Zendermic voor grote afstand.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

    Zendermic voor grote afstand.

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een draadlose handmicrofoon voor een ijsverening, ze hebben nu een akg wms 40.
    Probleem is echter dat deze slechts 40m draagt en dit is te weinig moet zeker meer dan 150m zijn.
    iemand ervaring met systemen die ver dragen, en toch redelijk betaalbaar zijn.
    Geluids kwaliteit is niet zo belangrijk (100v syst)
    Anne Homan
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    #2
    Originally posted by AH
    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een draadlose handmicrofoon voor een ijsverening, ze hebben nu een akg wms 40.
    Probleem is echter dat deze slechts 40m draagt en dit is te weinig moet zeker meer dan 150m zijn.
    iemand ervaring met systemen die ver dragen, en toch redelijk betaalbaar zijn.
    Geluids kwaliteit is niet zo belangrijk (100v syst)
    Ik denk dat je op zoek moet naar een zendersysteem met goede antennes. Met een budgetserie zonder externe 'vlaggen' zal het niet lukken. Dan kan je bijvoorbeeld denken aan de Sennheiser 3000 serie. Wellicht kan het ook met een EW500 systeem met vlaggen...

    Overigens is de term 'dragen' gebruikt voor speakers. Hoever het geluid van een speaker draagt... Een handheld wireless draag je wel, maar je hebt het eerder over het zendbereik!

    @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Je zal moeten gaan werken met antenne boosters en de juiste antennes (afhankelijk van of dit rondom 150m moet zijn of slecht in een richting)

      Shure of Sennheiser systeem met actieve vlag. Ook moet deze vlag op een beetje respectabele hoogte komen om zo boven het publiek uit te komen
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

        #4
        Wij hebben een 2tal antennes voor een Sennheiser systeem zelf gemaakt, wij komen nu zo'n 200 meter rond om onze geluidswagen zonder al te veel problemen..
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

        Comment

        • jans
          • Feb 2003
          • 869

          #5
          Originally posted by jakobjan
          Wij hebben een 2tal antennes voor een Sennheiser systeem zelf gemaakt, wij komen nu zo'n 200 meter rond om onze geluidswagen zonder al te veel problemen..
          Wilde gok: een yagi
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            is er een hok ofzo aanwezig waar het geluid binnenkomt?

            huur dan eens een ew100 systeem bij een audio boer en zet de ontvanger op het dak, overigens hoeft de ontvanger niet 10 meter boven het publiek te staan, maar 3 meter is wel lekker,

            heb zelf een tijdje geleden klusje gedraaid waarbij ook een goede afstand moest worden overlegd met een zender, ik heb de ontvanger op een vw transporter gezet en nergens last van ging overigens ook met een ew100.

            dus eerst even huren en kijken of dat je bevalt
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

              #7
              Nee geen Yagi, maar een discone met 4 radialen.

              We hebben ook een tijd de ontvanger boven in een mast gezet, maar dit is toch handiger.. mast naar beneden en klaar is het weer. de ontvanger is gewoon in de geluidswagen gebouwd..

              Ik moet binnen kort nog een paar maken voor ons, in/ear system, zodat deze de microfoons kan bijhouden..
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

              Comment

              • nightline
                • Oct 2002
                • 1001

                #8
                Wat ik weleens gebruik en tot 100 mtr. erg goed gaat is low budget en voor spraak zeer goed te gebruiken.
                Een Coolsound 216 dubbele draadloze microfoonset, met hieraan een camping antenne welke aan de versterker 2 uitgangen heeft.
                Bij elkaar 250,- euri incl.BTW.
                Je moet alleen 2 verloop kabels maken vanaf de antenne versterker naar de Coolsound ontvanger.

                Succes

                Jack
                Powered by AudioMadness....

                Comment

                • AH
                  • Apr 2004
                  • 248

                  #9
                  Heren dank voor jullie reactie,s
                  EW 100 ligt hier wel op de plank, inderdaad mischien een goed idee om even te proberen.
                  @ Jacobjan ben wel nieuwsgierig naar die zelfbouw Antennes.
                  Anne Homan

                  Comment

                  • jakobjan
                    • Jul 2002
                    • 599

                    #10
                    @ Anne Je hebt post in je info box..
                    Jakob-Jan
                    Lightjockey Beta tester
                    Freelance Licht tekkie

                    Comment

                    • shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

                      #11
                      jakob jan: heb je misschien voor mij ook die info over hoe je die antennes bouwt?

                      heb er ook erg veel interesse in
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                      Comment

                      • Sanrobi (geluid en licht)
                        • May 2009
                        • 2

                        #12
                        Met een gewoon draadloos setje kom je er niet. Je haalt de 100 meter wel, maar het is absoluut niet gegarandeerd. Vandaag kan het goed gaan, en morgen een hoop problemen. Het zendvermogen van een standaard mic is veel te laag.
                        Een goede antenne moet je altijd gebruiken, maar in dit soort gevallen moet je ook iets aan je zendvermogen doen.

                        Onze oplossing is: een reportagezender met volledige audiokwaliteit gebruiken als tussenzender. Deze is draagbaar en zendt het signaal met 1 of 10 Watt door naar de geluidswagen. Natuurlijk zit in de zenderpack een ontvanger voor een standaard EW300 ingebouwd, zodat de microfonist de pack niet hoeft te dragen.
                        Gewoon in de buurt van de microfonist rondhangen is dus voldoende.

                        Voor deze oplossing is wel een vergunning nodig

                        Sanrobi
                        Last edited by moderator; 24-05-09, 16:37. Reason: forum spelregels

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by AH
                          Hallo,

                          Ik ben opzoek naar een draadlose handmicrofoon voor een ijsverening, ze hebben nu een akg wms 40.
                          Probleem is echter dat deze slechts 40m draagt en dit is te weinig moet zeker meer dan 150m zijn.
                          iemand ervaring met systemen die ver dragen, en toch redelijk betaalbaar zijn.
                          Geluids kwaliteit is niet zo belangrijk (100v syst)
                          Het topic is al weer een paar maanden oud, maar dan moet je eens kijken bij HFPrints. Ze hebben voor de VRT een nieuwe wandelzender ontwikkeld en die is nu ook leverbaar met frequenties voor gebruik in Nederland. Het is een lichtgewicht met een vermogen van één watt. Daar kom je ver mee en met een goede antenne enkele kilometers.
                          De prijs ligt rond de 3000 euro zonder ontvanger. Je hebt er wel een vergunning voor nodig.
                          Het is een alternatief voor de zenders van HECOM, die momenteel failliet is en de zenders van CBT, waarover de gebruiksrapporten niet altijd erg lovend zijn.

                          Speakertech
                          Last edited by speakertech; 25-05-09, 15:39.
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

                            #14
                            Originally posted by speakertech
                            Het topic is al weer een paar maanden oud, maar dan moet je eens kijken bij HFPrints. Ze hebben voor de VRT een nieuwe wandelzender ontwikkeld en die is nu ook leverbaar met frequenties voor gebruik in Nederland. Het is een lichtgewicht met een vermogen van één watt. Daar kom je ver mee en met een goede antenne enkele kilometers.
                            De prijs ligt rond de 3000 euro zonder ontvanger. Je hebt er wel een vergunning voor nodig.
                            Het is een alternatief voor de zenders van HECOM, die momenteel failliet is en de zenders van CBT, waarover de gebruiksrapporten niet altijd erg lovend zijn.

                            Speakertech
                            Normaliter ben ik altijd lovend over de producten van René (HF Prints), maar die wandelzender die ik hier heb, daar heb ik hier alleen maar ellende mee. Bijproducten in het audio, niet stabiele oscilator etc.... (gelukkig heb ik hem hier alleen op demo)

                            De "oudere" comply en simply van René waren wel stabiel en audiotechnisch goed. Geen idee alleen of ie die nog levert.
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                            Comment

                            • speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1696

                              #15
                              Originally posted by SoundOfSilence
                              Normaliter ben ik altijd lovend over de producten van René (HF Prints), maar die wandelzender die ik hier heb, daar heb ik hier alleen maar ellende mee. Bijproducten in het audio, niet stabiele oscilator etc.... (gelukkig heb ik hem hier alleen op demo)

                              De "oudere" comply en simply van René waren wel stabiel en audiotechnisch goed. Geen idee alleen of ie die nog levert.
                              Over welke zender heb je het nu?
                              Je kan het ook mailen naar hornspeakersapenstaartjenetscape.net.
                              apenstaartje vervangen door een apenstaartje.

                              Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                              Comment

                              Working...