In ear monitoring

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijn3293
    • Feb 2009
    • 11

    In ear monitoring

    Hallo,

    Ik wil met mijn band een In ear monitoring aanschaffen.
    Nu, we hebben niet zo heel veel geld om dit te doen.
    Ik heb eens op musicstore gekeken, en dit leek me wel wat PSM 200 R8 In Ear System komplett -
    Maar nu willen we dat ieder bandlid zo een dingetje in zijn broekzak heeft zitten. Moet ik nu eigenlijk 4 keer die SHURE PS200 kopen? Of kan ik ook 3 losse kastjes voor in broekzak kopen. Anders wordt het wel wat duur.

    Als dit niet gaat, bestaan er systemen waarmee dit wel gaat, en welk systeem is het dan? :P
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    Martijn,

    jullie willen met hoeveel personen in ear gaan gebruiken?

    ik zou zoizo de psm 200 laten voor wat het is, en even doorsparen voor een sennheiser ew300 g2 systeem, 1 zender/ontvanger per persoon met op maatgemaakte oortjes.

    let hierbij op, wat ik nu dus allemaal zeg kost een hoop geld, maar om een 1ste goede indruk te krijgen mag het ook best wat kosten.

    als je het serieus wil gaan aanpakken moet je ook nog een mengtafel aanschaffen die 2 auxen per persoon kan uitsturen (stereo mix per bandlid) misschien is een wizzard hier voor jou wel geschikt voor.

    Maar wat ik net al zei, het kost je een flinke duit voor fatsoenlijke monitoring, als je geen geld hebt spaar dan eerst even door
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • martijn3293
      • Feb 2009
      • 11

      #3
      We zijn met 4 personen.
      Maar die PS200, dat is toch eigenlijk wel ons max budget, en we hebben ook niet zoveel optredens dat het echt goede kwaliteit moet zijn, dus voor ons is die PS200 meer als goed.
      Maar nu wil ik weten of ik 3 van die kastjes voor in je broekzak te steken ook apart moet kopen? Of zou ik dan PER bandlid zo een set moeten kopen? Want dan ben ik met die ps200 2000 euro kwijt, en dat is wel ver boven ons budget.

      (we zijn 16 jaar :P)

      Comment

      • jadjong
        • Oct 2003
        • 654

        #4
        Je zal per persoon een setje moeten aanschaffen.

        Comment

        • martijn3293
          • Feb 2009
          • 11

          #5
          Originally posted by jadjong
          Je zal per persoon een setje moeten aanschaffen.
          dus er bestaat geen systeem waarmee je gewoon nog 3 kastjes voor in broekzak kunt kopen?

          En mag ik dan misschien vragen waarom? want het lijkt mij eigenlijk raar, maar ik wet niet hoe het komt :P

          Comment

          • kees22
            • Feb 2007
            • 110

            #6
            Je kan wel 1 zender en 3 ontvangers kopen maar dan kan je maar 1 monitor mix "zenden" en zo dus ook maar 1 mix ontvangen.

            Dus in jou situatie kan je 1 zender neerzetten en zo 1 monitor mix "uitzenden". Je kan dan wel allemaal een ontvanger bij je houden maar dan hoor je dus allemaal wel dezelfde monitor mix. En dat ga je als muzikant echt niet willen.

            Je zal dus, als je goede monitoring wil, bij iedere ontvanger een eigen zender moeten geven. Of je moet iedereen dezelfde monitor mix willen geven, maar dat lijkt me geen goede oplossing.
            Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #7
              Originally posted by martijn3293
              dus er bestaat geen systeem waarmee je gewoon nog 3 kastjes voor in broekzak kunt kopen?

              En mag ik dan misschien vragen waarom? want het lijkt mij eigenlijk raar, maar ik wet niet hoe het komt :P
              Met de 'zender' stuur je 1 signaal de lucht in.

              Hoeveel monitorgroepen gebruik je nu?

              Op de sennheiser iem 300 (G2) kun je 2 (mono) mixen versturen, dat betekent dat je met 2 zenders en 4 ontvangers dus ook 4 mixen kunt krijgen.

              In euri: (2 *€ 700) + (2 * € 500) = € 2400,-

              ...deze hobby kost ZO VEEL GELD.

              groeten John
              Last edited by Whitefarmer; 01-02-09, 20:11. Reason: Kees typt sneller :)
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • Dave
                • Jan 2001
                • 757

                #8
                Moet het perse draadloos?
                Als je voor een (deels) bedraad in-ear systeem gaat kom je een heel stuk goedkoper uit.
                Het bandje waarmee ik op pad ga draait volledig op in-ear, maar alleen de leadzanger heeft een draadloze in-ear set. De rest (toetsen, gitaar, bas en drum) speelt aan een draadje. De toetsenist via zijn eigen submixer, de rest via een simpele headphoneamp. Auxje vanaf de foh en klaar.
                U x I = Boem.

                Comment

                • martijn3293
                  • Feb 2009
                  • 11

                  #9
                  Ik heb ondertussen iets anders gevonden WMS 40 PRO Instrument Dual Set ISM 2 / ISM 3 - Twin Systems
                  Als ik er nu zo 2 koop, dan is het denk ik opgelost.
                  Maar nu heb ik ondertussen eens naar mijn mengpaneel gekeken (het is al een redelijk oud mengpaneel) Er zijn 2 monitor outputs, maar ene werkt niet :S
                  als ik dan met zo een stekkertje Ad. 2x Kl.mono/1x Kl. mono 2x Buchse/ 1x Stecker,6,3 mm - Plug Adapter de ene output gebruik die wel gaat, zou het dan lukken?
                  Dus dan heb ik die 2 kastjes eigenllijk op 1 monitor output aangesloten.
                  Gaat dit?

                  Comment

                  • sanderr25
                    • May 2008
                    • 26

                    #10
                    ik denk niet dat je het helemaal snapt
                    als je een uitgang hebt kun je ook maar een monitor mix maken,en heb je dus ook genoeg aan 1 zender en 4 ontvangers

                    Comment

                    • Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

                      #11
                      Originally posted by Whitefarmer

                      Hoeveel monitorgroepen gebruik je nu?
                      Het helpt als je even uitschrijft hoe de band bezetting nu is, met welke monitormixen.

                      en als je dan toch aan het typen bent...

                      ... vul dan meteen even je profiel in (dat vinden we prettig hier op het forum)

                      groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #12
                        Originally posted by martijn3293
                        max budget, en we hebben ook niet zoveel optredens dat het echt goede kwaliteit moet zijn, dus voor ons is die PS200 meer als goed.
                        Heb je die al eens getest dan

                        Neem maar van mij aan, dat als het begint te storen/ruisen in je oor, dat je dan NIET lekkerder speelt!

                        groeten John
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • martijn3293
                          • Feb 2009
                          • 11

                          #13
                          Over die monitor mix. Als ik het goed begrijpt, regel je dat met het mengpaneel. Maar het zit zo, ik heb een heel heel heel oud mengpaneel, dus dat is niet digitaal, maar dat zit binnenin met kabeltjes gwn allemaal verbonden. Dus volgens mij kan ik beter eerst een mengpaneel kopen he? :S

                          Comment

                          • Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

                            #14
                            Originally posted by martijn3293
                            Over die monitor mix. Als ik het goed begrijpt, regel je dat met het mengpaneel. Maar het zit zo, ik heb een heel heel heel oud mengpaneel, dus dat is niet digitaal, maar dat zit binnenin met kabeltjes gwn allemaal verbonden. Dus volgens mij kan ik beter eerst een mengpaneel kopen he? :S
                            Volgens mij kun je het beste EERST:

                            * je profiel invullen

                            * De komende weken/maanden dit forum doorlezen (OOK het newbie-deel)

                            * vragen van forummers beantwoorden die je proberen te helpen

                            Groeten John
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              Originally posted by Whitefarmer
                              Volgens mij kun je het beste EERST:

                              * je profiel invullen

                              * De komende weken/maanden dit forum doorlezen (OOK het newbie-deel)

                              * vragen van forummers beantwoorden die je proberen te helpen

                              Groeten John
                              ben het hier eigenlijk wel mee eens...

                              vooral vragen over in ear monitoring komen hier regelmatig voorbij en dus zul je voldoende vinden via de search
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...