Mackie srm450 of db opera live 405?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfriedel
    • Feb 2009
    • 8

    Mackie srm450 of db opera live 405?

    Hallo,ik ben hier nieuw en speel in een hobbybandje een paar keer per jaar en nu hebben we 4 Bose 802 boxen met een Bose 1800 III amp en willen we de pa nog kompakter maken door aktieve boxen te kopen.
    Mijn belangstelling gaat uit naar Mackie srm 450 of Opera live 405 die tegenwoordig vrij goedkoop te krijgen zijn waar wij de zang en toetsen en een beetje gitaar uit willen horen (de bas speelt altijd vrij fors en is toch wel overal aanwezig) .Het gaat om de kleine optredens voor max.honderd man in kroegjes of kleine zaaltjes.Welke van de twee zouden jullie me aanraden?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Mackie srm 450 of Opera live 405 zijn niet beter dan je bestaande boxen. (zo slecht is bose nou ook weer niet) en veel kleiner of lichter ook niet.

    Ik zou wel overwegen om bijvoorbeeld te investeren in een lichte eindbak. Dat gaat je wel veel sjouwen schelen. Een leuke digitale bak met heel veel headroom.

    twee speakers verkopen en onder het setje een mooie (set) powered sub(s) zetten is ook een fijne optie. zo een opera sub 15 zou dan een smakelijke kanshebber zijn. Opera Live Dan kun je echt al behoorlijk indrukwekkend full range draaien.

    maar het belangrijkste. Bose 802 vervangen door Mackie srm 450 of Opera live 405 schiet niet op.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      Setje RCF actief kopen, daar zitten leuke lichte kasten bij, en houden meer inruilwaarde dan Mackie of DB

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Originally posted by Hansound
        Setje RCF actief kopen, daar zitten leuke lichte kasten bij, en houden meer inruilwaarde dan Mackie of DB
        RCF = DB

        Comment

        • Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

          #5
          ik heb juist de mackie gehoord en klonken goed alleen weinig bas tegenover de hk audio max zeer compact en klinken zeer lekker in de oren

          grt Dj Gino V

          Comment

          • Alfriedel
            • Feb 2009
            • 8

            #6
            Het gaat mij juist om het superkompakte we hebben een Soundcraft FX16 daar zit een leuke galm in en met aktieve boxen erop werkt het in tien minuten i.p.v. eindtrap,Bose equelizer, twee boxen per kant allemaal kabels aansluiten.Misschien RCF ART-322a?Beter dan Mackie of Opera?

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              De ART322a gaat wel een stuk harder dan de Mackie, maar weegt ook wel wat.
              Dan zou ik voor de ART522a gaan, stuk lichter en mooiere klank.
              De Opera is zowiezo een heeeeel stuk minder dan de Mackie, RCF of je Bose set.

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                Originally posted by Hansound
                De ART322a gaat wel een stuk harder dan de Mackie, maar weegt ook wel wat.
                Dan zou ik voor de ART522a gaan, stuk lichter en mooiere klank.
                De Opera is zowiezo een heeeeel stuk minder dan de Mackie, RCF of je Bose set.
                Daar ben ik het wel mee eens, de ART 522-525 klinken iets frisser in het hoog.
                Gewicht 18 kgr, nieuwere eindtrap , worden maar een klein beetje warm, goede limiter en iets meer vermogen.
                Vooral de klank en het gewicht was voor mij dan ook doorslaggevend om voor de ART 525 te gaan .
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • Alfriedel
                  • Feb 2009
                  • 8

                  #9
                  Dan ga ik sparen voor de 525 kost wel een paar centen.Intussen heb ik een Opera live 405 gekocht voor €220 als nieuw, klinkt mooi thuis en goed hard maar heb hem nog niet kunnen vergelijken met de Bose boxen.

                  Comment

                  • Alfriedel
                    • Feb 2009
                    • 8

                    #10
                    Ik heb nog een vraag,wat is het verschil tussen de 525 en de 725?

                    Comment

                    • Toan_08

                      #11
                      Originally posted by Alfriedel
                      Dan ga ik sparen voor de 525 kost wel een paar centen.Intussen heb ik een Opera live 405 gekocht voor €220 als nieuw, klinkt mooi thuis en goed hard maar heb hem nog niet kunnen vergelijken met de Bose boxen.
                      Dan kon je beter door sparen voor de SRM 450. ik heb hem ook, klinkt als een dijk maar hij kan schel klinken als je hem echt hard zet, maar daarvoor heb je een EQ

                      Comment

                      • Alfriedel
                        • Feb 2009
                        • 8

                        #12
                        Voor dat geld hou ik de Opera er gewoon bij als monitor maar ik ga voor twee 525 of 725's kosten allebei bijna hetzelfde maar de 725 is nieuwer dus zal wel beter zijn. Het gaat mij erom dat we mooi klinken zonder vervorming bij onze kleine optredens meiden zingen driestemmig,gitaartje erdoor, toetsen en bassdrumkickje. Drums en bas versterken we niet door zijn hard zat.

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by Alfriedel
                          maar de 725 is nieuwer dus zal wel beter zijn.
                          Daar zou ik héél voorzichtig mee zijn...
                          Als de tijd er naar is even onderzoek doen!

                          Voor de rest goede keuze geweest wat mij betreft: eerst voor een tijdje met de dbtech en dan van het verdiende geld sparen voor de rcf art. Slim.

                          Mvg,

                          Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • Dj Gino V
                            • Feb 2009
                            • 237

                            #14
                            ik heb nu net de qsc 122i gekocht en ze klinken lekker zuiver en hard heb ze nu kunnen testen in een zwembad met een 25m bad en daar gingen ze luid genoeg en dan had ik ook nog 2x ev x300 met crown versterker en ik moet zegen dat de qsc's beter klonken en die zitten ook in de prijs klasse van de rcf 712

                            grz Gino V

                            Comment

                            • Alfriedel
                              • Feb 2009
                              • 8

                              #15
                              Lees net over de nieuwe Opera 605D de specs, prijs en gewicht zijn niet gek moet ik ook maar ergens gaan luisteren , weet waarschijnlijk niemand nog iets over te vertellen.

                              Comment

                              Working...