Crest CA9 stabiel op 2ohm?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

    Crest CA9 stabiel op 2ohm?

    Beste medeforummers,

    Ik ben de gelukkige eigenaar van een crest CA9.. maar heb dit weekend een feestje in de openlucht en mijn tweede versterker heeft het loodje gelegd. Ik ben van plan om 4 speakers op een kant van de crest te gooien (2ohm) en 2 bassen op de andere kant.

    Heeft iemand van jullie ervaring of deze amp dat gaat trekken? Het gaat om 4 full range speakers 2 jbl 350 watt rms en 2 cerwin vega 350 watt rms. Eigenlijk is de versterker te licht maar dat neem ik dan maar voor lief...

    Graag snel reacties,

    Alvast bedankt!

    Groeten Gijs
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Voor een Crest is dat geen enkel probleem, kun je rustig doen.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Maar als die Crest ook crasht heb je dus helemaal niks meer....
      Persoonlijk vind ik het nogal een risico om alles van één versterker af te laten hangen, zeker wanneer je deze op 2 Ohm belast.
      Niet een plan om een extra versterker te huren?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Je kan beter 3 speakers per kanaal aansluiten, dan zit je op ong.2.66 Ohm
        Zo heb je je versterker beter belast.

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • gice
          • Dec 2007
          • 83

          #5
          oké

          Beste Salsa, dat is duidellijk maar heb 4 topkasten en 2 baskasten (zonder filter) versterker bijhuren is optie maar heb de opdracht al aangenomen voor niet al teveel geld. Dus dat gaat me geld kosten.. een nieuwe versterker aan de andere kant gaat ook geld kosten... wat nu te doen :P dapje huren voor de bassen ?

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            In mijn ogen is dat een bedrijfsrisico.

            Redeneer eens anders om:
            Wat kost het je als de CA9 tijdens de klus ook het loodje legt omdat die het toch net niet kon trekken:
            1. Een klant(of wellicht meerdere nieuwe)?
            2. Reparatie kosten van de CA9.
            3. Veel stress.

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Als er een versterker(merk) is die ik zonder zorgen op 2 Ohm durf te belasten dan is het wel een Crest.

              Heb hier CA6, CA9, CA12 en 8001 modellen staan en allemaal wel eens op 2 Ohm belast: geen enkel probleem. Zeker voor een eenmalig evenement zou ik me er totaal niet druk over kunnen maken.

              Die Cresten zijn wel zo degelijk gebouwd.

              Natuurlijk is er een (hele) kleine kans dat je versterker het begeeft, maar die kans is mijns inziens bij 2 Ohm niet (veel) groter dan bij 4 of 8 Ohm.

              Ik gebruik nu sinds 3 jaar Crest versterkers, momenteel 8 stuks, en heb in al die jaren nooit noemenswaardige problemen gehad. (Maar dat zal ik afkloppen.)

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by hugovanmeijeren
                Als er een versterker(merk) is die ik zonder zorgen op 2 Ohm durf te belasten dan is het wel een Crest.

                Heb hier CA6, CA9, CA12 en 8001 modellen staan en allemaal wel eens op 2 Ohm belast: geen enkel probleem. Zeker voor een eenmalig evenement zou ik me er totaal niet druk over kunnen maken.

                Die Cresten zijn wel zo degelijk gebouwd.

                Natuurlijk is er een (hele) kleine kans dat je versterker het begeeft, maar die kans is mijns inziens bij 2 Ohm niet (veel) groter dan bij 4 of 8 Ohm.

                Ik gebruik nu sinds 3 jaar Crest versterkers, momenteel 8 stuks, en heb in al die jaren nooit noemenswaardige problemen gehad. (Maar dat zal ik afkloppen.)

                Groeten Hugo
                Zou mij er ook niet echt om gaan dat hij op 2 Ohm belast wordt maar meer het idee dat het hele feest van die ene versterker afhangt.
                Misschien meer een tussen de oren kwestie van mij persoonlijk maar een versterker is een relatief zwaar belast apparaat.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  #9
                  Originally posted by gice
                  Beste Salsa, dat is duidellijk maar heb 4 topkasten en 2 baskasten (zonder filter) versterker bijhuren is optie maar heb de opdracht al aangenomen voor niet al teveel geld. Dus dat gaat me geld kosten.. een nieuwe versterker aan de andere kant gaat ook geld kosten... wat nu te doen :P dapje huren voor de bassen ?

                  That's business! Sometimes you lose, sometimes you win..

                  Dit is jouw probleem, niet die van ons, jij bent de Pro dus jij moet dit ook als een Pro oplossen.
                  Soms win je, soms verlies je...
                  Je klant zal het worst wezen!

                  Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by salsa
                    That's business! Sometimes you lose, sometimes you win..

                    Dit is jouw probleem, niet die van ons, jij bent de Pro dus jij moet dit ook als een Pro oplossen.
                    Soms win je, soms verlies je...
                    Je klant zal het worst wezen!

                    Dave
                    Daar ben ik het dus helemaal mee eens, je moet in je prijs een zekere reserve houden voor dit soort dingen.
                    Lijkt me overigens dat een Crest CA9 huren ook niet de hele wereld zal kosten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • gice
                      • Dec 2007
                      • 83

                      #11
                      I lose

                      Nou jullie zijn lekker recht door zee.

                      Dat wordt de volgende keer gewoon 50 euro extra rekenen zowieso dan .

                      MINSTENS!

                      Nou thx voor de reacties

                      Comment

                      Working...