Ervaringen Master Audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steven21
    • Apr 2009
    • 5

    Ervaringen Master Audio

    Goedendag,

    Ik ben benieuwd of er iemand is met enige ervaring met Master Audio. Ik heb al gezocht naar dit onderwerp, maar dat kwam uit 2003 (ondertussen waarschijnlijk een hoop veranderd). Ik doel dan met name op de Pro Series (actief) van Master. Ben benieuwd naar jullie reacties.

    Groeten Steven
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    Ach, ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar kort gezegd vind ik dat er voor het zelfde geld beter materiaal te koop is.

    Mvg

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

      #3
      Ik heb een aantal sets op demo gehad (zowel de grootste line-array als stacked kasten, weet de types niet meer). Ik ga volledig achter de mening van Jack aan: voor het geld vind ik het helemaal niks... Weinig vullend laag en het hoog vond ik vrij snel vervormen. En dat terwijl er volgens de indicatie-lampen achterop de array nog niks aan de hand was. Doe mij voor dat geld maar een mooie EV set, daar word ik veel gelukkiger van!

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        Master... ach, het klinkt best geinig. Maar ik ga mee in de mening dat er voor het geld beters te koop is.
        Master heeft ook een paar BR-kasten (gehad?) die zij vrij hoog in de markt plaatsten en dat er een... piëzo gemonteerd was achter de hoorn.

        Als ik zo de site doorhuppel van het Spaanse merk dan komen mij alleen de 'Pro' series nog bekend voor. Daarvan vond ik de toppen niet lekker klinken, geen vol geluid en afwezig hoog.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • DJ_Progrezz
          • Apr 2008
          • 104

          #5
          Als het dan toch Spaans moet zijn kan je beter voor D.A.S. audio kijken, dat klinkt nog wat lekkerder

          Comment

          • steven21
            • Apr 2009
            • 5

            #6
            Wat zouden jullie dan aanraden voor die prijsklasse? Wel actief als het even kan.

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #7
              Originally posted by steven21
              Wat zouden jullie dan aanraden voor die prijsklasse? Wel actief als het even kan.
              Als je je een beetje had ingelezen op dit forum had je geweten dat dit een domme onvolledige vraag is.
              Dus: leesbril, muis, toetsenbord, en rammen maar in die zoekmachine.

              Ik zal het maar alvast verklappen: geef wat meer informatie.
              Ik houd meestal het volgende aan...
              Wie
              Wat
              Waar
              Waarom
              Hoe

              Denk aan locatie, budget, muziekbron, publiek en ga zo door.

              Veel leesplezier.
              Last edited by 4AC; 09-04-09, 18:02. Reason: Dom=onvolledig
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

                #8
                Originally posted by 4AC
                Als je je een beetje had ingelezen op dit forum had je geweten dat dit een domme vraag is.
                Het is geen domme vraag, maar een onvolledige. En dan ook nog eens één die al heel vaak is gesteld.

                @TS> Probeer de zoekfunctie eens. Ik denk dat je al heel snel bij heel veel nuttige info uitkomt...

                Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Originally posted by keenoncoolstuff
                  Het is geen domme vraag, maar een onvolledige. En dan ook nog eens één die al heel vaak is gesteld.

                  @TS> Probeer de zoekfunctie eens. Ik denk dat je al heel snel bij heel veel nuttige info uitkomt...

                  Groet, Rob.
                  Je hebt helemaal gelijk Rob. Ik liep even iets te hard van stapel.
                  Het was een beetje de irritatie, omdat dit zo vaak voorkomt. (maar, ach)
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

                    #10
                    heb hier zelf eerst met master gedraaid, maar heb het weer weg gedaan....

                    is opzich leuk spul en het gaat hard, maar dat was het zo ook ongeveer wel. Heb na master dynacord gehad (xa28) en dat was al n verademing, en nu dan gestrand op ev, en daar ook op doorgeinvesteerd, en daar dik tevreden mee.

                    Zoals ik het inschat, word master ook niet echt geaccepteerd door de gerenommeerde bedrijven, en zal het met bijv. inprikken van tape-acts of bandjes problemen geven (die de set, maar puur het plaatje MASTER wat erop zit...)
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                    Comment

                    • SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

                      #11
                      Ja.... moet toch even inhaken.

                      Vorige jaar openlucht een stuk klassiek gedaan (jaarlijks terugkerend evenement).

                      Nu vindt ik mezelf behoorlijk kritisch als het op klassiek (en deze klus in het bijzonder) aankomt, maar de master-set die we (ter demo) hadden hangen voldeed erg goed.

                      We hadden 4 stuks MA206 (1 actief, 3 passief) per kant hangen (4 meter hoog, 18 meter uit elkaar) met een dubbel-18 sub eronder.
                      Die dubbel-18 heb ik na het eerste optreden uitgegooid en toen had de vleugel (wat in dit geval het enige instrument was) echt nog wel genoeg ballen.

                      Tuurlijk stond alles niet tetterhard, maar ik was wel onder de indruk.
                      Spreiding was goed en het klankbeeld klopte. Voor z'n compact setje vond ik het erg mooi.
                      Last edited by SoundOfSilence; 10-04-09, 09:41.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                      Comment

                      • steven21
                        • Apr 2009
                        • 5

                        #12
                        Sorry mijn fout, had inderdaad wat meer info moeten geven. Dus bij deze:
                        Budget €5.000,-
                        Pa-set voor bandje met; 3 zangers, 2 elektrische gitaren, 1 basgitaar, compleet drumstel, toetsen en accordion.
                        Alles is verder aanwezig ben alleen op zoek naar nieuwe (liefst actieve) speakers.
                        Locatie over het algemeen binnen in zaal, tussen de 200 en 600 man. Sporadisch buiten.

                        Comment

                        • hertog
                          • Mar 2009
                          • 6

                          #13
                          Mijn ervaring met Master Audio is wel heel erg matig. Op mijn stage adres (een Jazz podium) hebben we Master Audio monitors, voor het geld klinkt goed, alleen zo onbetrouwbaar :O. We hebben meerdere keren per week dat een woofer of een driver WEIGERT op te starten.

                          We hebben ze nu al iets meer als half jaar en continu moeten ze terug gestuurd worden naar Master Audio zelf omdat ze gewoon ECHT weigeren. Dan weigeren ze op te starten, soms weigeren ze gewoon falikant om uberhaupt wat te doen (gewoon midden in een show)

                          Comment

                          • MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

                            #14
                            Originally posted by hertog
                            Mijn ervaring met Master Audio is wel heel erg matig. Op mijn stage adres (een Jazz podium) hebben we Master Audio monitors, voor het geld klinkt goed, alleen zo onbetrouwbaar :O. We hebben meerdere keren per week dat een woofer of een driver WEIGERT op te starten.

                            We hebben ze nu al iets meer als half jaar en continu moeten ze terug gestuurd worden naar Master Audio zelf omdat ze gewoon ECHT weigeren. Dan weigeren ze op te starten, soms weigeren ze gewoon falikant om uberhaupt wat te doen (gewoon midden in een show)
                            Sinds wanneer starten monitoren op? Je hebt het neem ik aan over de actieve monitors waar de versterker niet van wil inschakelen?

                            Lang geleden hebben wij oa. een tijdje op Master MD6 gedraaid. Was toen okey voor het geld. Totdat je er achter komt dat je wel betere gear voor je geld kan krijgen. De bandpass subs zijn niet ideal voor close range toepassingen en de toppen zijn net te schreeuwerig. Ligt niet aan de componenten (speakers/drivers) in de kast maar wel aan het intere filterwerk en aan de processing(kaarten) in de amps (die overigens hun taak wel betrouwbaar volbrengen). Het geluid zit bij Master net even te veel in de kast en komt er niet echt uit. Dus je mist wat finesse.

                            Voor 5000 euro koop je moeilijk (heel moeilijk) een PA tot 600 man. Actief zou ik zowieso niet aan beginnen (maar dat is persoonlijk). Kijk eens naar EV of Dynacord.

                            Mocht je persee actief willen is de HK Actor misschien wel wat voor jullie (Zit rond de 6K incl. BTW). Vond ik geen onaardig setje.
                            Kijk ook eens 2e hands rond voor mooie PA's (Staat op Marktplaats een HK Projector set voor 5K; zelf zoeken. Een ook aanbieding van een dealer met beurskorting op een Actor set. Zelf zoeken of dat wat is, ik heb namelijk geen idee van de klank)
                            Last edited by MusicSupport; 11-04-09, 00:14.
                            d&b Audiotechnik

                            Comment

                            • S500D
                              • Feb 2003
                              • 215

                              #15
                              Ik draai nu al jaren met een Master MD4 en ik moet zeggen dat mij dit erg goed bevalt. Deze Md4 bestaat uit een MD218 die ik zelf wel aangepast heb en de MD222 toppen.

                              Nu moet ik zeggen dat ik deze top met 2 verschillende componenten heb gehoord waar onder beyma speakers en B&C speakers.
                              Ik zelf heb de versie met de B&C speakers en dat klinkt erg goed.
                              De versie met beyma speakers vind ik op hoog volume wat schreewerig.
                              Ik weet niet of die top ook met 18 sound is uitgevoerd.

                              En natuurlijk dip ik deze top wel wat rond de 3 a 4k maar dat vind ik persoonlijk wat lekkerder omdat de top dan toch wel wat rustiger wordt. Het blijft een hoorn kast.

                              bij de subs heb ik het tussenschot dicht gemaakt waardoor de sub wat ronder is gaan klinken. maar dit zou zeker wel beter kunnen met een andere sub.( maarja het oog wil ook wat en om nou een ander merk sub te gaan gebruiken).

                              Gr Ron.
                              U draait, Wij vragen.

                              Comment

                              Working...