Ervaring met Peavy Pro System?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shock
    • May 2009
    • 44

    Ervaring met Peavy Pro System?

    Heeft iemand ervaring met het peavy pro system? Ik wil hem zelf misschien gaan kopen maar ik weet het niet zeker dus graag jullie mening

    Ik ben pas 14 dus heb niet zoveel geld om een set van 1000 euro of zo te kopen
    Hij kost trouwens 633euro...
    Last edited by Shock; 17-05-09, 18:01.
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #2
    ik ben met zo een gelijkaardig set ooit zelf begonnen. Zorg wel voor een degelijke versterker en deftige kabels en je hebt een mooi setje (als je tenminste niet over de limiet gaat.

    Comment

    • Jan van Duren
      • May 2004
      • 204

      #3
      Heb zelf een paar jaar zo'n set gehad met de 15 inch versie. Om mee te starten niks mis mee.

      Heb ik doorverkocht aan een bandje in Schotland en die spelen er nog steeds mee.

      Wat mij betreft prima spul.

      Aandachtspunt blijft wel dat er geen bier oid over de bekleding kan worden gegooid. Want na een paar keer stink je de tent uit.
      Last edited by Jan van Duren; 20-05-09, 13:13.

      Comment

      • 4uss
        • Aug 2005
        • 578

        #4
        Originally posted by Shock
        Ik ben pas 14 dus heb niet zoveel geld om een set van 1000 euro of zo te kopen
        Hij kost trouwens 633euro...
        Met alleen een speakerset ben je nog niet klaar hoor... je hebt nog versterkers nodig (zo mogelijk nog duurder dan de speakers!) en bekabeling. Goede bekabeling is ook duur! Je gaat echt al snel richting bedragen over de 1000 euro dus.

        Comment

        • Shock
          • May 2009
          • 44

          #5
          Als eerst alvast bedankt voor jullie reacties. En een versterker heb ik al Kabels heb ik trouwens ook nog.

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            De laatste carnaval heb ik deze set een tijdje mogen horen op een wagen, in de buitenlucht. Ik ben er heel erg van geschrokken.

            Dat klonk gewoon meer dan goed! Zeker voor BR-kasten hadden ze een hoog rendement. Met de prijs in het achterhoofd natuurlijk.
            Welke modelletjes het nou precies waren heb ik niet echt op gelet. Om welke modellen gaat het voor 600 euro?

            De afwerking is in het echt overigens net zo als op de foto: bah. Ik zou sowieso eerder gaan voor kasten met spetterlak. Maar goed, als dat setje werkelijk een ruime 600 euro kost... dat is natuurlijk geen geld voor een sub/sat set.

            Wat is je huidige versterker?

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • Shock
              • May 2009
              • 44

              #7
              Het is een samengestelde set, bestaat uit 2x Pro Sub en 2x Pro-12 top.
              Ik heb nu een versterker van 2x 250watt (sub is 300watt)

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Originally posted by Shock
                Het is een samengestelde set, bestaat uit 2x Pro Sub en 2x Pro-12 top.
                Ik heb nu een versterker van 2x 250watt (sub is 300watt)
                Tja. Dit soort reacties.
                250 watt wat?
                De oude sony hifiversterker van je pa
                Een 250 watt op 1,33 ohm magnat monoblock van ome henk
                (...)
                of een pa versterker?

                Maar euh, even voor de duidelijkheid, verwacht niet té veel van deze set. Voor 600 euro een sub/sat... Maar voor een beginnende drive-in of zoiets dergelijks zal het voldoen. Zoals ik al zei, voor de prijs is het prima.

                Tip: Als ik internet mag geloven hebben zowel de toppen als de subs een impedantie van 4 ohm. En dan kom ik weer terug op het versterker-verhaal, want het is maar de vraag of je versterker 2 ohm wel zo leuk vind.

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by 4AC
                  Tja. Dit soort reacties.
                  250 watt wat?
                  De oude sony hifiversterker van je pa
                  Een 250 watt op 1,33 ohm magnat monoblock van ome henk
                  (...)
                  of een pa versterker?

                  Maar euh, even voor de duidelijkheid, verwacht niet té veel van deze set. Voor 600 euro een sub/sat... Maar voor een beginnende drive-in of zoiets dergelijks zal het voldoen. Zoals ik al zei, voor de prijs is het prima.

                  Tip: Als ik internet mag geloven hebben zowel de toppen als de subs een impedantie van 4 ohm. En dan kom ik weer terug op het versterker-verhaal, want het is maar de vraag of je versterker 2 ohm wel zo leuk vind.

                  Mvg,

                  Teun
                  Als er een passief filter in de sub zit blijft de impedantie gewoon 4 Ohm, de sub pakt alleen het laag, de toppen de rest en dus wordt de versterker op 4 Ohm belast.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Als er een passief filter in de sub zit blijft de impedantie gewoon 4 Ohm, de sub pakt alleen het laag, de toppen de rest en dus wordt de versterker op 4 Ohm belast.
                    Er zit inderdaad een "passieve crossover en hi-pass" in de sub.
                    Foutje van mijn kant dus, excuses!
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • Shock
                      • May 2009
                      • 44

                      #11
                      Ik heb gewoon een PA versterker ja :P En mij lijkt dit ook wel een goede set om mee te beginnen. Ik ga morgen kijken in Keulen maar weet iemand een link ofzo waar specificaties van deze set staan? Dan kan ik ze nog even na kijken.

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Ik kan op de peavey-site geen pro system of messenger serie vinden, alleen een klein messenger draagbaar alles-in-een syteem. Ik heb na een beetje googlen wel dit gevonden:

                        top: Peavey PRO-12 Messenger Pro Full range 12 speaker cabinet  :: Peavey :: Sound & PA :: Electric Guitars, Acoustic Guitars, Bass Guitars, Guitar Amps & Effects - Fret Music

                        bas: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.fretmusic.co.uk/images/D/PRO-SUB-01.jpg


                        Daan
                        Last edited by djspeakertje; 22-05-09, 10:35.
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by Shock
                          Ik heb gewoon een PA versterker ja :P En mij lijkt dit ook wel een goede set om mee te beginnen. Ik ga morgen kijken in Keulen maar weet iemand een link ofzo waar specificaties van deze set staan? Dan kan ik ze nog even na kijken.
                          Hoe moeilijk kan het zijn... welk merk/model?
                          En als je toch naar Keulen gaat, waarom kijk je voor de specs dan ook niet gewoon op de site van mr. Keulen? Daar staan alle specs en kun je zelfs zien dat er al een mk2 is.

                          Mvg,

                          Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • TFR (Sound&Light)
                            • May 2009
                            • 4

                            #14
                            Ik heb deze set ook. Het is een leuk setje voor dat geld. Ik stuur ze wel aan door twee losse pa versterkers met een actieve x-over er voor. Ook heb ik er een kleine 2x15 bands equalizer voor zitten om het geluid nog een beetje in het laag een hoog op te krikken, anders klinkt het voor een drive-in show een beetje dof.

                            Verder moet je geen super bas van de subs verwachten, ze gaan maar tot ongeveer 45 Hz. Het zijn dus geen bassen waarbij je je hart vastpakt..

                            Maar het is wel een leuke set, weegt niet super veel en je kan er wel een zaaltje met 200 man mee overschreeuwen.

                            Comment

                            • Shock
                              • May 2009
                              • 44

                              #15
                              Oke... het is dus een leuke goede set om mee te beginnen, bedankt!

                              Comment

                              Working...