Midas, Allen & Heath of Soundcraft

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4900871
    • Jan 2009
    • 14

    Midas, Allen & Heath of Soundcraft

    Wie heeft ervaring met Midas, Allen & Heath en soundcraft mixers.
    Zijn deze merken gelijkwaardig aan elkaar of zit hier rangorde in?
    welke van deze mengtafels adviseren jullie mij? Het doel is om de mixer te gebruiken voor de band. Geluidskwaliteit is daarbij erg belangrijk.
    Graag jullie advies
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

    #2
    ik zou zeggen allen&heath, deze vind ik persoonlijk goed werken.
    geven een goed geluid en je kunt er nauwkeurig op bijregelen.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Midas of Soundcraft...Allen & Heath heeft 1 nadeel heb ik gemerkt, vooral in de budget series (Mixwizard, GL) dat de toonregeling na verloop van tijd verloopt...Ook hier geldt weer : wat wil je besteden..
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • Cake Music NL
        • Sep 2008
        • 60

        #4
        kun je wat meer info geven ?

        analoog of digitaal ?
        hoeveel kanalen ?
        welke markt ?
        hoeveel mixen ?
        budget ?
        eigen gebruik , of verhuur ?
        acceptatie belangrijk ?
        VCA's ? hoeveel auxen en ga zo maar door

        maak eerst eens je verlanglijstje wat er in je
        gereedschapkoffer moet ziiten en welk gereedschap belangrijk is voor jouw produkties.

        als eerder gezegd alles waar naar zijn geld, ieder merk zijn gebrek en positieve kanten in elke lijn.
        Als jij ons wat meer verteld wat je wil in een mengtafel, dan kunnen wij een eerlijk vergelijk maken.


        Ja AH EQ's verlopen en oudere wizards zijn minder en soundcraft solderingen en bandkabels zijn slecht en hebben soms fase problemen , en MIDAS EQ's in de Venice en Verona serie kunnen oscileren en de Legend 3000 is ook een miskoop.... Dus moet je een Cadac hebben, maar die kost E 500.000,- DUH ! beetje flauw Olaf. :-)

        Comment

        • 4900871
          • Jan 2009
          • 14

          #5
          merk mengpaneel.

          het is voor een band, dus voor live sound. geluidskwaliteit moet goed zijn. met drummer (moet uitversterkt worden), bassist, pedalsteel, violist, 2 gitaristen, 4x zang. alle instrumenten moeten uitversterkt worden. hoeveel kanalen is dan handig? 16 of 24? 4 monitoren is wel handig.
          is voor eigen gebruik dus, mag analoog zijn. budget maakt niet zo veel uit. mag 2500 zijn.
          Ben benieuwd wat je advies is voor type/merk mengpaneel.
          bedankt!


          Originally posted by Cake Music NL
          kun je wat meer info geven ?

          analoog of digitaal ?
          hoeveel kanalen ?
          welke markt ?
          hoeveel mixen ?
          budget ?
          eigen gebruik , of verhuur ?
          acceptatie belangrijk ?
          VCA's ? hoeveel auxen en ga zo maar door

          maak eerst eens je verlanglijstje wat er in je
          gereedschapkoffer moet ziiten en welk gereedschap belangrijk is voor jouw produkties.

          als eerder gezegd alles waar naar zijn geld, ieder merk zijn gebrek en positieve kanten in elke lijn.
          Als jij ons wat meer verteld wat je wil in een mengtafel, dan kunnen wij een eerlijk vergelijk maken.


          Ja AH EQ's verlopen en oudere wizards zijn minder en soundcraft solderingen en bandkabels zijn slecht en hebben soms fase problemen , en MIDAS EQ's in de Venice en Verona serie kunnen oscileren en de Legend 3000 is ook een miskoop.... Dus moet je een Cadac hebben, maar die kost E 500.000,- DUH ! beetje flauw Olaf. :-)

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Dat zijn dus 16 kanalen aan instrumenten, dan is een 24 kanaals tafel wel zo makkelijk. Heb je ook nog wat kanalen vrij voor je fx return(s).
            Je hebt minimaal 6 auxen nodig, 4 x monitor en 2 x fx send.
            Met je € 2500,- blijf je dan bij de A&H GL serie hangen. Als je een gebruikte tafel aan wil schaffen kun je misschien nog een Soundcraft vinden, Midas (Venice) betwijfel ik.
            De GL gebruik ik weleens als monitortafel, doet wat ie moet doen maar ook niets meer. Wel een prettige tafel wat bediening betreft.
            Geluidskwaliteit is erg belangrijk zeg je, dan vrees ik dat je aan € 2500,- niet genoeg hebt. En e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de PA die je gebruikt.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • 4900871
              • Jan 2009
              • 14

              #7
              Als we prijs buiten beschouwing laten, begrijp ik dan goed dat een soundcraft of Midas (venice) qua geluidskwaliteit veel beter is dan A&H?

              Originally posted by RayM
              Dat zijn dus 16 kanalen aan instrumenten, dan is een 24 kanaals tafel wel zo makkelijk. Heb je ook nog wat kanalen vrij voor je fx return(s).
              Je hebt minimaal 6 auxen nodig, 4 x monitor en 2 x fx send.
              Met je € 2500,- blijf je dan bij de A&H GL serie hangen. Als je een gebruikte tafel aan wil schaffen kun je misschien nog een Soundcraft vinden, Midas (Venice) betwijfel ik.
              De GL gebruik ik weleens als monitortafel, doet wat ie moet doen maar ook niets meer. Wel een prettige tafel wat bediening betreft.
              Geluidskwaliteit is erg belangrijk zeg je, dan vrees ik dat je aan € 2500,- niet genoeg hebt. En e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de PA die je gebruikt.

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #8
                Maar over welke soundcrafts praten we dan de LX7 of de GB4 of de 8.

                Comment

                • keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

                  #9
                  Ik zou dan persoonlijk voor de GB4 gaan. De GB8 ligt ten eerste boven je budget. Ten tweede is de GB4 als ik het goed heb qua opbouw hetzelfde als de GB8. Het enige verschil is dat je 4 subgroepen minder hebt, en de meterbrug mist.
                  De LX7 is nog uit de Spirit-tijd van Soundcraft. Bij deze modellen zitten de potmeters (draaiknoppen, bijvoorbeeld voor de EQ en de AUX) niet vastgeschroefd op de frontplaat, maar zijn ze alleen vastgezet op de printplaat. Zeer gevoelig voor mechanische problemen.

                  Hopelijk ben je met deze info wat verder geholpen...


                  Groetjes, Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Uit een ander topic van de TS geplukt, weten we in elk geval waarvoor hij zoekt
                    Originally posted by 4900871
                    Ik zoek PA boxen voor een countryband die geschikt zijn voor repetitiehok (moet dus ook zacht kunnen, zonder dat geluid vervormd) en geschikt zijn voor een optreden in een kroeg 200-300 man.
                    Geluid vind ik erg belangrijk, moet perfect klinken. Het geluid dat eruit komt vind ik belangrijker dan "hoe hard ie kan"...
                    Je stelt erg veel open (berginners)vragen in diverse topics. Misschien moet je eerst eens op dit forum goed gaan lezen want zonder budgetten, weten waar je over praat (ik heb het gevoel dat jij vooral van horen zeggen hebt) en echte wensen kom je niet veel verder. Wij kunnen met jou input vooral een beetje in de ruimte terug adviseren.

                    En misschien ook even je profiel verder invullen.
                    Dat Donald Duck gehalte zwarejongensnummer als nickname zegt ons niet zoveel.
                    Last edited by vasco; 27-01-09, 13:14.

                    Comment

                    • keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

                      #11
                      Nu ik er wat langer over nadenk:

                      Is het niks om ervanaf te zien om de hele set in eigen beheer te hebben?
                      Mij lijkt het volgende de meest praktische oplossing (om mee te beginnen):

                      Koop voor jullie oefenhok een paar actieve 12" of 15" kastjes, wat microfoons, een mengtafeltje en evt. een paar EQ's. Gebruik die set om mee te oefenen en ga op zoek naar een geluidsverhuurbedrijf bij jou in de buurt dat al je wensen voor een betaald optreden kan vervullen.
                      De reden hiervan is simpel: Je wilt een kapitaal uitgeven aan een set, waarvan je volgens mij niet eens weet hoe je ermee om moet gaan. Ook als je alles bijelkaar hebt (en dus al duizenden euro's hebt uitgegeven aan een tafel, effecten en een setje hout) komt er echter nog een groot bedrag bij. Voor kabels, cases, statieven en noem allemaal maar op.
                      Je geeft zelf aan dat je in locaties speelt waar 200-300 man aanwezig zullen zijn. Het lijkt me niet dat de optredens in dat segment zo goed betaald worden dat de complete set zich binnen een redelijke termijn terugverdient.

                      Vriendelijke groet,
                      Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                      Comment

                      • 4900871
                        • Jan 2009
                        • 14

                        #12
                        hoi rob,
                        reden dat ik het topic heb geplaatst is dat het geluid van de band in oefenruimte zo slecht is dat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet.
                        de materialen die voor het mengpaneel staan zijn perfect, maar mengpaneel en eindboxen verprutsen het geluid. verder heb ik begrepen dat met een galm de zang veel beter is te krijgen.
                        Ik wil dus mengpaneel vervangen door een heel goed mengpaneel en wil andere boxen aanschaffen. Ik ben aan het orienteren gegaan en muziekzaken smeren je van alles en nog wat aan. Vandaar dat ik objectief wil weten wat de ideale spullen zijn. Dus mengpaneel, boxen en galm.
                        Budget speelt niet zo'n grote rol. Goed materiaal kost nu eenmaal geld.
                        vandaar mijn vraag aan jullie voor advies wat het goede materiaal is. (mengpaneel, PA en galm). Als ik goed materiaal heb kan ik het geluid in ieder geval naar m'n zin krijgen.
                        Het klopt dat ik beginner ben en pas in de materie zit, ik heb enkele boeken gelezen en ook bij muziekzaken langs geweest.
                        Goed advies van jullie is van harte welkom.

                        Originally posted by keenoncoolstuff
                        Nu ik er wat langer over nadenk:

                        Is het niks om ervanaf te zien om de hele set in eigen beheer te hebben?
                        Mij lijkt het volgende de meest praktische oplossing (om mee te beginnen):

                        Koop voor jullie oefenhok een paar actieve 12" of 15" kastjes, wat microfoons, een mengtafeltje en evt. een paar EQ's. Gebruik die set om mee te oefenen en ga op zoek naar een geluidsverhuurbedrijf bij jou in de buurt dat al je wensen voor een betaald optreden kan vervullen.
                        De reden hiervan is simpel: Je wilt een kapitaal uitgeven aan een set, waarvan je volgens mij niet eens weet hoe je ermee om moet gaan. Ook als je alles bijelkaar hebt (en dus al duizenden euro's hebt uitgegeven aan een tafel, effecten en een setje hout) komt er echter nog een groot bedrag bij. Voor kabels, cases, statieven en noem allemaal maar op.
                        Je geeft zelf aan dat je in locaties speelt waar 200-300 man aanwezig zullen zijn. Het lijkt me niet dat de optredens in dat segment zo goed betaald worden dat de complete set zich binnen een redelijke termijn terugverdient.

                        Vriendelijke groet,
                        Rob.

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Originally posted by vasco
                          Uit een ander topic van de TS geplukt, weten we in elk geval waarvoor hij zoektJe stelt erg veel open (berginners)vragen in diverse topics. Misschien moet je eerst eens op dit forum goed gaan lezen want zonder budgetten, weten waar je over praat (ik heb het gevoel dat jij vooral van horen zeggen hebt) en echte wensen kom je niet veel verder. Wij kunnen met jou input vooral een beetje in de ruimte terug adviseren.

                          En misschien ook even je profiel verder invullen.
                          Dat Donald Duck gehalte zwarejongensnummer als nickname zegt ons niet zoveel.
                          Hier sluit ik me bij aan. Ga eerst maar eens je huiswerk doen!
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            herhaalde aanrader bij deze vragen.

                            Koop voor de oefenruimte een ok mixer. (hoeft echt niet enorm te zijn)
                            bv mackie 12 kanaals onyx. (koop geen tweedehands mentafels als je er geen verstand van hebt)
                            En koop 2 of 4 goede monitors met ruim voldoende versterkervermogen. (bij goed budget koop 2 x een SP X-act of zo iets. hier dan vooral wel weer tweedehands kijken)

                            Je hebt dan een prima oefenruimteset die live als monitorset te gebruiken is.
                            Bij optredens in een cafe huur je voor een prikkie de frontspeakers erbij. En bij grotere optredens huur je een pa met een goede geluidsman.

                            Dan heb je het beste resultaat voor je geld.

                            zeer veel voorkomende foute gedachtengang. Zeker bij [FONT=&quot]Karaoke[/FONT][FONT=&quot] soundmix [/FONT]artiesten.
                            een galm maakt je geluid niet beter. Je hoort alleen meer galm.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              Originally posted by MusicSupport
                              Hier sluit ik me bij aan. Ga eerst maar eens je huiswerk doen!
                              Als je profiel ingevuld is, zien we ook waar je woont, als het bij mij in de buurt is, wil ik wel een keer naar een repetitie komen, om te kijken of aanschaf nodig is, of dat er wellicht iets anders schort.

                              Geef ook eens een lijstje van "wat er voor het mengpaneel zit", misschien dat daar toch minder kwaliteit zit dan je denkt!

                              en als je dan toch bezig bent, ook welk mengpaneel/versterkers/speakers je nu gebruikt.

                              Oftewel:
                              WE WANT INFO!

                              groeten John
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...