Assymetrisch -> Symmetrisch

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Assymetrisch -> Symmetrisch

    Hallo allen,


    ik wil een assymetrisch signaal symmetrisch maken. Ik heb nog een Neutrik audio-transfotje 1:1 liggen, dus ik wil het hiermee proberen. (anders kocht ik wel een di-tje)

    Hoe sluit ik de transfo aan?

    Aan de transfo zijn 4 aansluitingen (2 in en 2 uit)
    En ik kom aan met 5 draden (INGANG: signaal assym, aarde assym) (UITGANG: hot symm, cold symm en afscherming symm)

    Wat gaat waar aan???


    Groet,

    Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • MikeC
    • Nov 2000
    • 17

    #2
    Kun je 't ding niet even doormeten?

    Comment

    • Wouter Verlinden
      • Dec 2000
      • 263

      #3
      Hoi allen,

      doormeten is geen probleem, het is gewoon een 1:1 transfo, dus volgens mij toch geschikt om van assym naar symm te gaan, toch?

      De vraag is enkel: Hoe sluit ik hem aan?


      Groet,

      Wouter
      Wouter Verlinden
      Creative Sound & Light Development

      Comment

      • EP Woody
        • May 2001
        • 795

        #4
        Misschien moet je hem aansluiten :

        Ingang(assym) Signaal Assym , Aarde aan 1 kant
        Uitgang(Sym) Signaal Sym +, Signaal Sym - aan andere kant
        en de aardes aan elkaar, evt met een schakelaar voor ground lift

        Het slaat waarschijnlijk nergens op maar verbeter me als het niet goed is.

        Greetz

        Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          toevallig laatst nog op dit forum een toffe discussie over gehad. Hier mijn laatste verhaal:



          citaat:
          Basis:
          Een signaal is gebalanceert als er ten opzichte van een nuldraad een halve component positief over een eigen ader, en een halve component negatief over een andere ader loopt. Door dat te sommeren aan de ontvangende kant onderdruk je storing op je kabels.

          -Een gewone trafo die uitsluitend galvanisch scheidt zal 1:1 een tweeaderige output hebben. 2 in naar 2 uit.

          -De truuk van een trafo in een DI is dat er op de helft van de spoel aan de gebalanceerde kant een nulaftakking is. tussen deze aftakking en de twee "gewone" aansluitingen staat dus "twee keer de helft". 2x een 2:1 verhouding dus. Dit zijn iets duurdere trafo's. Deze kun je (door de middenaftakking niet te gebruiken) als traditionele galvanische scheiding gebruiken maar niet andersom.

          -Sommige nieuwe actieve DI-boxen gebruiken een 1:1 trafo en gaan het signaal daarna electronisch scheiden.

          lekker belangrijk!
          lekker belangrijk!

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            Ja Wouter, je kunt het verhaal van EP Woody gebruiken, dat klopt.
            Belangrijker het werkt ook zo.
            Een gewone passieve DI is precies hetzelfde aangesloten, alleen de wikkelverhouding van de trafo is anders, meestal zo'n 1:10

            Groeten, Carl

            Comment

            Working...