Graphical Equalizers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hertog
    • Mar 2009
    • 6

    Graphical Equalizers

    Hoi iedereen,

    Ik ben tegenwoordig vaste geluidstech voor een bandje, maar ik begin de laatste tijd te merken dat ik het niet eens met de Front EQ instellingen van de zaal waar ik op dat moment sta. (en zoals een huistech befaamt mag je in 99% van de gevallen NIKS aan veranderen)

    Nu ben ik opzoek geweest naar een leuke (lees ook betaalbaar ) 30 / 31 bands front EQ.

    Mijn oog is eigenlijk gevallen op de DBX 231 of de Behringer FBQ3102. Deze 2 vallen allebei binnen mijn budget maar de vraag is, ga ik geen fase problemen krijgen als ik bijvoorbeeld die Behringer op front EQ ga gebruiken.

    Groeten,

    Sander
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Als je de keuze hebt tussen de DBX 231 en de Behringer FBQ3102 dan zou ik gaan voor de DBX.

    Alleen de knoppen van de Behringer vallen er al af als je alleen maar er naar wijst, ze voelen gammel aan en lopen erg stroef. Daarnaast produceert deze ook wat extra ruis welke jij vast niet erbij wil hebben.

    Comment

    • hertog
      • Mar 2009
      • 6

      #3
      Zo'n vermoede had ik al Net zoals bijna al het spul van Behringer (behalve het ouwe spul, dat was nog wel redelijk voor het geld)

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Misschien tweedehands ?
        Komen af en toe leuke apparaten te koop.

        Comment

        • Luuk
          • Aug 2005
          • 14

          #5
          De GQX-3102 van Ashley is ook zeker een goede en zeer betaalbare grafische EQ.
          Regelmatig mee gewerkt en bevalt goed.

          Luuk

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            En die EQ wil jij meenemen naar de zalen waar je bandje speelt?
            Dat zullen weinige zaaltechnici toestaan. Ik begrijp niet in wat voor zalen jij komt maar ik heb die problemen nooit gehad. Alleen op festivals is het (bijna) onmogelijk, maar daar ga ik niet moeilijk over doen. Je hebt immers ook geen soundcheck. En als 'mijn' band voorprogramma is voor een grote act doe ik ook niet moeilijk.
            Als zaaltechnicus heb ik geen moeite met technici die de EQ naar hun smaak willen afstellen. Maar ze hoeven niet met een eigen EQ aan te komen, dan hebben ze vette pech.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Originally posted by RayM
              En die EQ wil jij meenemen naar de zalen waar je bandje speelt?
              Dat zullen weinige zaaltechnici toestaan. Ik begrijp niet in wat voor zalen jij komt maar ik heb die problemen nooit gehad. Alleen op festivals is het (bijna) onmogelijk, maar daar ga ik niet moeilijk over doen. Je hebt immers ook geen soundcheck. En als 'mijn' band voorprogramma is voor een grote act doe ik ook niet moeilijk.
              Als zaaltechnicus heb ik geen moeite met technici die de EQ naar hun smaak willen afstellen. Maar ze hoeven niet met een eigen EQ aan te komen, dan hebben ze vette pech.
              Precies Als ik met mn taperackje langskom zit daar toch echt een EQ in. Als ik ergens een PA wegzet/hang en er komen (pro) tape acts inprikken dan mogen zij met hun eigen EQ doen wat ze willen om bij te kleuren.
              Het moet niet gekker worden. Als ik in Tivoli kom mixen kan ik toch ook aan de EQ trekken!

              Dat je niet aan de processing van het systeem mag komen is logisch! Maar een EQ is voor zover ik weet veilig binnen de marges van de PA te gebruiken.
              Last edited by MusicSupport; 10-04-09, 23:24.
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • Rieske
                • Aug 2002
                • 544

                #8
                Effe back to topic ?

                De GQX-3102 van Ashley is inderdaad echt een goede aanrader.
                Life is what you make it

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #9
                  We zijn on-topic... de TS zt met een probleem waar hij tegen aan loopt en de oplossing die hij zelf heeft verzonnen is van zeer discutabele aard.

                  Ik weet niet over wat voor zaaltjes jij het hier hebt (B/ C circuit?), maar dat je niet aan een EQ zou mogen komen als je daar met je bandje staat te spelen is natuurlijk ronduit belachelijk. Dat is net zoiets als gaan racen, maar je maar de rem niet gebruiken...

                  Zelfs als jij nog niet zo heel goed bent, moet de huistechneut jou gewoon de vrijheid geven je ding te doen en aan de EQ trekken hoort daar ZEKER WEL bij. Hij kan je natuurlijk wel begeleiden en hier en daar wat helpen (dat is vaak genoeg nodig bij gast-techneuten op sommige festivals). Als hij het ergens totaal niet mee eens is, kan hij daar iets van zeggen. Maar totaal NIET aan de EQ mogen komen slaat totaal nergens op en ik heb het persoonlijk ook nog nooit meegemaakt. Dat heeft misschien met mijn postuur te maken , maar dat denk ik niet.

                  Zelf een EQ gaan kopen is in mijn optiek dus ook geen goed plan... ZEKER als dat een budget ding zou moeten gaan worden. Is de huistechneut echt zo moeilijk? Maak dan een foto van de graphic voordat je begint, dan kun je het makkelijk weer terug zetten hoe het stond na afloop.

                  Duidelijk genoeg wel denk ik, toch ?
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  • DJ_Progrezz
                    • Apr 2008
                    • 104

                    #10
                    Originally posted by vasco
                    Als je de keuze hebt tussen de DBX 231 en de Behringer FBQ3102 dan zou ik gaan voor de DBX.

                    Alleen de knoppen van de Behringer vallen er al af als je alleen maar er naar wijst, ze voelen gammel aan en lopen erg stroef. Daarnaast produceert deze ook wat extra ruis welke jij vast niet erbij wil hebben.
                    Dat kan ik bevestigen. Bij ons wordt er meestal gewerkt met een Apex GX230 en dat al bijna 10 jaar. Toch zie je er niet aan dat het ding al zo oud is. Bij de 2 Behringers daarentegen die in het magazijn wat stof staan te happen was het na een paar keer gebruiken al helemaal omzeep. Dat kan je vergelijken met een gopass voor de trein; 10x gebruiken en je mag het weggooien. De Apex is een levenslang abonnement
                    Last edited by DJ_Progrezz; 12-04-09, 15:33.

                    Comment

                    Working...