problemen subwoofers F8

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4900871
    • Jan 2009
    • 14

    problemen subwoofers F8

    Bij aansluiten van mengpaneel/versterker/tops en subwoofers blijken alleen de topboxen (F150dynacord) te werken.
    Alles is goed aangesloten. Kabels van mengpaneel naar versterker en van daaruit 2speakons naar de 2 bassboxen (F8 dynacord). Verder speakonkabel van basbox (out) naar de top (in).
    Hoewel basboxen zijn aangesloten komt alleen uit de topkasten geluid.
    De versterker is een PM2600 (dynacord)
    Lampjes van de versterker doen het allemaal (in, out).
    Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn van het niet functioneren van de subwoofers?

    Subwoofers zijn in orde. Deze heb ik om te controleren aangesloten op actieve monitor en dan doen zowel de subkasten als topkasten het perfect.

    Graag jullie advies. bedankt.
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    #2
    Werk je wel met speakon 4 kabels?

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      Is het de eerste keer dat je dit probleem hebt? Werkt de set andere keren wel goed als je hem op dezelfde manier aansluit?
      Wat voor kabels en connectoren gebruik je?
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • 4900871
        • Jan 2009
        • 14

        #4
        kabels zijn 4x 2,5kwadraat met speakon neutric connectoren.
        De boxen heb ik pas voor de 2e keer aangesloten. De eerste keer deed alles het naar wens, althans was ik in de veronderstelling dat de basboxen het wel deden. weet ik voor 99% zeker.
        zou het probleem in de versterker of in het mengpaneel kunnen zitten?

        Comment

        • jans
          • Feb 2003
          • 869

          #5
          Als ik het verhaal lees dan ben ik geneigd te denken dat alles op 2+/2- is aangesloten. Als de top dan op system staat werkt alleen de top.
          Omdat normaal gesproken voor de speakon op de versterkers alleen 1+/1- gebruikt.

          Ik zou eerst de sub en top afzonderlijk rechtstreeks op je versterker aansluiten. Hierdoor kun je uitsluiten of de luidspreker defect is.
          Let er wel op dat de top op full-range( 1+/1-) staat en niet op system(2+/2-).
          Controleer ook de bekabeling eens, hoe is dit aangesloten.

          We horen het wel.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by 4900871
            kabels zijn 4x 2,5kwadraat met speakon neutric connectoren.
            zou het probleem in de versterker of in het mengpaneel kunnen zitten?
            Als het probleem in je mengpaneel zou zitten dan heb je ook op de toppen geen signaal, het mengpaneel kun je dus uitsluiten als oorzaak.
            Misschien een plan om eerst eens uit te vinden op welke polen van de speakon's de diverse aansluitingen uitkomen.
            Een multimeter kan hier erg handig bij zijn, zolang je dat niet weet blijft het gissen waar het probleem zit.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Ga eerst eens vanuit de versterker naar de toppen en dan via de uitgang van de toppen naar de subs. Of zijn deze subs passief gefilterd?
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • 4900871
                • Jan 2009
                • 14

                #8
                inderdaad allen 2+/2- schijnt het te doen. Dit brengt me op het idee om morgen even te kijken hoe het met de zekeringen zit. Er zitten aan de achterkant van de PM2600 versterker 2 zekeringen, 1 voor de LO en 1 voor de HI.
                zodra ik hier de uitslag van heb laat ik wat weten. bedankt tot dusver!

                Comment

                • 4900871
                  • Jan 2009
                  • 14

                  #9
                  subs zijn passief gefilterd volgens mij. ik denk dat inmiddels dat het aan een zekering ligt. bedankt.

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #10
                    Originally posted by 4900871
                    Bij aansluiten van mengpaneel/versterker/tops en subwoofers blijken alleen de topboxen (F150dynacord) te werken.
                    Alles is goed aangesloten. Kabels van mengpaneel naar versterker en van daaruit 2speakons naar de 2 bassboxen (F8 dynacord). Verder speakonkabel van basbox (out) naar de top (in).
                    Hoewel basboxen zijn aangesloten komt alleen uit de topkasten geluid.
                    De versterker is een PM2600 (dynacord)
                    Lampjes van de versterker doen het allemaal (in, out).
                    Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn van het niet functioneren van de subwoofers?

                    Subwoofers zijn in orde. Deze heb ik om te controleren aangesloten op actieve monitor en dan doen zowel de subkasten als topkasten het perfect.

                    Graag jullie advies. bedankt.
                    Ik denk dat je het beste de manuals erbij haalt en de wiring instructions opzoekt. Daar staat zeker in hoe de speakers doorgelust moeten worden.
                    Kort gezegd RTFM

                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Ik denk dat je het beste de manuals erbij haalt en de wiring instructions opzoekt. Daar staat zeker in hoe de speakers doorgelust moeten worden.
                      Kort gezegd RTFM
                      Doe eens ff kalm! Als jij het systeem niet kent, moet zo al niet reageren.

                      PowerMax5 is een van meest simpele systemen met aansluiten die er bestaan. Je krijgt er zelfs de kabels bij!

                      Het enige wat mis zou kunnengaan is dat de schakelaar achterop de top niet op system staat, maar dan komt er geen hoog uit de top. Het enige wat het zou kunnen zijn is dat de versterker niet goed is. De F8 heeft 3 speakon aansluitingen, waarvan 2 die parrallel op elkaar staan en de 3de, vaak afgedopt, een gefilterde uitgang naar een top. Via deze uitgang kan het systeem werken op 1 versterker, zonder processie.

                      Het verhaal dus lezende denk ik dat het de versterker is...
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • 4900871
                        • Jan 2009
                        • 14

                        #12
                        zekering lage tonen kapot

                        beste mensen, de oorzaak is achterhaald van de niet-werkende bas-boxen, de zekering in de pm2600 versterker van de lage tonen bleek te zijn doorgebrand.
                        weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by Olaf Duffhuës
                          Doe eens ff kalm! Als jij het systeem niet kent, moet zo al niet reageren.

                          PowerMax5 is een van meest simpele systemen met aansluiten die er bestaan. Je krijgt er zelfs de kabels bij!

                          Het enige wat mis zou kunnengaan is dat de schakelaar achterop de top niet op system staat, maar dan komt er geen hoog uit de top. Het enige wat het zou kunnen zijn is dat de versterker niet goed is. De F8 heeft 3 speakon aansluitingen, waarvan 2 die parrallel op elkaar staan en de 3de, vaak afgedopt, een gefilterde uitgang naar een top. Via deze uitgang kan het systeem werken op 1 versterker, zonder processie.

                          Het verhaal dus lezende denk ik dat het de versterker is...
                          Ik ken het systeem inderdaad niet, en zou dus aansluiten volgens de gebruiksaanwijzing. Omdat de systemen meestal stereo zijn, heb je bijna alles dubbel, de speakers en kabels etc. Als alles dan volgens de manual is aangesloten, moet je er toch vrij snel achter zijn waar het probleem zit. De ts gaf aan dat alle lampjes op de versterker naar behoren werkten Vandaar mijn opmerking RTFM. Nu is dat niet meer nodig, omdat jij hem op dit forum al uit hebt gelegd hoe de zaak in elkaar steekt.
                          Hoe dan ook, blijft bij een probleem, de manual het eerste om te raadplegen. zeker als je het systeem niet goed kent en zelf niet technisch onderlegd bent.

                          Speakertech
                          Last edited by speakertech; 29-04-09, 08:25.
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • cem
                            • Mar 2010
                            • 1

                            #14
                            dynacord pm 2600

                            Bij jullie misschien een oud probleem, maar bij mij laatst ook gebeurd
                            Ik heb helaas vorige weekend het zelfde probleem gehad.
                            Na het uittrekken van een adapterstekker viel het geluid 1-2 sec uit.
                            Schakelde zelf weer in,maar de bas kasten deden het niet.
                            Ik heb de speakers rechtstreeks op de DC PM1000 aangesloten en de schakelaar achter de tops op "normaal" gezet. De baskasten doen het dan gewoon goed.
                            Ik heb de zekering gecontroleerd en was inderdaad ook doorgebrand.
                            Heb vandaag een nieuwe erin gedaan en ook die is gelijk aangebrand.

                            Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost. Ik heb dus 1 probleem meer
                            dan 4900871

                            Graag hoor ik wat jullie adviseren en of jullie iemand in de buurt van Rdam weten die ervaringen heeft met repareren van versterkers
                            Last edited by cem; 10-03-10, 23:22.

                            Comment

                            Working...