik denk dat ik hem even naar HGL tilburg breng en er even naar laat kijken. Die komen er vast wel uit.

                Groeten Gijs
                ik denk dat de reparatie meer gaat kosten dan je krantenwijk oplevert...

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #9
                  Het lijkt me absoluut zinloos hier foto's van 't ding te posten ... zoals Laserguy zegt hebben we geen gave om adhv 'n foto 'n apparaat te analyzeren.

                  Als 't 'n beetje goede BBQ is geweest is de kans aanwezig dat je reparateur gewoon
                  n complete outputmodule koopt bij Engine en da's best prijzig.
                  Persoonlijk vind ik brand- en koolschade nogal tricky, vaak allerhande obscure half-geleidingen en semi-storingen die je kado krijgt waardoor je 't ding nooit betrouwbaar werkend meer krijgt, dan wordt zo'n ding echt 'n "pijn in de poeperd" waar teveel uren in gaan zitten.

                  Succes !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Euhhh.... Ik durf het bijna niet te vragen....
                    Maar is het feestje erdoor verziekt?
                    Of ben je zo wijs geweest een extra versterker in te huren?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • gice
                      • Dec 2007
                      • 83

                      #11
                      party verneukt

                      Nee de party ging gewoon door had 2 actieve basskasten staan die ook outputs hadden richting de tops... niet zuiverder en net zo hard. Maar voor die bedoeling was het voldoende dus nee niet verneukt. Ben gelijk erheen gereden en heb het ter plekke opgelost.

                      Ik breng heb vanmiddag weg voor analyse...

                      thx voor de reacties, owja ik heb een grote krantenwijk hoor dus dat komt wel goed....

                      Groeten Gijs

                      Comment

                      • Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

                        #12
                        als je er zelf niet bij bent geweest, weet je wel zeker of het ding wel 220v gehad heeft, en geen 380? Verbrand en verkoold ed, lijkt me erg op iets teveel voltjes erop gezet...

                        Repareren heeft weinig nut dan...
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                        Comment

                        • gice
                          • Dec 2007
                          • 83

                          #13
                          380

                          Nou, ik denk dat het wel gewoon 220v is geweest heb het nml zelf aangesloten. Het was van een gemeente unit uit de grond de rest van mijn apparatuur stond er ook op aangesloten.

                          2x Actieve baskasten
                          1x crossover
                          1x composer
                          1x Crest CA9

                          2x Pioneer mk3 10000
                          1x Pioneer mengpaneel

                          En de crest is de enigste die dus last ervan had (ps hij ligt nu bij HGL tilburg) ik wacht het belletje even af..

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #14
                            Hoe zeker weet je dat?
                            Ik meet altijd EERST voordat ik dingen aansluit!!!

                            Kijk, ik vind het logisch dat juist je amp problemen heeft, immers is deze de enige in je rijtje van apparatuur wat enorm veel vermogen vraagt!
                            Schommelingen op het 'net' veroorzaken juist jouw probleem..

                            Dave
                            Last edited by salsa; 22-06-09, 17:44.
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by salsa
                              Hoe zeker weet je dat?
                              Ik meet altijd EERST voordat ik dingen aansluit!!!

                              Kijk, ik vind het logisch dat juist je amp problemen heeft, immers is deze de enige in je rijtje van apparatuur wat enorm veel vermogen vraagt!
                              Schommelingen op het 'net' veroorzaken juist jouw probleem..

                              Dave
                              Nou, normaal gesproken zou een versterker wel tegen wat netschommelingen moeten kunnen. En wanneer je deze op twee fases, dus 380V, aansluit dan begint het knetteren en vonken al vrij spoedig of de zekering vliegt er gewoon uit.
                              Ik denk eerder aan een elco die de geest heeft gegeven en daarmee een kettingreactie op gang heeft gebracht.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...