Lezen & Schrijven met Mackie 1604 VLZ

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.A.N.
    • Dec 2008
    • 17

    Lezen & Schrijven met Mackie 1604 VLZ

    Hallo allen,

    Ik gebruik inmiddels al een poosje een Mackie 1604 VLZ voor een vijf-mans-band maar ik krijg de monitor-output met FX niet efficient voor elkaar. Ik doe iets fout !

    Wie kan er lezen en schrijven met zo'n 1604 en wil het mij duidelijk maken.

    De handleiding schrijft over een specefieke functie op de outputsectie maar ik krijg het er niet uit.

    Wie helpt ??

    Nico
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Originally posted by S.A.N.
    Hallo allen,

    Ik gebruik inmiddels al een poosje een Mackie 1604 VLZ voor een vijf-mans-band maar ik krijg de monitor-output met FX niet efficient voor elkaar. Ik doe iets fout !

    Wie kan er lezen en schrijven met zo'n 1604 en wil het mij duidelijk maken.

    De handleiding schrijft over een specefieke functie op de outputsectie maar ik krijg het er niet uit.

    Wie helpt ??

    Nico

    misschien is het een idee om eens naar de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht (behalve als het een webshop zonder showroom is) daar kunnen ze je vast verder helpen

    daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      hoeveel monitor groepen wil je aansturen? En hoeveel effecten?
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Originally posted by djspeakertje
        misschien is het een idee om eens naar de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht (behalve als het een webshop zonder showroom is) daar kunnen ze je vast verder helpen

        daan
        Daan, Ook webshops zonder showroom verlenen support op de producten die ze verkopen, maar dat terzijde.

        Zou je alsjeblieft alleen willen reageren op onderwerpen als jouw bijdrage enige meerwaarde heeft tot het onderwrerp?
        Het aantal onzinnige bijdrages begint langzamerhand zo irritant te worden dat deelnemers zich hier (terecht!!!!) aan beginnen te storen, beetje enthousiasme is goed, maar graag even jouw bijzondere aandacht hiervoor!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • S.A.N.
          • Dec 2008
          • 17

          #5
          Originally posted by Olaf Duffhuës
          hoeveel monitor groepen wil je aansturen? En hoeveel effecten?
          Olaf,

          Ik heb 14 inputs in gebruik en wil (voorlopig) twee monitor groepen gebruiken en heb (voorlopig) 1 x FX.

          Deze tafel heeft vier auxen, de semie vijfde/zesde laat ik even buiten beschouwing.

          De galm (SPX-90) heb ik aangesloten op send& return 1. De monitor op een van de andere aux send aanslutingen maar dan krijg ik er geen galm op en dat is wat de leadzanger wel wil.
          Op de outputsectie is daarvoor een optie aanwezig die zelf exact deze toepassing beschrijft maar ik krijg dat dus niet werkend.

          Dan nog iets, in de huidige opzet is de master FX een draaiknpje rechts van de aux-lijn maar hoe krijg ik die op een fader ?

          Nico

          Comment

          • Breur
            • May 2007
            • 80

            #6
            Als ik het goed lees wil je galm op de monitor? Als dat het geval is moet je op het kanaal van de tafel waar de galm binnenkomt aux 2 of 3 opendraaien (afhankelijk van welke monitor-groep).

            Voor dit verhaal moet je dus wel de galm op een stereo(?)-kanaal laten terugkomen.

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #7
              Als je even de manual erbij pakt en dan op pagina 26 kijkt,
              dan zie je daar een afbeelding van de aux return sectie met bij nummer 73 een tweetal to aux send potmeters zitten.
              Met deze kun je dus de galm insturen op je aux 1/2.

              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Je zorgt dat je Aux 1 & 2 op pre-fader staan. Hier sluit je je monitors op aan! Je zorgt dat je Aux 3 en 4 op post fader staan en je sluit op 'Aux out 3' de ingang van je SPX90 aan. De uitgang van de SPX90 laat je terug komen op 2 kanalen! Gewoon 15/16 ofzo en dan stuur je deze weer naar Aux 1 & 2.

                Succes!
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  #9
                  Originally posted by moderator
                  Daan, Ook webshops zonder showroom verlenen support op de producten die ze verkopen, maar dat terzijde.

                  Zou je alsjeblieft alleen willen reageren op onderwerpen als jouw bijdrage enige meerwaarde heeft tot het onderwrerp?
                  Het aantal onzinnige bijdrages begint langzamerhand zo irritant te worden dat deelnemers zich hier (terecht!!!!) aan beginnen te storen, beetje enthousiasme is goed, maar graag even jouw bijzondere aandacht hiervoor!

                  owkeey... zal niet meer gebeuren!!

                  daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • S.A.N.
                    • Dec 2008
                    • 17

                    #10
                    Originally posted by MusicSupport
                    Je zorgt dat je Aux 1 & 2 op pre-fader staan. Hier sluit je je monitors op aan! Je zorgt dat je Aux 3 en 4 op post fader staan en je sluit op 'Aux out 3' de ingang van je SPX90 aan. De uitgang van de SPX90 laat je terug komen op 2 kanalen! Gewoon 15/16 ofzo en dan stuur je deze weer naar Aux 1 & 2.

                    Succes!
                    Zeer bedankt natuurlijk voor her mee denken en de door jou omschreven optie kan ik volgen maar die kost me twee kanalen en hoewel ik die momenteel nog beschikbaar heb zoek naar de methode waarbij dat niet hoeft door gebruik te maken van de (daarvoor bedoelde) outputsectie.

                    Nico

                    Comment

                    • S.A.N.
                      • Dec 2008
                      • 17

                      #11
                      Originally posted by bones2001
                      Als je even de manual erbij pakt en dan op pagina 26 kijkt,
                      dan zie je daar een afbeelding van de aux return sectie met bij nummer 73 een tweetal to aux send potmeters zitten.
                      Met deze kun je dus de galm insturen op je aux 1/2.

                      http://www.mackie.com/pdf/1604vlzpro_om.pdf

                      Hallo,

                      Ja dat zijn exact de pagina's die ik veelvuldig heb door genomen maar ik krijg er het gewenste resultaat niet uit. Kun je me aangeven hoe e.e.a. aan te sluiten ?
                      Als ik het lees dan zouden de monitoren op aux-send1 en aux-send2, de galm op aux-send3 en aux-return3 maardan .......?

                      Ook mis ik dan nog een cetrale regeling voor fx, de aux-send 3-6 hebben die immers niet.

                      Graag je visie

                      Nico

                      Comment

                      • bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

                        #12
                        OK,

                        je monitors gaan aan aux 1 send en aux 2 send
                        je fx aan aux 3 send en laat je terugkomen op stereo aux return 1 !!
                        Want hier gaat je de fout in denk ik, want jij doet nu,

                        de galm op aux-send3 en aux-return3 maardan .......?
                        Je kan nl alleen stereo returns 1 en 2 door middel van de "to aux sends,
                        effects to monitor" potmeter in de monitor mix voegen.

                        Dus met de stereo aux return knop bepaal je de galm op je foh,
                        en met de effects to monitor, de hoeveelheid galm op je wedges.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Doe nou niet zo moeilijk en laat die FX lekker terug komen op kanaal 15/16 als je deze toch vrij hebt! Kun je ze daarna naar alle Aux'en terug sturen. Mocht je echt kanalen tekort hebben kun je het doen zoals bones zegt: Alleen Aux Return 1 & 2 kun je weer naar Aux Send 1 & 2 sturen.
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • S.A.N.
                            • Dec 2008
                            • 17

                            #14
                            Mannen,

                            Vandaag even aan het testen geweest en dankzij jou eacte beschrijving heb ik het werkend gekregen, super ! Ik maakte inderdaad de fout die jij al voorspelde.

                            Nadeel van deze methode is wel dat om de galm eruit te krijgen ik dus beide regelaars dicht moet draaien, of bypass op de FX en daarin ga ik mee in de opmerking van musicsupport om het zolang ik nog kanalen beschikbaar heb de fx evt. op een gewoon kanaal retour te laten komen.

                            Bedankt !




                            Originally posted by bones2001
                            OK,

                            je monitors gaan aan aux 1 send en aux 2 send
                            je fx aan aux 3 send en laat je terugkomen op stereo aux return 1 !!
                            Want hier gaat je de fout in denk ik, want jij doet nu,



                            Je kan nl alleen stereo returns 1 en 2 door middel van de "to aux sends,
                            effects to monitor" potmeter in de monitor mix voegen.

                            Dus met de stereo aux return knop bepaal je de galm op je foh,
                            en met de effects to monitor, de hoeveelheid galm op je wedges.

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              Originally posted by S.A.N.
                              Mannen,
                              ....Nadeel van deze methode is wel dat om de galm eruit te krijgen ik dus beide regelaars dicht moet draaien, of bypass op de FX en daarin ga ik mee in de opmerking van musicsupport om het zolang ik nog kanalen beschikbaar heb de fx evt. op een gewoon kanaal retour te laten komen.

                              Bedankt !
                              Volgens mij moet je nu als je 'de galm eruit wil' nog steeds beide regelaars dicht draaien, of zit er een 'mute' op de kanaalsectie waardoor de FX zowel op MON's als op MIX ge-mute wordt?(sorry to lazy to RTFM!).
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...