Wharfedale-PRO

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik steeman
    • Aug 2005
    • 45

    Wharfedale-PRO

    Hallo Forummers,
    Ik hoorde laatst iemand heel enthousiast praten over een nieuwe serie luidsprekers van Wharfedale-PRO. Het was de DLX-serie, in het byzonder de DLX-15.
    Zie specificaties van de website :: Wharfedale Pro :::
    [CENTER]SPECIFICATIONS[/CENTER]
    MODELDLX-15GENERAL INFOSystem type15" 2-way passiveFrequency response +/- 3db50-20kHzSensitivity (db 1w@1m)98dBSystem impedanceFULL RANGE:4 or 8Ω, BI-AMP LF:4 or 8Ω, BI-AMP HF: 8ΩSystem FB50HzMaximum SPL Peak dB131dBPOWER HANDLING (Watts)Continuous RMS500Program1000Peak2000LF DRIVERLf driver size mm / inches15"HF SECTIONHf voice coil size50/2"Hf exit size mm / inches35/1.4"Hf diaphragm materialTitaniumHorn dispersion (H x V)90° x 45°Hf horn shapeElipticalCROSSOVER SECTIONCrossover Frequency / Filter1.8kHz, Bi-amp/passive ,externally switchableHf driver protectionbulbIN / OUT PANEL (speaker Level)2xNeutrik NL4 SpeakonPHYSICAL FEATURESEnclosure typetrapezoidalFinishcarpet blackConstruction material15 mm MDF/particleHandle quantity2Stand adapter - BOTTOMyesDIMENSIONS & WEIGHTHeight ( mm / ins )700Width Front / Rear / mm / ins446/281.4 Depth ( mm / ins )406Net weight ( kg / lbs )29,7 kgGross weight ( kg / lbs )33 kg


    Mijn Vraag is:
    Zijn er al mensen die ervaringen hebben met deze speaker, eventueel in combinatie met de subwoofer DLX-218-B.
    Hoe zijn de versterkers van Wharfedale PRO, bv de MP 2800 of de S 2500.
    Zou dit gaan werken in een klein theater, (300 zitplaatsen). Toneel, cabaret, musicals bands, dansuitvoeringen, etc.
    Alvast bedankt voor jullie reacties,
    Erik.
    Last edited by Erik steeman; 13-11-08, 18:35.
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

    #2
    Hoi,

    De DLX ken ik nog niet. Zullen er ook nog niet veel zijn. Inmiddels heb ik gevonden dat ze zo'n 100,- euries duurder zullen worden dan de EVP-X.
    Ik ben zeer benieuwd of ze die 100 Euries waard zullen zijn. Wat ik wel kan vertellen is dat de EVP-x15 zeer goed is voor wat ze kosten. Ik heb er 4 van en gebruik ze als toppen bij 2 subs. Hiervoor gebruikte ik de JBL JRX-125 als toppen, maar de Wharfedales klinken veel beter.
    Wat betreft de Wharfedale versterkers (MP) ben ik minder optimistisch. Ik heb deze ooit gehoord en dacht dat het wel leuk klonk. Maar toen een andere versterker aangesloten, en dat klonk toch aardig beter. (Was ook 2 a 3 keer zo duur) Maar. dat hoor je ook.
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #3
      Originally posted by sntho0
      Hoi,

      De DLX ken ik nog niet. Zullen er ook nog niet veel zijn. Inmiddels heb ik gevonden dat ze zo'n 100,- euries duurder zullen worden dan de EVP-X.
      Ik ben zeer benieuwd of ze die 100 Euries waard zullen zijn. Wat ik wel kan vertellen is dat de EVP-x15 zeer goed is voor wat ze kosten. Ik heb er 4 van en gebruik ze als toppen bij 2 subs.
      Welke subs gebruik je bij je EVP-X15? En welke eindtrappen? Ik ben er zelf zeker tevreden over, maar ik ben even benieuwd hoe ik mijn huidige set het beste uit kan bouwen. De EVP-X18B zie ik ook wel zitten als sub, al vind ik hem niet héél mooi...
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • Erik steeman
        • Aug 2005
        • 45

        #4
        Dank jullie voor jullie reacties.
        Ik kan echter nog wel meer reacties gebruiken:

        WieoWie??

        Comment

        • sntho0
          • Sep 2003
          • 196

          #5
          Erik,

          Zoals ik al schreef zul je over de nieuwe Wharfedales voorlopig niet veel reacties krijgen. Gewoon omdat ze nog niet of nauwelijks verkocht zullen zijn. Als ik je was zou ik een bedrijf zoeken die ze verkopen en gewoon gaan luisteren. Ik raad je wel aan om dan ook naar andere combinaties te luisteren, alhoewel je voor het geld waarschijnlijk niet veel beter zult tegenkomen dan Wharfedale. Hier is de link naar de importeur met een lijst met verkoopadressen.
          :: Voerman Amersfoort - - Import- en Groothandel Muziekinstrumenten (Levering via de detail vakhandel) :: - Whardale Pro Dealers
          Last edited by sntho0; 17-11-08, 10:30.
          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Ik vind een theater (300 plaatsen) een serieuze toepassing van geluid. Je geeft ook aan, dat er allerlei activiteiten zijn (cabaret, bands, toneel, musical....)

            Hoe kan het dat je je genoodzaakt ziet om in dit prijs/kwaliteits segment te zoeken.?

            Om goed geluid in een theater te hebben/krijgen, is toch echt meer nodig dan een paar 'leuke' speakertjes......

            Laat je door een goede leverancier voor theatergeluid eens voorlichten op locatie? Anders wordt het vast een flop, en kun je over een jaar overnieuw beginnen omdat niemand tevreden is over de oplossing.

            nb.
            Uit je profiel maak ik op dat je vrijwilliger bent in het Hoftheater in Raalte en je bezig houdt met licht. Heb ook even op de site gekeken. Leuk theater met mogelijkheden, maar een gedegen advies en eventueel een proefopstelling lijkt mij raadzaam.

            Paul
            Last edited by SPS; 17-11-08, 16:14.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

              #7
              Originally posted by SPS
              Ik vind een theater (300 plaatsen) een serieuze toepassing van geluid. Je geeft ook aan, dat er allerlei activiteiten zijn (cabaret, bands, toneel, musical....)

              Hoe kan het dat je je genoodzaakt ziet om in dit prijs/kwaliteits segment te zoeken.?
              Daar kan ik het ook mee eens zijn. De Wharfedale-PRO's zijn prima speakers voor de drive-in show en kleinere PA boer, maar voor een theater zijn ze toch minder geschikt.
              First make it work, then make it look pretty!

              Comment

              • Erik steeman
                • Aug 2005
                • 45

                #8
                Hallo Forummers,
                Inderdaad werk in Raalte bij het theater. We zijn al een tijdje op zoek naar nieuw geluid, maar daarbij hebben we een budgettaire beperking. Als iemand mij een tip aan de hand doet, waar ik niet voldoende van weet, plaats ik her en der een vraag erover. We hebben zo eerder ook RCF (TT25-A) aan een test onderworpen. Die klonk ons goed in de oren, maar omdat er meerdere belangenpartijen meedraaien in het theater hebben we nog geen definitieve keuze kunnen maken.
                Wharfdale was ook zo'n tip. Nu ben ik door jullie wijzer geworden en zal dus verder gaan kijken.
                Als jullie tips hebben voor meer geschiktere sets, hoor ik het graag. We denken, o.a. vanwege de spreiding in een ronde zaal aan 4 toppen, en 2 subs.

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Wat hebben jullie nu aan geluid? leek mij een sx300 toe op de intro van de site?

                  Als je toch voor een toepassing met subjes erbij gaat, dan zou ik -zeker voor de spraakverstaanbaarheid- niet in eerste instantie aan 15 inch toppen denken, maar aan 12 inch.
                  Last edited by SPS; 17-11-08, 19:58.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by Erik steeman
                    Hallo Forummers,
                    Inderdaad werk in Raalte bij het theater. We zijn al een tijdje op zoek naar nieuw geluid, maar daarbij hebben we een budgettaire beperking. Als iemand mij een tip aan de hand doet, waar ik niet voldoende van weet, plaats ik her en der een vraag erover. We hebben zo eerder ook RCF (TT25-A) aan een test onderworpen. Die klonk ons goed in de oren, maar omdat er meerdere belangenpartijen meedraaien in het theater hebben we nog geen definitieve keuze kunnen maken.
                    Wharfdale was ook zo'n tip. Nu ben ik door jullie wijzer geworden en zal dus verder gaan kijken.
                    Als jullie tips hebben voor meer geschiktere sets, hoor ik het graag. We denken, o.a. vanwege de spreiding in een ronde zaal aan 4 toppen, en 2 subs.
                    Laat deze die andere belangen verdedigen de 2 eens opheffen.
                    En ben ook vrijwel zeker dat die Wharfedale niet kan aan de druk en helderheid van RCF. Neem daar nog eens de TTS25 bij...

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      PS die speakers lijken verdraait veel op 18 sound
                      :: Wharfedale Pro ::

                      Eighteen Sound Kits

                      Comment

                      • sntho0
                        • Sep 2003
                        • 196

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        En ben ook vrijwel zeker dat die Wharfedale niet kan aan de druk en helderheid van RCF. Neem daar nog eens de TTS25 bij...
                        Zou kunnen, prima spul hoor RCF. Maar zolang je ze niet gehoord hebt zou ik voorzichtig zijn met zulke opmerkingen. Heb je de EVP wel gehoord? Ik ga er vanuit dat de nieuwe serie nog beter zal zijn. 2 subjes zou ik een beetje weinig vinden, zoals Eric beschrijft. Maak er dan 4 van.
                        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by frederic
                          PS die speakers lijken verdraait veel op 18 sound
                          :: Wharfedale Pro ::

                          Eighteen Sound Kits
                          Als je naar de woofers kijkt zie je toch echt verschil... Het gaat BTW om de DLX-serie...

                          Maar om even mijn mening over de DLX-serie te geven: ze doen me wat goedkoop aan. Daarnaast zijn deze boxen niet voorzien van flyware, wat een theater meestal wel nodig zal hebben voor een goede plaatsing- en dus spreiding.

                          De TT serie van RCF daarentegen heeft zichzelf zeker bewezen. En aangezien -zoals vermeld- weinig mensen de DLX-serie hebben mogen beluisteren zou ik zeker voor de TT gaan.
                          En anders zsm die DLX-dingetjes gaan beluisteren.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

                            #14
                            Nogmaals: wat hebben jullie NU aan spullen staan?
                            Het in het wilde weg roepen van merken, typenummers etc. leid volgens mij niet direct tot een verantwoorde aankoop.

                            Ook wordt er nog in het geheel niet gesproken over:
                            * Gewenst volume niveau
                            * Toegestane maximale verschillen in geluidsniveau/ klank per
                            seat

                            Het invullen van dit soort eisen geeft samen met een simulatie in bijv. Mapp-online enig inzicht in de soort weergevers (spreiding, luidheid, vermogen etc), het benodigde aantal, plaatsing en processing (delay, eq).

                            Pas dan kun je gaan kijken welke weergevers aan de gestelde eisen kunnen voldoen. DAT lijkt mij de meest aangewezen volgorde voor een vaste installatie in een theater met een heel grote spreiding qua gebruikerstypes.

                            En anders blijf je echt steken in de wijze van geluidsvoorziening a-la de 70/80ties. We pleuren wat boxen neer, en tjonge wat gaat dat lekker hard zeg....
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              [FONT=Verdana]@SPS, ik denk dat de topicstarter duidelijk een situatieschets heeft weergegeven: een kleine theaterzaal tot 300 zitplaatsen.[/FONT]

                              [FONT=Verdana]Hij stelt een vraag over een segment van klankkasten/ prijsklasse waar al thamelijk veel van geweten is. Dit wil zeggen merken zoals meyersound, D&B, Martin audio, line array systemen zijn uitgesloten kwa budget. Turbosound, HK audio DB-technologies komen denk ik niet in de buurt van RCF kwaliteit. Het lijkt me logisch dat ze het merk [/FONT][FONT=Times New Roman]Wharfedale van dichterbij bekijken gezien de budgetaire beperkingen.[/FONT][FONT=Verdana] Ik schat een +/-10.500€.[/FONT]
                              [FONT=Verdana]gezien de kleine zaal moeten ze een compacte speakerset hebben om plaats te sparen en die gemakkelijk kan weg genomen worden.[/FONT]

                              [FONT=Verdana]met dit gegeven komt men volgens mij idd zeer snel tot een combinatie als de RCF TT-25A en TTS-28A per kant.[/FONT]
                              [FONT=Times New Roman][/FONT]

                              Comment

                              Working...