Vocalizer ervaring T.C. Helicon Voice Tone - Harmony M

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atarieke
    • Dec 2008
    • 29

    Vocalizer ervaring T.C. Helicon Voice Tone - Harmony M

    Hoi, ik ben op zoek naar een vocalizer waarbij de bijgevormde stemmen niet te electrisch (kaal) klinken.
    mijn budget ? Als het maar goed is
    Heb ooit een korg Ih gehad, heb hem ooit verkocht, en is nu natuurlijk nergens nog te vinden.

    Heeft er iemand ervaring met het volgend product,? want in deze stijl zoek ik iets, compact overzichtelijk en simpel in bediening
    product: T.C. Helicon Voice Tone - Harmony M
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Die Helicons zijn leuk voor spraakmonitoring, maar muziek klinkt al niet meer fatsoenlijk en zeker wel kaal en electrisch. Zit totaal geen laag in de kastjes, bijna een soort pc speaker geluid.

    Ik ben er geen fan van...

    {EDIT}
    Fout van mijn kant, dacht dat het om de TC Helicon VoiceSolo speakers ging... niet dus.
    Last edited by renevanh; 16-01-09, 23:34.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      Voor harmonizers is Eventide het eerste merk waar je aan moet denken. Niet heel goedkoop, wel heel goed.
      Succes ermee !
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Kijk eens op deze link,
        krijg je een aardige indruk wat dat TC spul kan en hoe het klinkt.
        TC-Helicon | Videos
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          Originally posted by renevanh
          Die Helicons zijn leuk voor spraakmonitoring, maar muziek klinkt al niet meer fatsoenlijk en zeker wel kaal en electrisch. Zit totaal geen laag in de kastjes, bijna een soort pc speaker geluid.

          Ik ben er geen fan van...
          Ik zou mijn mond houden , je kent het product niet, of je kan er niet mee werken , laat staan dat je ooit gezien of gebruikt hebt.
          Deze helicons zijn zeer gewild in studio's , live optredens enz... ( ondertussen zijn er al plugins voor protools enz... ).
          Dus hou je toeter.
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            Heel veel vocalizers gebruiken de zelfde chips van IVL products. (IVL Audio Inc.)
            TC gebruikt een andere methode maar digitech, korg,stanton, oncore, yamaha enz zijn in de kern bezig met dezelfde engine.
            Method and apparatus for generating vocal harmonies - Patent 5301259

            een goed stuk over pitch modelling:
            Vocal Modeling

            De eerste generatie van hun chips worden niet meer gemaakt waardoor de orginele whammypedaal van digitech erg snel een retroklassieker is geworden. En duur!

            Kijken wat de best klinkende is zal dus waarschijnlijk niet meer worden dan kiezen tussen antares, TC en digitech. Dan heb je de hardware methodes gehad en is de klank wel beluistert...

            Om dezelfde reden heb ik mijn Korg iH nog steeds in gebruik. Het ding is inmiddels tig jaar oud maar klinkt in essentie nog hetzelfde als een nieuw apparaat.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Originally posted by sis
              Ik zou mijn mond houden , je kent het product niet, of je kan er niet mee werken , laat staan dat je ooit gezien of gebruikt hebt.
              [...]
              Dus hou je toeter.
              Ik sta er wekelijks mee in mijn handen en heb het ook al vaak genoeg gebruikt. Mijn voorkeur heeft het absoluut niet, maar als het bedrijf waar ik voor werk het wil wegzetten en/of de klant vraagt erna: geen probleem.
              Dat betekend echter niet dat ik er geen mening over heb. Direct naar de klant toe zul je mij dit niet horen zeggen, maar hier, waar we als collega's de mening van elkaar vragen, laat ik mijn mening over deze kastjes horen. Dat is volgens mij precies wat de topicstarter wil.
              Als je het niet met mij eens bent vind ik dat absoluut geen probleem en ben ik geinteresseerd in de redenen waarom ze volgens jou wel zouden voldoen en hoe jij een speaker in een metalen kastje wel natuurlijk (en dus niet electronisch en kaal) kan laten klinken.

              Wat ik wel jammer vind is dat ik direct te horen krijg dat ik ze volgens jou nog nooit gezien heb (dat is dus 100% onjuist) en m'n 'toeter' moet houden. Gaan we zo met elkaar om als er naar een mening wordt gevraagd?
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • crash
                • Sep 2004
                • 88

                #8
                renevanh,

                Ik ben het met je eens dat je je mening moet kunnen geven, echter heb het dan wel over hetzelfde als waar de vraag in dit topic over gesteld wordt. Volgens mij heb jij het over een TC-Helicon VoiceSolo, je hebt het namelijk steeds over een speaker Hier word echter gesproken over een vocalizer.
                Iets anders maar ach komt ook geluid uit als je hem laat vallen

                Comment

                • atarieke
                  • Dec 2008
                  • 29

                  #9
                  hallo allemaal, ik schrok al even van de vele reacties, dank hiervoor, maar effe over het onderwerp, de meningen liggen een beetje verschillend, maar dat laat ons toe wat langer na te denken over een aankoop.

                  Ik was destijds zeer tevreden over mijn Korg Ih, en ik niet alleen zo te horen (showband ook ).Het was toen een domme zet geweest, ik had hem nl ingeruild voor een digitech ( 8 tal jaar geleden) maar deze viel naderhand gezien zo tegen ( vraag me niet welk type) dat ik terug die korg wilde maar HELAAS!!!
                  Deze is niet meer te vinden zijn ( zelfs niet 2de hands), welk toestel benaderd deze, of is zelfs beter? Mijn voorkeur gaat wel naar toestellen die op dezelfde manier zijn opgebouwd als de korg Ih of zoals de Tc Helicon

                  Comment

                  • atarieke
                    • Dec 2008
                    • 29

                    #10
                    Het topic gaat trouwens idd over een vocalizer (vocalist) en niet over een floormonitor, daar gebruik ik K.M.E. voor!!

                    Grtzz Atarieke

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Originally posted by crash
                      Volgens mij heb jij het over een TC-Helicon VoiceSolo, je hebt het namelijk steeds over een speaker Hier word echter gesproken over een vocalizer.
                      In dat geval zit ik er naast, dacht inderdaad dat het om de speaker ging, maar dat blijkt dus de VoiceSolo te zijn... Wij noemen die dingen altijd 'TC Helicon', vandaar denk ik.
                      Blijkbaar heeft een of andere link mij op het verkeerde spoor gezet, want daarmee kwam ik bij de VoiceSolo kastjes uit...
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • atarieke
                        • Dec 2008
                        • 29

                        #12
                        Heb eens gegoogled naar eventide, deze toestellen zitten wel een stuk boven mijn budget, ik had toch onder de 1000 € willen blijven.
                        Op het moment neem ik mijn tweede stem op samen met mijn instrumentale versies van mijn songs ( die ik maakte voor de opname van mijn CD's), maar dan kan je natuurlijk niet real-time corrigeren, en moet je de opname volgen.

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          als je de iH van korg goed vond. (inderdaad ik heb hem gehouden ) dan kun je ook op zoek naar een tweedehands eerste generatie digitech. daar zit exaqct dezelfde klank in. Want exact dezelfde chipset. Zelfs de functies zijn vrijwel hetzelfde.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • atarieke
                            • Dec 2008
                            • 29

                            #14
                            Ik heb ook al ondervonden dat er een duidelijk onderscheid word gemaakt tussen vocalizers die worden gebruikt samen met gitaar of met keyboards.
                            Daarom dat mijn oog viel op de T.C. Helicon Voice Tone - Harmony M, ben eens gaan snuffelen op de site van digitec, en kwam het volgende tegen, ik denk dat deze van hetzelfde soort is DigiTech VOCALIST VL3D Vocal Harmony en Effects Processor met Pitch Correction. Deze kost ongeveer een 100 € meer, dan de TC.
                            Ik heb de vocalizer van ketron ook al eens geprobeerd met het gedacht dat de vocalizer van hen ook zo goed zou zijn als de ketronklanken,( bespeel ms10 in cominatie met ketron XD3 ), maar deze vocalizer is zeer bedroevend, en kost toch ook om en bij de 250 €.

                            .... We zoeken dus verder ...

                            Comment

                            • berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

                              #15
                              Originally posted by atarieke
                              Heb eens gegoogled naar eventide, deze toestellen zitten wel een stuk boven mijn budget, ik had toch onder de 1000 € willen blijven.
                              Op het moment neem ik mijn tweede stem op samen met mijn instrumentale versies van mijn songs ( die ik maakte voor de opname van mijn CD's), maar dan kan je natuurlijk niet real-time corrigeren, en moet je de opname volgen.
                              Als je (max) 1000 euro uit wilt geven... doe jezelf dan een plezier en ga voor een 2e hands Eventide 3000 of 3500 (met een beetje geluk een 4000). Ik ga niet zeggen dat die TC's, korg's en Digitech's slecht zijn (heb ik ook niet veel hands-on ervaring mee)... maar die Eventide's zijn echt van een HEEL andere orde !! Als je dat ding gaat bebruiken ga je het verschil echt waarderen, neem dat maar van me aan!

                              Daarbij, die Eventide bakken in jouw budget zijn dan misschien al wat ouder, maar ze zullen ook veel beter hun restwaarde vasthouden, mocht je op termijn toch een nieuwe willen. Als je er nu een voor 1000 euro koopt, kun je die over een jaar weer voor vrijwel dezelfde prijs verkopen... probeer dat maar eens met die anderen ...

                              Heel veel succes, hopelijk heb je wat aan mijn input.
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                              Comment

                              Working...