Sennheiser EW100 storing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    Sennheiser EW100 storing

    Ongeveer een week geleden heb ik heel goedkoop aan een EW100 kunnen komen. De microfoon verkeert nog in nieuwstaat, ziet er prima uit, ontvangt prima. Maar!: Als ik met een vinger langs de behuizing ga is dit direct te horen op het kanaal dat de microfoon ontvangt.
    Ik heb de kop open geschroefd en zag dat de kop tegen de behuizing van de microfoon aankomt, waardoor hij erg gevoelig is voor " aanraak-geluiden ". Hij is terug naar het midden te duwen, maar verplaatst zich vanzelf weer tegen de zijkant op. Hij zit er als het ware dus scheef in.
    Is het mogelijk de kop te stellen zodat hij weer recht komt?
    Garantie heb ik helaas niet, ik heb hem dan ook voor 200 euro kunnen krijgen. Iemand een oplossing? Ik zal nog foto's maken zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

    Alvast bedankt.

    Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    sennheiser nederland bv heeft een erg goeie service- en storingsdienst...

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Is het niet toevallig het Chineese model wat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is?

      Comment

      • Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

        #4
        Zou best kunnen zijn dat het een chinees model is. Zal ik eens even kunnen informeren bij m'n leverancier.
        Is het daar een bekend kwaaltje van dan?
        Ik neem toch niet aan dat het verboden is om deze te gebruiken of iets dergelijks? Anders gaat hij vandaag nog retour. :P

        Groeten Jasper

        Edit: Ik lees net dat de chinese versie geen batterijstatus indicator op de ontvanger heeft bij de G2. Dit heb ik dus ook niet. Kans is dus groot dat ik een chinese heb.
        Last edited by Beckers Entertainment; 13-05-09, 14:26.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

        Comment

        • Draad
          • Apr 2001
          • 122

          #5
          De echte EW 100 G2 serie heeft ook geen batterijweergave op display van de ontvanger.
          Begint volgens mij bij de 300 serie.
          Last edited by Draad; 13-05-09, 17:56.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            g2 serie:

            de ew100 serie heeft op de zender een 4 segments batterij indicator, en op de ontvanger een " low batt" waarschuwing als het zover is

            verder idd even sennheiser nederland bellen en vragen of ze em na kunnen kijken voor je
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • Draad
              • Apr 2001
              • 122

              #7
              Sorry, Shure heeft gelijk.

              Comment

              • 4uss
                • Aug 2005
                • 578

                #8
                Originally posted by Beckers Entertainment
                Edit: Ik lees net dat de chinese versie geen batterijstatus indicator op de ontvanger heeft bij de G2. Dit heb ik dus ook niet. Kans is dus groot dat ik een chinese heb.
                Je hebt dus eigenlijk betaald voor iets met de kwaliteit van een goedkoop prutsmerk, maar met Sennheiser er op... ik zou hem retour doen en een Sennheiser Freeport kopen voor hetzelfde budget, of doorsparen voor een echte EW100. Je kunt met dit ding blijven prutsen, maar de handgevoeligheid zal waarschijnlijk blijven, en Sennheiser Nederland gaat je ook heus niet verder helpen.

                Comment

                • Draad
                  • Apr 2001
                  • 122

                  #9
                  Kijk eerst ff heel goed op het display, want het figuurtje van de batterij is ZEER slecht zichtbaar (behalve als bat. bijna leeg is)
                  Lock je ontvanger eens een keer (er hoort dan een sleuteltje zichtbaar te worden)), dan kun je als je goed kijkt de batterijindicatie ernaast vinden. (Rechter bovenhoek, als ik het goed heb)

                  Als het er echt niet op zit: suc6 met geld verhalen.

                  Comment

                  • Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

                    #10
                    Heb ik geprobeerd. En ik zie inderdaad een batterijtje staan. Klopt het dat dat figuurtje eruit ziet als een vol batterijtje?
                    Ik vond het sowieso al vreemd dat hij mij die anders verkocht had. Hij heeft er zelf ook 15 van besteld.

                    Ik ga in ieder geval even een mailtje naar Sennheiser Nederland sturen.

                    Bedankt voor jullie reacties.

                    Groeten Jasper
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Nou...voordat je zaken gaat doen met een importeur lijkt het mij verstandig dat je naar je verkoper terug gaat.
                      Daar heb je namelijk recht op garantie!
                      voor zover van toepasing uiteraard, maar aanspraak op service mag je altijd doen.
                      Een bedrijf met vijftien soortgelijke zenders heeft naar verwachting ook minimaal enige kennis in huis en ze kunnen zeker vergelijken met een soortgelijke handheld aangaande de klacht van het bijgeluid.

                      Wij gebruiken bij J&H ook een aantal EW145/345 en 565 handhelds, die hebben alle geen last van bijgeluiden bij het vast- en overpakken van de handheld.
                      In ieder geval niet storend...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      Working...