Crown XLS 602

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -jef-
    • Jan 2008
    • 11

    Crown XLS 602

    Iemand ervaring met dit product?
    of een ander alternatief, het is voor 2x EV Force i 25 Europ
    (2x 600watt rms)

    Alvast bedankt
  • atarieke
    • Dec 2008
    • 29

    #2
    Tja, crown is een topmerk hé, net als crest en QSC (die gebruik ik trouwens).
    Dit is gewoon betrouwbaar spul dat bijna niet te kraken valt, daar betaal je natuurlijk ook de prijs voor.
    'k heb net effe ge googleld naar je producten, ik veronderstel dat de speakers op 4 Ohm bollen?, Dan komt het goed uit, vermogen van versterker en de speakers die je hebt.
    Als je het echt beter wil doen, ( mijn persoonlijk gevoel, zo doe ik het althans) de versterking iets zwaarder dan de speakers, zodat je je versterker nooit in zijn maximale hoeft laten te gaan.
    Daar maken de meeste de grootste fout, te zware speakers op een te lichte versterker, ze zetten de versterker voluit, en de boel overstuurd( toch zeker bij de lowbudjet toestellen).

    Maar jou keuze, deze crown versterker en die EV speakers met dubbele 15", MOET LUKKEN, en gaat loeihard, daar mag je zeker van zijn.

    muzikale groetjes Benny
    Last edited by moderator; 06-01-09, 23:41.

    Comment

    • JustME125
      • Jun 2006
      • 297

      #3
      Ik zou voor een EV versterker gaan. EV amps zijn namelijk afgesteld op de EV filterprinten in de speakers en halen de beste kwaliteit uit de speakers. Wij gebruiken al jaren EV met verschillende amps eraan en toch blijkt dat de EV amps het beste resultaat geven. Nog een voordeel, als je de CP lijn van EV neemt sleep je je niet meer helemaal dood, hierin zitten geschakelde voedingen in plaats van 15 kilo gewikkelde koper (ringkerntrafo).

      Mzzls
      Correct me if I'm wrong

      Comment

      • atarieke
        • Dec 2008
        • 29

        #4
        wat betreft de keuze tussen ringkerntrafo van 15 kg of een geschakelde voeding, geef mij maar de trafo's, die hebben hun degelijkheid al bewezen, met geschakelde voedingen ben ik toch voorzichtig als het om hoge vermogens gaat , als een ringkern het begeeft is de schade minder groot dan wanneer een geschakelde voeding het begeeft, moet wel zeggen dat de ontwikkelingen om dit soort voedingen nog volop aan het verbeteren zijn. Het gewicht is natuurlijk een enorm voordeel, stabiliteit???
        (mijn mening)

        Comment

        • JustME125
          • Jun 2006
          • 297

          #5
          Het bedrijf waar ik werk draait sinds de komst van de Phoenix set van EV volledig op CP versterkers (geschakelde voedingen).

          Gebruikte typen zijn:
          - CP1800
          - CP2000
          - CP2200
          - CP3000
          - CP4000

          Wat vermogen betreft is dit geen probleem. Klinken prima en zijn erg stabiel. Externe geluidstechnici zijn allen erg tevreden over de configuratie waarmee gewerkt wordt (dus alleen de CP's). Voor een jaar of 5 terug stonden de geschakelde voedingen in de versterkers niet echt hoog aangeschreven, sindsdien is er bij EV toch een behoorlijke slag gemaakt en werkt het zeer prettig met de CP amps. Nog geen problemen gehad met kapotte voedingen o.i.d. en het scheelt enorm in transport gewicht.

          Mzzls
          Correct me if I'm wrong

          Comment

          • jaksev
            • Jul 2007
            • 365

            #6
            QSC RMX 2400, doet het ook prima! veel goede ervaringen mee, en ja crown, ut blijf crown he!

            Werk veel met die oude macrotech`s top!

            Comment

            • Dave
              • Jan 2001
              • 757

              #7
              Originally posted by JustME125
              Het bedrijf waar ik werk draait sinds de komst van de Phoenix set van EV volledig op CP versterkers (geschakelde voedingen).

              Gebruikte typen zijn:
              - CP1800
              - CP2000
              - CP2200
              - CP3000
              - CP4000

              Wat vermogen betreft is dit geen probleem. Klinken prima en zijn erg stabiel. Externe geluidstechnici zijn allen erg tevreden over de configuratie waarmee gewerkt wordt (dus alleen de CP's). Voor een jaar of 5 terug stonden de geschakelde voedingen in de versterkers niet echt hoog aangeschreven, sindsdien is er bij EV toch een behoorlijke slag gemaakt en werkt het zeer prettig met de CP amps. Nog geen problemen gehad met kapotte voedingen o.i.d. en het scheelt enorm in transport gewicht.

              Mzzls
              De eindtrappen in de CP reeks tot aan de CP2200 bevatten een gewone conventionele voeding. De CP3000S en CP4000S hebben een SMPS. (Vandaar de S in de naam).
              Neemt overigens niet weg dat het goede versterkers zijn en ik een EV zou verkiezen boven een (budget) Crown XLS.

              Geschakeld of conventioneel blijft toch ook smaak. Ik en mijn rug weten het wel: Een amprackje met 2x CP3000S en processor is in je eentje te tillen. Met hetzelfde vermogen en een conventionele voeding wordt dat zweten.
              U x I = Boem.

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Originally posted by atarieke
                Tja, crown is een topmerk hé, net als crest en QSC (die gebruik ik trouwens).
                Dit is gewoon betrouwbaar spul dat bijna niet te kraken valt, daar betaal je natuurlijk ook de prijs voor.
                Tja, mercedes is een topmerk hé, net als bmw en audi.
                Dit is gewoon betrouwbaar spul dat bijna niet te kraken valt,
                daar betaal je natuurlijk ook de prijs voor. Ik weet niet of je al eens in een c-klasse uit +/- 1999 hebt gereden maar daarvan trek je de handvatten uit de deur als je hem goed dichttrekt. Zo goed als elk merk heeft haar producten die goed- en slecht zijn. Zeg dus alleen of je iets goed- of slecht vind als je er ervaring mee hebt, ga niet alles over één kam trekken en je moet niet op enkel het merk afgaan.

                Originally posted by atarieke
                'k heb net effe ge googleld naar je producten, ik veronderstel dat de speakers op 4 Ohm bollen?, Dan komt het goed uit, vermogen van versterker en de speakers die je hebt.
                Als je het echt beter wil doen, ( mijn persoonlijk gevoel, zo doe ik het althans) de versterking iets zwaarder dan de speakers, zodat je je versterker nooit in zijn maximale hoeft laten te gaan.
                Daar maken de meeste de grootste fout, te zware speakers op een te lichte versterker, ze zetten de versterker voluit, en de boel overstuurd( toch zeker bij de lowbudjet toestellen).
                Vermogen RMS luidspreker x 1,5 of 2=vermogen versterker, staat inmiddels overal op dit forum. Waarom het soms x1 is, soms x1,5 en soms x2 of meer kun je ook vinden op dit forum, zie hiervoor de (-tevens vaak besproken) zoekfunctie.


                BACK-TO-TOPIC
                Ik zou zeggen voor deze I-25's:
                Koop een versterker van rond de 1000-1200 watt op 4 ohm. (voor maximale rendement, zie hieronder)
                De crown xls-602 valt dus sowiezo al buiten de mand met haar 600w, wil je een beetje efficiënt rendement krijgen. En waarom bijna iedereen hiero ook alternatieven gaat geven ipv ervaringen/reacties op de crown, is mij een vraag.

                Crown xls 602 = ongeveer 430 euro. Ik begrijp dat je ook echt overweegt om een versterker te kopen? Is deze prijs voor de crown ook je budget, of slechts een richting?
                Mede-forummers hierboven mij hebben het namelijk over crown cp-bakken. En als je er dan een wilt met genoeg vermogen -de cp3000- dan zit je doodleuk op een bedrag van ongeveer 1500 euro. Dat is 3,4 keer zo veel...

                Mvg,

                Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • -jef-
                  • Jan 2008
                  • 11

                  #9
                  Teun (& derest) bedankt voor de reacties,

                  maar mijn budget ligt inderdaad rond de 450 euro en ga dus voor de Crown XLS 602, ik weet dat het altijd beter kan maar in mijn geval is cp3000 iets te veel gevraagt.
                  maar nogmaals bedankt voor jullie reacties

                  Jeffrey

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    Je kan natuurlijk ook gewoon slim zijn en een QSC GX5 kopen. Hou je zelfs wat over...

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #11
                      Originally posted by Outline
                      Je kan natuurlijk ook gewoon slim zijn en een QSC GX5 kopen. Hou je zelfs wat over...
                      Inderdaad, of héél wat anders. Ten slotte heeft Jeffrey zojuist aangegeven wat zijn budget is. En dan kunnen nu alle aardige forumleden komen met een (goed onderbouwt) advies...
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Originally posted by 4AC
                        Inderdaad, of héél wat anders. Ten slotte heeft Jeffrey zojuist aangegeven wat zijn budget is. En dan kunnen nu alle aardige forumleden komen met een (goed onderbouwt) advies...
                        Nou, ik denk dat de GX5 zich qua waarde en betrouwbaarheid enz zich ondertussen al bewezen heeft. Bij MusicSupport hebben ze er ook een aantal en ik heb hem ze nog niet horen vervloeken...

                        En natuurlijk 3 jaar garantie!

                        Comment

                        • -jef-
                          • Jan 2008
                          • 11

                          #13
                          Originally posted by Outline
                          Je kan natuurlijk ook gewoon slim zijn en een QSC GX5 kopen. Hou je zelfs wat over...
                          Deze werd mij door de winkel ook aangeraden maar maatje van me heeft er zeer slechte ervaring mee dus ga waarschijnlijk toch gewoon voor de crown XLS 602D

                          Comment

                          • Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

                            #14
                            Originally posted by -jef-
                            Deze werd mij door de winkel ook aangeraden maar maatje van me heeft er zeer slechte ervaring mee dus ga waarschijnlijk toch gewoon voor de crown XLS 602D
                            Nu ben ik benieuwd naar die ervaring....

                            groet John
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Hmmm qsc met slechte ervaring ????

                              Heb hem zelf ook ( gekocht voor 350,00 ) en moet zeggen dat ik erg over te spreken ben. low en high pass funktie werkt goed zeker voor de prijs een echte aanrader MAAR er zijn wel betere tre krijgen in deze prijsklasse.

                              Zo heb ik ook een JB CD2 1500 ( 390,00 ) de presteerd heel erg goed zeker op het laag.

                              De dempingsfaktor ligt een heel stuk hoger als bij de GX5 maar desondanks de lage dempingsfaktor van de GX5 presteerd ie erg goed.

                              ook op laag volume geeft de qsc zijn vermogen weg dat viel me op to de meeste budget versterkers.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...