extra instrumenten mics

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    extra instrumenten mics

    Hey,

    Ik ben aan het uitkijken om men microfoon een beetje aan te vullen.

    Momenteel heb ik deze microfoons ter mijn beschikking:
    2x shure sm58
    2x shure beta58
    1x sennheiser draardloos G2 (835 mic)

    3x AKG C419
    3x AKG D440
    1x AKG D550
    1x AKG C444

    1x Samson drumkitmic's bestaande uit kick, snare en 3x tommics
    2x samson CO2 (overhead mics, condensor)
    2x fame small condensor mic's
    2x fame ms57 en nog wat andere fame mic's (deze worden al een tijdje niet meer gebruikt wegens betere micro's ter beschikking).

    Dus ik zit met het idee om ofwel 2 shure beta57 ofwel 2 budged condensor mics te kopen (akg c1000, akg c3000, akg c430, MXL 603, etc...)
    Micro's zouden dus voornamelijk gebruikt worden als overhead's voor drums, percutie, akoestische instrumenten (fluit, viool, etc). Als kleine p.a. firma zit ik vnl in kleinere ruimtes (café's, jeugdhuizen, etc), maar af en toe heb ik ook wel grotere producties voor ontmoetingsdagen. Belangrijk punt bij keuze van microfoon is dat hij een redelijke neutrale klank heeft, maar dat hij tevens ook redelijk feedback ongevoelig is. Vooral bij gebruik op een solo instrument is het leuk voor de muziekant dat hij zichzelf goed hoort.
    Graag wat advies...
    ps: ben wel van plan om de fame en samson eruit te goeien en te vervangen.
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Originally posted by drummerke
    Hey,

    Ik ben aan het uitkijken om men microfoon een beetje aan te vullen.

    Momenteel heb ik deze microfoons ter mijn beschikking:
    2x shure sm58
    2x shure beta58
    1x sennheiser draardloos G2 (835 mic)

    3x AKG C419
    3x AKG D440
    1x AKG D550
    1x AKG C444

    1x Samson drumkitmic's bestaande uit kick, snare en 3x tommics
    2x samson CO2 (overhead mics, condensor)
    2x fame small condensor mic's
    2x fame ms57 en nog wat andere fame mic's (deze worden al een tijdje niet meer gebruikt wegens betere micro's ter beschikking).

    Dus ik zit met het idee om ofwel 2 shure beta57 ofwel 2 budged condensor mics te kopen (akg c1000, akg c3000, akg c430, MXL 603, etc...)
    Micro's zouden dus voornamelijk gebruikt worden als overhead's voor drums, percutie, akoestische instrumenten (fluit, viool, etc). Als kleine p.a. firma zit ik vnl in kleinere ruimtes (café's, jeugdhuizen, etc), maar af en toe heb ik ook wel grotere producties voor ontmoetingsdagen. Belangrijk punt bij keuze van microfoon is dat hij een redelijke neutrale klank heeft, maar dat hij tevens ook redelijk feedback ongevoelig is. Vooral bij gebruik op een solo instrument is het leuk voor de muziekant dat hij zichzelf goed hoort.
    Graag wat advies...
    ps: ben wel van plan om de fame en samson eruit te goeien en te vervangen.
    C430; geen verdere uitleg benodigd!
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • frankvv
      • Jun 2007
      • 56

      #3
      Ik ben zelf van plan om hiervoor een setje Rode M3 of NT5 aan te schaffen.

      Comment

      • drummerke
        • Oct 2006
        • 432

        #4
        akg c430 staat bij mij ook wel hoog op men verlanglijstje, vooral omdat hij zo compact is. Ik hou niet van te zichtbare microfoon's...

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Als ik een raad mag geven vergeet AKG even en kijk even naar Oktava MK012

          Je zal wreed uw best moeten doen om hem van een KM84 te onderscheiden.

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by frederic
            Als ik een raad mag geven vergeet AKG even en kijk even naar Oktava MK012

            Je zal wreed uw best moeten doen om hem van een KM84 te onderscheiden.
            Mee eens dat de Oktava een goede condensator is.... Maar om hem te vergelijken met een KM184 is een beetje veel van het goede. Dan moet je toch eens echt goed gaan luisteren. Mee eens; voor het geld is het een goede overhead...maar het is zeker geen KM184

            Toch vind ik de C430 beter...(ik ken daarnaast nog wat studiopeeps die de C430 graaaaag gebruiken voor recordings!)
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              AKG C430? Ik vond 'm destijds echt vreselijk klinken. Toen ik moest kiezen tussen die en de Behringer B-5, was de keuze heel snel voor de laatste gemaakt. Toch één van de weinige dingen waar Behringer dan eindelijk wel iets goeds maakt.

              Comment

              • drummerke
                • Oct 2006
                • 432

                #8
                ik kan maar moeilijk geloven dan een behringer mic beter klinkt dan een akg C430. Wat ik wel kan geloven is dat in de door jouw beluisterde omstandigheden (mixer? speakers?) wel beter klonk.

                ik wil nu af van men Fame micro's enzo, ik ga dan echt geen behringer gaan kopen. Alternatieve merken zoals audio technica, sennheiser, shure, beyer dynamics zijn ook welkom.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by drummerke
                  ik kan maar moeilijk geloven dan een behringer mic beter klinkt dan een akg C430. Wat ik wel kan geloven is dat in de door jouw beluisterde omstandigheden (mixer? speakers?) wel beter klonk.

                  ik wil nu af van men Fame micro's enzo, ik ga dan echt geen behringer gaan kopen. Alternatieve merken zoals audio technica, sennheiser, shure, beyer dynamics zijn ook welkom.
                  Probeer objectief te kijken en te luisteren, vergeet het merk en baseer je beslissing op je gehoor.
                  Behringer is zeker niet mijn favoriete merk maar ik weet dat ze een aantal heel interessante microfoons maken. Een ervan is de meetmicrofoon welke ooit bij de ultracurve op de markt is gebracht, deze gebruik ik al jaren om systemen in te regelen en naar volle tevredenheid.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #10
                    Kan naast de C430 de CK91 en C451 ook wel aanraden.

                    Ik probeer dan een beetje binnen de acceptabele prijsrange te blijven hè

                    Sennheiser 90...? Ook een condensatorpijpje, maar geen ervaring mee.

                    Shure SM81 maar vind ik persoonlijk meer iets voor een acoustische gitaar dan voor hihat/overhead

                    AudioTechnica Pro37. Wel aardig maar fan wordt ik er niet van.
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • drummerke
                      • Oct 2006
                      • 432

                      #11
                      momenteel nog steeds niet beslist welke extra mics ik zou kopen..zat te denken aan Audio technica AE 3000 of de ATM 450. De laatste is zeer compact en discreet te plaatsen, wat ik zelf heel belangrijk vind (zit vaak in gelovige kringen etc)

                      Maar ik twijfel een beetje...de AE reeks krijg je er 15j garantie bij, dat is ook al iets.

                      Comment

                      • darco
                        • Sep 2009
                        • 135

                        #12
                        Ik heb zelf ervaring met de mic's van Audiotechnica, atm650, atm450, at875R en de mb/dk7 7-delige drumset.

                        Heb er tot op heden zeker geen klagen van en wat de atm450 betreft, mag ik zelfs zeggen dat ik tot op heden enkel heel positieve reacties ontvang. Heb deze o.a. gebruikt voor vleugelpiano en acoustische gitaren. De gitaren zowel live, als uitgeleend aan een opnamestudio recht over mijn deur. Met als resultaat; opnames acoustische gitaren, atm's richting studio.

                        Bij drums houd ik me echter bij mijn mb/dk7 set, er zijn er zeker wel betere, maar prijs/kwaliteit gezien vind ik dit 1 van de betere keuzes. Heb tot op heden ook nog nooit iemand over horen klagen.

                        Comment

                        • rdreiers
                          • Nov 2009
                          • 407

                          #13
                          [QUOTE=MusicSupport;508639]Kan naast de C430 de CK91 en C451 ook wel aanraden.


                          C451 gebruik ik zelf vaak voor Hihat / Overhead / Percussie.

                          Mooie neutrale klank.

                          Wat voor drums ook nog kan is C391 op Overhead maar niet op de HiHat.

                          C391 is iets goedkoper als een C451 maar hiervoor ook wat minder sprankelend.

                          Nadeel : c451 is alleen in zilver dus erg aanwezig boven de drummer.

                          Laatste heb ik opgelost met een setje KM184 maar dat is dan weer een ander budget.

                          Vraag anders aan je handelaar of je eens wat kunt proberen en beluisteren. Dan kun je zelf tot de conclusie komen wat je wilt.

                          Comment

                          • NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

                            #14
                            10 maanden na de laatste post, toch
                            nog ff een kleine reactie.

                            Ik gebruikte vaak de C 414 als overhead,
                            maar heb erg goede ervaring opgedaan met
                            MB (voluit MBHO).
                            Ik gebruik dan de MB 603 als behuizing met de
                            niercapsule erop.

                            Hiernaast denk ik dat de MB 440 ook zeker zal voldoen.
                            (Ik bezit deze niet, heb er wel mee gewerkt)

                            oftewel, ik wil MB toch wel aanprijzen, ja.

                            grtz
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                            Comment

                            • drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

                              #15
                              ik heb begin dit jaar dan toch AE 3000 gekocht met tevredenheid. Al denk ik nog steeds 2 kleine overhead condensor microtjes aan te schaffen op termijn.

                              Comment

                              Working...