Shure SLX Beta 87A

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luidkeels
    • Feb 2009
    • 3

    Shure SLX Beta 87A

    Ik heb een wireless SLX beta 87a als zangmic voor op het podium. Regelmatig krijg ik te horen dat ik niet duidelijk genoeg te horen ben. Vooral wanneer ik uithaal of harder ga zingen. Alsof er niet genoeg signaal uitkomt naar de tafel zeg maar. Alsof ie klipt, of alsof er een limiter opzit.
    Ik weet dat in de kop van de mic 2 standen zitten. o DB (spraak) en -10Db (zang)..hij staat uiteraard op -10 stand, vanwege feedback enz..
    Wie kan mij tips geven waardoor het live uitmixen beter zal gaan ? en ik wel goed te horen ben.
    Heb ik een knop/stand gemist wellicht op de achterkant van mijn ontvanger? en zit er echt een limiter op?
    Mij was verteld dat dit de meest gebruikte fantastische zangmic was die ik me kon aanschaffen, gezien de prijs die ik ervoor neergetikt heb, verwacht ik er dus ook veel van, maar tot nu toe (nog) niet tot volle tevredenheid. maar dat kan dus ook komen omdat ik wat mis aan de instellingen van de mic..
    Graag tips!! waarvoor alvast mijn hartelijke dank..
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Zeker laag bij gedraaid op de mixer?
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      de zendtechniek van shure heeft hele hevige companding in de X-serie.

      Je hoort dus inderdaad een limiting effect.
      Bij de PGX4 ook nog eens geen laag of hoog die wel in de microfoon kan zitten. (BV bij de 58B versie)
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #4
        Net wat je zegt: de PGX en SLX (zelfde ontvanger-technologie) zijn leuk maar niet bepaald het toonbeeld van hoe het moet.

        Deze klachten heb ik gehoord over deze sets. Het probleem schijnt het ergst te zijn met de Beta58...

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Als je hard zing/schreeuwt in een SLX handheld gaat hij zeker in de clip en dit is slecht voor het geluid. helaas is er buiten het schakelaartje niets aan te doen. Wellicht dat je je microfoontechniek hierop kan aanpassen, door de mic iets verder weg te houden bij de ergste uithalen.

          Anders zoeken naar een zender ontvanger combinatie die je dynamiek wel aankan.

          Comment

          • 4uss
            • Aug 2005
            • 578

            #6
            Originally posted by Outline
            Net wat je zegt: de PGX en SLX (zelfde ontvanger-technologie) zijn leuk maar niet bepaald het toonbeeld van hoe het moet.

            Deze klachten heb ik gehoord over deze sets. Het probleem schijnt het ergst te zijn met de Beta58...
            Hier al 2,5 jaar een SLX/Beta58a en echt geen problemen met verstaanbaarheid, headroom etc... icm met de -10dB switch zie ik de ontvanger zeer zelden clippen, eigenlijk alleen wanneer iemand er echt in schreeuwt, niet wanneer er gewoon hard gezongen wordt. Wel merk je dat er een lichte gate op zit; als mensen de microfoon verder van de mond houden en wat zacht praten heb je in verhouding iets minder ingangssignaal dan wanneer dat met een bedraad exemplaar gebeurt. Dit ervaar ik echter niet als storend, en ik acht de set dan ook zeer bruikbaar.

            Mocht je echt iets anders gaan zoeken kan ik je meteen afraden om Sennheiser 100/300/500 series te proberen, daar ga je nog meer problemen mee krijgen op dit vlak. De Senneiser 3000 series gaan wel weer heel goed, maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan: voor dat zelfde budget kun je ook voor Shure UHF kijken.

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Is het niet de persoon die achter de knopjes staat die de oorzaak is van het probleem ?
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #8
                Originally posted by sis
                Is het niet de persoon die achter de knopjes staat die de oorzaak is van het probleem ?
                sis
                +1 !!!!!!!!!!!!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  twee weken terug nog een a/b gedaan. Een van onze zangdames heeft ook een eigen SKB kistje met ew300 in-ear en SM58beta-kop op PGX.

                  In de zaal over een serieuze PA vergelijken. Ene hand de ene mic, andere hand de andere. Een SM58beta is gewoon een ok microfoon, maar deze set strak ingeregeld op een neutraal kanaal naast een zelfde ingeregelde sennheiser ging ze bijna van huilen. (Niet overdreven. Ze had hem natuurlijk zelf betaald, flink gespaard en toen op aanraden van iemand in 2007 die set nieuw en bedraad gekocht. )

                  Terwijl in de oefenruimte haar draad SM58Beta mic naast de draad 845/855 sennheisers veeeeel minder verschil geeft.

                  Ze gaat hem in ieder geval zolang de band andere wireless microfoons meeneemt nooit meer meenemen...
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Ik hoop dat we niet terug gaan beginnen met : shure versus sennheiser ( daar is al genoeg over geschreven ).
                    De vraag gaat over de SLX beta 87A en de verstaanbaarheid .

                    Citaat "" Regelmatig krijg ik te horen dat ik niet duidelijk genoeg te horen ben. Vooral wanneer ik uithaal of harder ga zingen. Alsof er niet genoeg signaal uitkomt naar de tafel zeg maar. Alsof ie klipt, of alsof er een limiter opzit. ""

                    Vraag : zou het niet kunnen dat er een compressor ( insert ) op de mengtafel is aangesloten die niet goed is afgeregeld, bvb teveel compressie ?


                    +2 !!!!!!!!!!!!

                    sis
                    Last edited by sis; 10-02-09, 10:57.
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      zou ik toch eerst eens eens die beta 87A kop op een draadgebonden behuizing schroeven en dan eens beluisteren of het aan de zender of de micro ligt.

                      Ik denk namelijk dat die micro dan probleemloos prima verstaanbaar zal zijn.

                      Alle verschijnselen die hij beschrijft "niet duidelijk genoeg te horen ben. Vooral wanneer ik uithaal of harder ga zingen" "Alsof er niet genoeg signaal uitkomt naar de tafel zeg maar. Alsof ie klipt, of alsof er een limiter opzit"
                      "hij staat uiteraard op -10 stand, vanwege feedback enz.."

                      Dat matched gewoon met de companding die ik van X-setjes ken. Vocalisten met een stevig eigen volume. Die zingen de compander gewoon dicht. Duurdere setjes van shure en zeker de oude VHF's van shure hebben dat niet.

                      Die oude shure VHF grijze 19-inch setjes klonken fantastisch. Maar zitten nu in de verkeerde bandbreedte. Voor basgitaar gebruiken we die nog steeds. We proberen of de band vrij is en hebben een backup mee voor als er iets op de band zit.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #12
                        Geef inderdaad eens aan of 'regelmatig' betekent:

                        1-met dezelfde apparatuur maar tijdens verschillende optredens
                        2-met dezelfde mixer maar andere eindset
                        3-ook op compleet andere apparatuur (mixer/inserts)

                        +3
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • Luidkeels
                          • Feb 2009
                          • 3

                          #13
                          Originally posted by Whitefarmer
                          Geef inderdaad eens aan of 'regelmatig' betekent:

                          1-met dezelfde apparatuur maar tijdens verschillende optredens
                          2-met dezelfde mixer maar andere eindset
                          3-ook op compleet andere apparatuur (mixer/inserts)

                          +3
                          Wauw, bedankt voor de vele reacties, ga ik zeker even meenemen naar onze geluidsman.

                          1- we hebben altijd dezelfde tafel en geluidsman. Idd zit voor mijn gevoel verschil tussen optredens, ene keer krijg ik lekkerder geluid terug!! (in-ear). ligt ook aan grootte van het podium. Hoe groter hoe lekkerder!
                          2- idem.
                          3- heb eigenlijk op andere sets (extern PA) niet gehoord of het ook zo is..maar meestal krijg ik dan een Mic van het PA bedrijf... hmmm...misschien tafel es nakijken??

                          In de oefenruimte krijg ik ook vaak de opmerking van de bandleden "mag de zang harder" dan staat ie dus op de tafel bijna volluit. Dan verzuipt de zang in de muziek .We hebben 1800 watt aan versterking staan en eindtrappen enz,.... schiet mij maar lek.
                          Ik sta echt niet te playbacken ofzo.

                          Comment

                          • Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

                            #14
                            ik gebruik ze zelf ook voor diverse tape-acts, en nog nooit irritaties aan deze microfoons gehad.

                            en van "dicht zingen" ook nog nooit last gehad...

                            uiteraard klinkt een UHF stukken beter en hoor je verschil, maar daar is de prijs ook naar.
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                            Comment

                            • berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

                              #15
                              Originally posted by Luidkeels
                              Wauw, bedankt voor de vele reacties, ga ik zeker even meenemen naar onze geluidsman.

                              1- we hebben altijd dezelfde tafel en geluidsman. Idd zit voor mijn gevoel verschil tussen optredens, ene keer krijg ik lekkerder geluid terug!! (in-ear). ligt ook aan grootte van het podium. Hoe groter hoe lekkerder!
                              2- idem.
                              3- heb eigenlijk op andere sets (extern PA) niet gehoord of het ook zo is..maar meestal krijg ik dan een Mic van het PA bedrijf... hmmm...misschien tafel es nakijken??

                              In de oefenruimte krijg ik ook vaak de opmerking van de bandleden "mag de zang harder" dan staat ie dus op de tafel bijna volluit. Dan verzuipt de zang in de muziek .We hebben 1800 watt aan versterking staan en eindtrappen enz,.... schiet mij maar lek.
                              Ik sta echt niet te playbacken ofzo.
                              Zet even alles qua 'technische' redenen uit je hoofd... want het ligt gewoon aan de geluids-techneut. Al die dingen die je beschrijft zijn voor een techneut makkelijk op te lossen door volume en wat handige dynamics, dat het klankmatig misschien niet helemaal jofel is kan aan de mic liggen, maar volume en verstaanbaarheid in mijn optiek niet. ALS het al aan de mic zou liggen, dan zou een beetje techneut dat in no-time opgelost hebben. Natuurlijk zullen er mics blijven waar sommige mensen niks mee kunnen (ik heb bijvoorbeeld een allergie ontwikkeld voor draadloze Sennheisers, maar dat terzijde).

                              Geef eerst die techneut een shop onder zijn reet en ga DAARNA misschien langzaam eens kijken of het niet ergens eventueel een technische oorzaak zou kunnen hebben. In die volgorde...

                              Het ligt echt niet aan een kapotte mengtafel of zo... smoesjes zeg ik dan...

                              Duidelijk genoeg? ...
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                              Comment

                              Working...