Wish-list Functies Roland M-400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    Wish-list Functies Roland M-400

    Dag,
    Als enthousiaste M-400-gebruiker vind ik het een genot om met deze mengtafel te werken, fijne interface en goede klank maar er zijn toch we l een paar dingetjes die ik wel eens mis, maar Roland speelt nogal snel in op gebruikerswensen vandaar dit topic.

    Inmiddels heb ik al een paar functies voorbij zien komen die gebruikers van de M400 graag toegevoegd zouden zien.
    Ik noem er hier vast een paar van mezelf en van anderen die ik langs heb zien komen:

    1) toevoegen een multi-band compressor aan de FX, of eventueel aan de dynamics.

    2) het kunnen maken van playlistjes bij het gebruik van de USB-stick voor bv achtergrondmuziek

    3) in een bestaande kanaallayer een kanaal kunnen inserten, zodat de andere opschuiven. bv: er zijn 3 toms in een setup maar je wil een 4de tom inserten, dan wil je die pal naast de andere 3 hebben in je layer.

    4) een makkelijk bereikbare functie om (AFL) je auxsend-masters te kunnen afluisteren.

    Voel je vrij om dit lijstje aan te vullen..
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik had het al in een ander topic geschreven, een intercom functie waarbij de aux knoppen gaan knipperen als je opgeroepen wordt.
    Eigenlijk zit het complete intercom gebeuren al in de tafel, je zou dus alleen vanaf de andere tafel de aandacht moeten kunnen trekken, de aux knoppen knipperend op laten lichten is daar een manier voor.

    En, misschien wat vergezocht, crossover filters zodat de M400 gelijk een luidspreker processor wordt, met 16 outputs op het podium kun je er meestal makkelijk 8 opofferen om een 4 weg systeem aan te sturen.

    Random afspeelfunctie bij de USB recorder en een mogelijkheid om vooruit te kunnen kijken in de play-list, nu zie je wel wat er al geweest is maar niet welke nummers de volgende zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Heb mijn wensen inmiddels ook al kenbaar gemaakt bij mijn leverancier.
      Deze wist mij te melden dat er al meer gebruikers hebben gevraagd om een insert en een intercom functie dus de kans is best groot dat deze er in een volgende update gaat komen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Misschien is een M200 wel leuk voor de toekomst.

        Een klein broertje van de M400, als tegenhanger van de 01v/96. Hoeft niet eens met digitaal multikabel te zijn, maar wel graag de klank en dezelfde eq's en effecten.

        De oude VM serie was er toch ook in meer maten?
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • xvisionbelgium
          • Sep 2008
          • 50

          #5
          - Frequency Selective Gates
          - Frequency Selective Compressors
          - 4 bands sweep EQ (moet daarom ook niet op alle kanalen, maar zou handig zijn)
          - 2 Extra Reac Poorten (voor 4 x 1608's te kunnen aansluiten..)

          - die intercom feature zou tof zijn...
          - MP3's kunnen afspelen vanaf USB

          - een M800 met meer EQ's en FX... (als we dan toch aan het vragen zijn)
          en als het kan een layer systeem zoals op de digico SD serie..... :-)

          Comment

          • maranta
            • Sep 2002
            • 113

            #6
            Originally posted by purplehaze
            Dag,
            4) een makkelijk bereikbare functie om (AFL) je auxsend-masters te kunnen afluisteren.

            ..
            Ik heb user buttons toegewezen aan de monitor source select van de betreffende auxen, wat mijns inziens prima werkt.
            Zie jij een nog betere oplossing?
            Tel wat je hebt, niet wat je mist

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Originally posted by xvisionbelgium
              - 2 Extra Reac Poorten (voor 4 x 1608's te kunnen aansluiten..)
              Tijdens de demo heb ik het hier al over gehad, daar waren al meer opmerkingen over geweest en daar werd aan gewerkt.

              Wat je wilt is je socapex of andere submulti's vervangen door 1608. Dat betekend dus dat je toch 4 of misschien wel meer blokken op het podium wilt kunnen leggen (anders moet je nog met allerlei analoge snakes aan de slag). Een doorlus mogelijkheid zou ook een oplossing kunnen zijn (zoals we dat nu ook doen met soca's).

              Oh ja, nog een wens van mijn kant:

              Ik zou de software waarmee ik de M400 kan besturen ook graag op mijn Mac willen kunnen draaien (en dan dus niet op VMware of Parallel's).
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

                #8
                Originally posted by maranta
                Ik heb user buttons toegewezen aan de monitor source select van de betreffende auxen, wat mijns inziens prima werkt.
                Zie jij een nog betere oplossing?
                ...inderdaad een aardige oplossing, mijn eerste userbuttonlaag zit vol maar zou kunnen op de 2de dus met shift+userbutton.

                ....maar dit zou echt handig zijn:
                dubbelklikken op je auxsends-on-fader knop en dan meteen het betreffende mixje op je monitor uitgang horen van de aux wiens lampje brandt.

                Meer S1608 blokken aan kunnen sluiten, en.. eventueel doorlussen is ook een fijne.

                Comment

                • marcelvanhassel
                  • Apr 2009
                  • 50

                  #9
                  Een Fade-Tijd functie tussen scènes. Dat is erg handig voor theatervoorstellingen ed.
                  Al een mailtje over naar Roland gedaan, en het staat ook op hun wishlist. Volgens mij lezen die mensen hier trouwens ook mee

                  Comment

                  • TabakabaT
                    • Jul 2008
                    • 10

                    #10
                    Ik weet nog wel een aantal leuke functies:

                    1, self destruction Button.
                    2, totally disappear fader.
                    3, self cancellation filter.
                    " ja meneer Sub zegt Boem..... "

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by TabakabaT
                      Ik weet nog wel een aantal leuke functies:

                      1, self destruction Button.
                      2, totally disappear fader.
                      3, self cancellation filter.
                      Dude als je niks toe te voegen hebt bok dan op uit het topic en vervuil het niet... Nee ik vind het geen leuk grapje!
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • maranta
                        • Sep 2002
                        • 113

                        #12
                        Op de IBC heb ik de M380 gezien, 12 faders maar verder alle functies aan boord zoals bij de M400, het wordt wel flink schakelen tussen de layers.
                        De verwachting is dat hij eind van het jaar leverbaar wordt, exacte prijs was nog niet bekend.

                        Tel wat je hebt, niet wat je mist

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Er was mij al verteld dat er inderdaad een 19" versie zou komen, wist niet dat deze ook exact dezelfde functies zou hebben.
                          Ideaal als monitor mixer of voor kleine kroegjes e.d.
                          Ben wel erg benieuwd wat de prijs gaat worden.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            12 faders is wel erg weinig ja. Zeker gezien de ruime opzet van het paneel hadden ze er best 16 op kunnen krijgen volgens mij.

                            off topic: wel een mooi screenshot waarbij op verschillende plaatsen clip/overload lampjes branden trouwens.

                            Comment

                            • maranta
                              • Sep 2002
                              • 113

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              Er was mij al verteld dat er inderdaad een 19" versie zou komen, wist niet dat deze ook exact dezelfde functies zou hebben.
                              Ideaal als monitor mixer of voor kleine kroegjes e.d.
                              Ben wel erg benieuwd wat de prijs gaat worden.
                              Iets in de orde van 5500 euro bruto verkoop excl. btw
                              Tel wat je hebt, niet wat je mist

                              Comment

                              Working...