Soundcraft Spirit 328

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Soundcraft Spirit 328

    Beste, Ik heb de kans om voor een 400€ dat digitaal mengtafeltje te kopen. Ik zou het gebruiken voor tijdens repetities en kleinere optredens van onze band. In een café of zo.
    Zijn er hier eigenaars van dergelijk tafeltje met ervaring?
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #2
    Lijkt me erg goedkoop, is hij wel in orde?
    Ik heb er een paar keer op gemixt en vond het niet prettig werken, maar ik ben een Yamaha bezitter en dat werkt helemaal anders.
    De sound vond ik wel prima, geen problemen mee gehad.

    Comment

    • geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

      #3
      2 jaar geleden heb ik een 328 verkocht voor 450 euro ex btw incl flightcase.... De prijs is wat mij betreft redelijk.

      De mengtafel ging weg omdat de freelancers er niet echt snel mee om konden gaan. Klankmatig wel aardig, de ingebouwde lexicon effecten zijn erg handig.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

      Comment

      • animaldrums
        • Nov 2008
        • 88

        #4
        Originally posted by geenstijl21
        De mengtafel ging weg omdat de freelancers er niet echt snel mee om konden gaan.
        Dat zegt dan misschien meer over de freelancers dan de tafel. Persoonlijk vind ik de bediening van deze digi tafel erg intuïtief, het channelstrip principe op de 328 is goed te vergelijken met die van een analoge tafel.
        Met de klank van de tafel is weinig mis, controleer de 328 wel even op "krakende" kanalen, het kan zijn dat er "capacitors" vervangen moeten worden.

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Originally posted by animaldrums
          het kan zijn dat er "capacitors" vervangen moeten worden.
          In het Nederlands ook wel Condensator genoemd, in vakjargon heten ze Elco.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Weet iemand hoeveel effecten je kan toepassen per kanaal? Of moet je ze op de groepen steken? zijn er compressor limiters aanwezig?

            Kun je ook effecten op de adat uitbreiding inputs steken?

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Ik heb een jaren geleden ook regelmatig gewerkt op dit tafeltje. Ik vond het fijn werken, qua klank en bediening was vond ik hem toen vele malen beter dat de yamaha's uit die tijd. Ook zonder uitgebreid display was deze tafel goed te bedienen. Voor zover ik me kan herinneren had de tafel twee effect engines aan boor en je had de beschikking over 2 dynamics.

              Nadeel van deze tafel, problemen met de voeding of met het moederbord, wat precies weet ik niet meer maar de tafel liep erg vaak vast en daarna duurde het 1,5 minuut voor ie weer iets deed. Ik heb ooit met een oud Soundcraft TD-er gesproken en die is in die tijd ook gek geworden van de storing die in deze tafels zaten.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • animaldrums
                • Nov 2008
                • 88

                #8
                Originally posted by cobi
                Nadeel van deze tafel, problemen met de voeding of met het moederbord, wat precies weet ik niet meer
                Het vastlopen van de tafel was een gevolg van een instabiele voeding, sommige 328's hadden er last van andere nooit.
                Probeer de aangeboden 328 een dag op proef te krijgen.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by animaldrums
                  Het vastlopen van de tafel was een gevolg van een instabiele voeding, sommige 328's hadden er last van andere nooit.
                  Probeer de aangeboden 328 een dag op proef te krijgen.
                  Als ik me niet vergis was dit dezelfde voeding van de LX7, spirit en K1.
                  Die hadden ook allemaal problemen.
                  Last edited by frederic; 24-02-09, 18:52.

                  Comment

                  • animaldrums
                    • Nov 2008
                    • 88

                    #10
                    Of ik heb twee keer geluk gehad of "Die hadden ook allemaal problemen" is wat te algemeen gesteld. Ik heb jarenlang een spirit LX7 gebruikt en ben al 9 jaar in het bezit van een digital 328, met de voeding nooit problemen gehad maar er wel eens over gelezen op Internet.

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Nog een grapje wat ik 'helaas' ben tegen gekomen bij deze tafel:

                      Je kon je draaiknoppen gebruiken als channelstrip en je kon vrij snel ook in een keer bijvoorbeeld je panorama's van alle kanalen toewijzen aan die knoppen. Wanneer je dit schakelen te vaak/snel deed was het ook nog wel mogelijk dat ie vast liep. Als je dit weet is er niets aan de hand, maar voor het zover is.....

                      Maar, al met al vond ik dit een erg fijne tafel, dit was in die tijd de enigste digitale mixer die ook enigsinds reageerde als een mengtafel.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Weet iemand of de XD328 versie dezelfde preamps heeft?
                        Op de website van soundcraft onder de rubriek older products staat hij niet bij de spirit tafels, maar bij de soundcraft.

                        Comment

                        • dj-frans
                          • Jul 2010
                          • 3

                          #13
                          Soundcraft Spirit 328

                          Ik heb nu dus ook zo'n mooi mengpaneel gekocht alleen kan ik er nog 2 X niets mee..
                          als ik die aanzet, dan branden alle lampen en gaan ook niet uit..
                          5 volt led digital brand niet , hij word op den duur wel warm het enigste in de display wat er te lezen staat is Spirit Digital Three Two Eight dat is alles, dus ik krijg geen opstart scherm of wat dan ook, resetten kan ik hem ook niet, waar je dan het rode display hebt daar zie je dus alleen maar achten 88888888 inplaats van nullen....
                          nu denk ik zelf dat er een relais blijft hangen, maar wie is ik ?
                          de gene van wie ik hem over heb genomen die kon er niets van en ik kan eigenlijk van die ook nog niet veel, heb zelf altijd met een huis, tuin en keuken mengpaneel gewerkt..
                          maar ik wilde nu toch ook wel eens iets beters hebben..
                          maar dat wordt of meer geld uitgeven om hem te laten repareren of of het moet een kleinigheidje zijn dat ik het zelf kan maken...
                          of moet je die resetten met een voorhamer

                          Comment

                          • keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

                            #14
                            Originally posted by dj-frans
                            of moet je die resetten met een voorhamer
                            Je kunt het natuurlijk altijd even proberen...

                            Groet, Rob.
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Zou het niet een back-up batterij kunnen zijn die leeg is?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...