Nieuwe monitoren (actief/passief)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    Nieuwe monitoren (actief/passief)

    De naam zegt het al een beetje.....: ik ben op zoek naar nieuwe/andere monitoren, bij voorkeur passief (versterkers heb ik immers al).
    Er zijn een aantal opties passief:
    - JBL MRX 512M
    - Tannoy V12
    - EAW SM109z
    - EV ZX3

    De Tannoy V12 ken ik, en de EAW spreekt me aan vanwege mijn huidige FOH set.
    Wat zijn de ervaringen met de anderen?

    Voor actief zou ik wel willen kijken naar de DVX DM12 of de DVX DM28
    Is er iemand die ervaring heeft met deze 2 actieve versies?
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

    #2
    ik heb al met die jbl gespeeld en man die gingen hard ik moest zien dat ze niet te luid stonden want dan hoorde ze ze spelen tot in de zal

    groet DJ Gino V

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      Je hebt een paar leuke voorbeelden gegeven! Maar wat is het punt waardoor jij deze luidsprekers als voorbeelden hebt gekozen?

      En dan nog even; hebben we het over een floormonitor, dj monitor, fohmixer-monitor.....
      Muziekstijl....
      Locatie....

      En ook belangrijk:
      welke versterkers gebruik je nu dan?

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        sorry: je hebt gelijk 4AC.

        Even de situatie schetsen:
        Ik heb een klein bedrijfje met verhuur van geluid, vooral in de kerkelijke wereld (combo in een kerk) en een "vast" bandje van 7 man met 70s80s muziek.
        Momenteel gebruik ik DAP CX10's coaxiaal. bevallen opzich goed, maar ik wil een upgrade gaan inzetten.

        Als versterkers gebruik ik QSC2 PLX1804. Normaal heb ik 4 groepjes met max 2 monitors.

        Het moeten dus floors worden, muziek stijl 70s80s. (maar schat de kerkelijke wensen niet uit....)

        Front set is een EAW JF260e/SB250 set met een LS9/32 mixer.

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Oké, dat verklaard een hoop. PLX klinkt fantastisch en is lekker licht, lijkt me verder dan ook zeker geschikt voor wat je wilt. Ik zou dan ook lekker gaan voor een stel passieve monitoren.

          Misschien dat low-profile wel een voorkeur zou kunnen zijn? Of in ieder geval een compact kastje? Zou wel prettig zijn qua aanzicht. (met in het achterhoofd dan ook je publiek... die wil geen monitor zien)

          Lekker kortaf: MRX is agressief op het hoog en de Tannoy is nogal een lomp kubusje.
          Die EAW lijkt me een fantastische kandidaat, maar mijn voorkeur zou uit gaan naar deze: http://www.acoustic-line.de/A6_Datenbl_dt.pdf
          Van het welbekende acoustic line. Mooie monitor, compact genoeg, gaat goed hard en hoe deze zich op de grond bevindt lijkt me net wat prettiger dan bij de EAW.

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Je mening over de Tannoy deel ik met je.
            De JBL ken ik niet, de Acoustic-line is ook wel interessant

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #7
              Aangezien je toch al met EAW werkt zou je ook eens de MICROWEDGE
              kunnen overwegen.
              Is al eens een topic over geweest, http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrowedge.html

              Of hier, EAW: MicroWedge
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Even googelen maakt duidelijk dat een microwedge 12 rond de 2500 dollar kost...
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Misschien moet je hier eens kijken.
                  Tweedehands EAW SM 12 en SM 15



                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

                    #10
                    de lijst van HPA ken ik.
                    De SM12 en SM15 zijn voor zover ik weet alleen actief te gebruiken....

                    Comment

                    • bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

                      #11
                      Originally posted by 4AC
                      Even googelen maakt duidelijk dat een microwedge 12 rond de 2500 dollar kost...

                      Hmm, das wel heftig ja.
                      Toen ze nog door Ratsound geleverd werden, gingen ze voor rond de
                      $ 1500 voor de 12" versie, je zou verwachten dat bij een grotere productie de prijzen nog wat zouden zakken.
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                      Comment

                      • steed
                        • Sep 2008
                        • 68

                        #12
                        Ik zou ook eens gaan kijken op LAN, ook compact en zeer zeker goedkoper dan EAW ( misschien ook wel goedkoper dan de tweede handse EAW) in Esprolite Licht & Geluid - LANAUDIO
                        Dan zou ik kijken naar de ST646 of de ST656. Twee ongelooflijke goede monitoren, heb ze bij PTH ( presentatie techniek Holland ) gehoord die ze ook in de verhuur heeft. Ik weet dat ze momenteel hele scherpe aanbiedingen hebben lopen wat betreft LAN. Informeren en luisteren kan geen kwaad.

                        Originally posted by bones2001
                        Hmm, das wel heftig ja.
                        Toen ze nog door Ratsound geleverd werden, gingen ze voor rond de
                        $ 1500 voor de 12" versie, je zou verwachten dat bij een grotere productie de prijzen nog wat zouden zakken.

                        Comment

                        • jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

                          #13
                          Helaas: NEP EAW valt af...

                          Bovendien ben ik van de EAW SM122 en de SM155 al nooit echt blij geworden.

                          Voorlopig heb ik besloten om eerst maar even goed door te sparen.....

                          Comment

                          • Peeterss
                            • Mar 2009
                            • 66

                            #14
                            Nep EAW?? waar lees je dat dan??

                            zit je niet op de verkeerde post?? zie alleen mensen staan die je adviseren...zal ook eens gaan kijken bij ST646/656 van LAN, aangezien ik al ervaring met de FOH systemen heb en die mij erg goed bevallen. Moet nl ook nog monitoren hebben, dus las je vraag en was ook erg benieuwd. Heb ze inderdaad ook gezien steed bij PTH, was in een feesttent in Friesland, zeer goed geluid en de kwaliteit, zeer aangenaam en zeker goed te noemen. Had MB ook even gehoord, maar die specificaties verschillen niet zo veel, maar de prijs en het geluid wel, vind de LAN qua spraak en warmte net iets beter klinken, is en blijft persoonlijk gelukkig, LAN is zeker stukken goedkoper dan MB. Geld speelt ook een rol vooral in deze tijd.
                            in iedergeval suc6..waar ga je voor sparen.??? wel EAW???

                            Originally posted by jakkes72
                            Helaas: NEP EAW valt af...

                            Bovendien ben ik van de EAW SM122 en de SM155 al nooit echt blij geworden.

                            Voorlopig heb ik besloten om eerst maar even goed door te sparen.....

                            Comment

                            • M'Elodie
                              • Oct 2006
                              • 148

                              #15
                              Originally posted by Peeterss
                              Nep EAW?? waar lees je dat dan??

                              zit je niet op de verkeerde post?? zie alleen mensen staan die je adviseren...zal ook eens gaan kijken bij ST646/656 van LAN, aangezien ik al ervaring met de FOH systemen heb en die mij erg goed bevallen. Moet nl ook nog monitoren hebben, dus las je vraag en was ook erg benieuwd. Heb ze inderdaad ook gezien steed bij PTH, was in een feesttent in Friesland, zeer goed geluid en de kwaliteit, zeer aangenaam en zeker goed te noemen. Had MB ook even gehoord, maar die specificaties verschillen niet zo veel, maar de prijs en het geluid wel, vind de LAN qua spraak en warmte net iets beter klinken, is en blijft persoonlijk gelukkig, LAN is zeker stukken goedkoper dan MB. Geld speelt ook een rol vooral in deze tijd.
                              in iedergeval suc6..waar ga je voor sparen.??? wel EAW???
                              MB monitoren zijn actief (ingebouwde DSP/versterker), dus of de prijs vergelijk dan nog op gaat. Bovendien komt MB met een nieuwe 15" floor, die zeer recent is geengineerd, terwijl de LAN produkten al relatief "oud" zijn. Ofwel MB gebruikt bijv. de allerlaatste ontwikkeling op woofer en hoog-driver techniek (heb begrepen dat de 15" woofer ook door Martin Audio toegepast wordt in oa LE1500)...

                              Comment

                              Working...