Soundlab speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luukkkje
    • Jan 2009
    • 2

    Soundlab speakers

    Hallo,
    Wij zijn met een groep een carnavalswagen aan het bouwen en daar willen we ook een beetje geluid op. Wij zaten dus te denken om Soundlab actieve speakers te kopen maar is dat een beetje een goed merk? De speakers die wij wouden waren 250 Watt RMS is dat genoeg voor buiten? En zouden jullie nog andere (actieve) speakers kunnen aanbevelen?

    Het gaat dus om deze speakers (Weet iemand hier het piekvermogen van?): Electrovision - Soundlab Black 250W ABS Plastic 15" Powered Cabinet. Boxed

    Of zijn deze beter (weet iemand hier het RMS van?): Electrovision - Behringer Black 450W Eurolive B215A. Boxed

    En welke van die 2 is dus een betere keus voor een carnavals wagen buiten?
    Last edited by luukkkje; 05-01-09, 21:49.
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Ik zeg : Carnaval is 1x per jaar. ga eens bij de lokale PA-boer kijken om een setje te huren, geen onderhoud, geen opslag en WEL fatsoenlijke kwaliteit!!

    groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Originally posted by Whitefarmer
      Ik zeg : Carnaval is 1x per jaar. ga eens bij de lokale PA-boer kijken om een setje te huren, geen onderhoud, geen opslag en WEL fatsoenlijke kwaliteit!!
      Dat zeg ik ook. Voor de prijs waarvoor je zoiets aanschaft kun je veel beter spul huren. Daarbij is 450W een tikkie weinig voor openlucht, en actiefjes van een budgetmerk... dat gaat echt nergens naar klinken.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • luukkkje
        • Jan 2009
        • 2

        #4
        ja maar huren kost ook weer 200 euro, wij doen nog zeker een paar keer mee en dan kom je al gauw boven de 800 euro uit voor huren

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          Tjah, kwaliteit kost geld...

          Je vraagt om het RMS vermogen van de behringers, waarom als ik vragen mag? Want het zegt (bijna) niets, waarschijnlijk denk je dat het vertelt 'hoe hard ie kan' maar dat is niet zo. Rendement is daabij wel van belang.

          Ik weet niet wat deze kastjes kosten, maar ik weet wel dat je voor € 200,- huur een stevig stukje geluid op je wagen kunt krijgen!

          Maarrrr het is niet mijn portomonaie.....

          groeten John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

            #6
            en dan kom je al gauw boven de 800 euro uit voor huren
            Dan kun je beter voor boven de 800 euro aan luidsprekers kopen en versterkers huren. Al huur je over het algemeen voor 200 euro een betere set dan je voor 800 euro aan luidsprekers hebt.

            Als de kwaliteit van de luidsprekers even hoog is als de kwaliteit van de draaitafels dan kun je ze beter laten staan.

            Het rms-vermogen is interessant in combinatie met het rendement, het piekvermogen is wel interessant maar totaal niet belangrijk.

            Mvg Johan

            Comment

            • Turboke
              • Oct 2006
              • 463

              #7
              Ik zou zeggen kopen die handel, speel ermee op 1 stoet en je kan nieuwe kopen want je moet tegen die sets die 200€ kosten opspelen en dat haal je zeker niet.
              Als je tegen de gehuurde sets op wil zal je wel wat meer moeten uitgeven.

              Comment

              • Stefan1
                • Jan 2009
                • 8

                #8
                Originally posted by Whitefarmer
                Ik zeg : Carnaval is 1x per jaar. ga eens bij de lokale PA-boer kijken om een setje te huren, geen onderhoud, geen opslag en WEL fatsoenlijke kwaliteit!!
                Inderdaad, ik denk dat je voor een goed rendabel systeem toch wel moet gaan denken aan de 1500 euro (speakers, kleine mixer en CD speler)

                Mvg Stefan

                Comment

                Working...