electro voice rx212 en rx118s

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vinkie
    • Sep 2008
    • 5

    electro voice rx212 en rx118s

    HAllloo,

    Ik heb voor een carnavalswagen de volgende set gehuurd:
    [FONT=Arial]4 x Electrovoice RX212 topkasten[/FONT]
    [FONT=Arial]6 x Electrovoice RX118s baskasten[/FONT]

    [FONT=Arial]Ik wil even jullie meningen wat jullie van deze set vinden, geeft hij goed geluid, en gaat hij hard genoeg voor de buiten lucht?[/FONT]

    [FONT=Arial]Gr.[/FONT]
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Hoi Vinkie.

    Welkom op het forum. Op zich niet de slimste volgorde om je eerst middels een huurcontract vast te leggen en vervolgens te vragen of de gehuurde set wel aan jouw doelstelling beantwoord.

    Maar, alla.
    De RX212 met RX118 combinatie is al een paar keer langs gekomen op dit forum. Ik weet niet hoe je de 212 gaat neerzetten op de wagen? Op iedere hoek een? (Net als bij een koe met vier poten...)
    Mijn ervaring met de 212 + 118 is, dat je voor de eerste 25 meter echt wel voldoende hebt. m.a.w. geluid genoeg om de wagens voor je en achter je overlast te bezorgen.....
    Dus, als dat je doelstelling is, zit je goed.

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • vinkie
      • Sep 2008
      • 5

      #3
      Oke, we willen de boxen alleen achter op de wagen hebben, dus 3 baskasten plus 2 topkasten aan iedere zijde.
      Ik hoop daarom wel voldoende geluid te hebben.

      gr

      Comment

      • vinkie
        • Sep 2008
        • 5

        #4
        nog meer meningen?

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Leuke combi, zeker zo naast elkaar gestackt achterop een trailer.
          "Oke, we willen de boxen alleen achter op de wagen hebben, dus 3 baskasten plus 2 topkasten aan iedere zijde. " Aan de achterkant blijven er natuurlijk wenig 'zijdes' over neem ik aan...

          Maar of het hard genoeg gaat hangt af van de drukte om- en op de trailer. (laten we maar uit gaan van yes)
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

            #6
            Ik zou ze dan wel lekker in een halve boog zetten, zodat je toch zeker genoeg spreiding hebt. Die kastjes hebben, als ik mij niet vergis, 75 graden spreiding. Dus daar kan je makkelijk een halve cirkel (180 graden) mee spelen.

            Comment

            • vinkie
              • Sep 2008
              • 5

              #7
              niemand nog meningen?

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Originally posted by vinkie
                niemand nog meningen?
                Wat wil je nu nog meer horen eigenlijK

                Dat het een k*t set is die beter direct op de brandstapel kan

                De RX is gewoon een goede set waarmee je zeker goed voor de dag zult komen. Daar! zullen we het hier maar bij laten?? Zie ook de andere (positieve) reacties, en zoek eens op EV RX in het forum zou ik zeggen.

                Slotje??

                Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

                  #9
                  Originally posted by SPS
                  Wat wil je nu nog meer horen eigenlijK

                  Dat het een k*t set is die beter direct op de brandstapel kan

                  Nou op zich....

                  qua carnavals muziek moet het zeker gaan! En waarschijnlijk erg goed ook, maar live (met band of tape act),.....

                  Ik heb de eer gehad een paar keer met deze set, (toen bestaande uit 3x RX118 en 2x RX212 op TG5's met volgens mij een DBX DSP ertussen) te mogen mixen. En ik vond er geen bal aan!

                  De subs gaan nog wel, maar toppen; wat een teleurstelling. Als EV Sx2/300 fanboy was ik zo telleurgesteld in wat ik te horen kreeg van deze topppen. Systeem was netjes afgeregeld, maar het komt er gewoon niet uit. Slechte dynamiek en weinig transparatie! (Rx212 dus)

                  Tijdje terug tevens met de QRX153 een wereldavond gehad trouwens!
                  d&b Audiotechnik

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Originally posted by MusicSupport
                    Nou op zich....

                    qua carnavals muziek moet het zeker gaan! En waarschijnlijk erg goed ook, maar live (met band of tape act),.....

                    Ik heb de eer gehad een paar keer met deze set, (toen bestaande uit 3x RX118 en 2x RX212 op TG5's met volgens mij een DBX DSP ertussen) te mogen mixen. En ik vond er geen bal aan!

                    De subs gaan nog wel, maar toppen; wat een teleurstelling. Als EV Sx2/300 fanboy was ik zo telleurgesteld in wat ik te horen kreeg van deze topppen. Systeem was netjes afgeregeld, maar het komt er gewoon niet uit. Slechte dynamiek en weinig transparatie! (Rx212 dus)

                    Tijdje terug tevens met de QRX153 een wereldavond gehad trouwens!
                    Misschien toch niet zo netjes afgeregeld?
                    Bijv. de compressors in de processors veel te strak ingesteld..
                    In de RX212 zitten toevallig dezelfde 12 inchers als in de SX300 waar je wel blij mee bent. Dus daar kan het niet aan liggen.
                    Wat je zeker niet mag doen is 2 toppen tegen elkaar zetten. 75 graden spreiding betekent dan veel cancellations.
                    Ik stel dus mijn vraagtekens bij je stelling: Netjes afgeregeld (zowel electronisch alsook acoustisch..?)

                    Paul.
                    Last edited by SPS; 28-11-08, 17:24.
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • flurk
                      • May 2003
                      • 409

                      #11
                      Ik heb al en paar keer gewerkt op EV RX 112 en RX118 maar telkens met de versterkers met de modules erin ( 1201 en 1202 denk ik).
                      Ik vind de klank best ok en had meer dan genoeg headroom.Was nochtans het hardere werk. Uiteraard is deze set niet te vergelijken met een 4-weg systeem (EV X-Array par exemple....),maar de qua prijs kwaliteit verhouding is zeker ok.

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Originally posted by SPS
                        Misschien toch niet zo netjes afgeregeld?
                        Bijv. de compressors in de processors veel te strak ingesteld..
                        In de RX212 zitten toevallig dezelfde 12 inchers als in de SX300 waar je wel blij mee bent. Dus daar kan het niet aan liggen.
                        Wat je zeker niet mag doen is 2 toppen tegen elkaar zetten. 75 graden spreiding betekent dan veel cancellations.
                        Ik stel dus mijn vraagtekens bij je stelling: Netjes afgeregeld (zowel electronisch alsook acoustisch..?)

                        Paul.
                        Nou toeval bestaat niet! Vandaag ingeprikt bij Peitsman (vorige keren was het een ander bedrijf) en vandaag was het al een stuk beter. 4x RX118 en 2x RX212 per kant. Beter afgeregeld in ieder geval meer transparantie, maar nog steeds niet indrukwekkend. Nu ben ik verwend met de draagkracht van de Q serie van D&B wat het midhoog en hoog betreft.

                        Ik weet dat de de RX212 dezelfde speakers deelt maar niet dezelfde hoogdriver en daar zit hem denk het grote verschil. De Sx300 heeft misschien iets teveel presence in het tophoog maar is wel een stuk duidelijker. Geluid komt daar meer uit de speaker.

                        Ik was ook niet welgemeend wat dat afbranden betreft. Het is wel een okey systeem, maar toch niet helemaal af.

                        Vandaag stonden de toppen niet strak tegen elkaar maar wat uit elkaar gedraaid. Dat was vorige keer niet idd. Waarschijnlijk een stukje faseprobleemmatiek door de koppeling in het afstraalgebied. Hoewel over het algemeen de trapeziumvorm van de kast zo is gemaakt dat de kasten niet zouden mogen interfereren wanneer ze tegen elkaar staan (met de schuine zijdes tegen elkaar) Maar dat lijkt me toch lastig met 75 graden spreiding uit de hoorn en geen fasecorrectie.
                        Last edited by MusicSupport; 30-11-08, 03:12.
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by vinkie
                          HAllloo,
                          [FONT=Arial]ten[/FONT]

                          [FONT=Arial]Ik wil even jullie meningen wat jullie van deze set vinden, geeft hij goed geluid, en gaat hij hard genoeg voor de buiten lucht?[/FONT]

                          [FONT=Arial]Gr.[/FONT]
                          Absoluut niet. Met een kleine 100 kilowatt begint het wat te worden, anders heb je nog last dat je andere bandjes er doorheen hoort. Als het maar hard genoeg gaat, hoeven zij niet meer te spelen en kunnen loopgroepen met eigen muziek ook wel opstappen.............
                          Beperk het volume nou eens tot je eigen wagen, dan is het hard genoeg. Er zijn al organisatoren van carnavalsoptochten, die een limiet gesteld hebben aan de geluidsdruk. Het carnaval is een volksfeest en niet een feest van techneuten, die als enige prestatie laten horen hoe hard het kan.......
                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

                            #14
                            Vandaag stonden de toppen niet strak tegen elkaar maar wat uit elkaar gedraaid. Dat was vorige keer niet idd. Waarschijnlijk een stukje faseprobleemmatiek door de koppeling in het afstraalgebied. Hoewel over het algemeen de trapeziumvorm van de kast zo is gemaakt dat de kasten niet zouden mogen interfereren wanneer ze tegen elkaar staan (met de schuine zijdes tegen elkaar) Maar dat lijkt me toch lastig met 75 graden spreiding uit de hoorn en geen fasecorrectie.
                            Lijkt mij inderdaad ook niet mogelijk met de trapeziumvorm van de kast (ca. 11 graden x 2 = 22 graden tussen beide assen).
                            Meestal worden speakers naast elkaar toch nog teveel in elkaars werkingsgebied geplaatst.
                            75 graden spreiding betekent een totale spreiding van 150 graden voor twee kasten. Je zult dus voor een optimaal resultaat de kasten met een onderlinge hoek (op de as gemeten) van 75 graden moeten maken.
                            En dat heb ik er nog maar weinigen zien doen!
                            Niemand zit trouwens te wachten op een spreiding van 150 graden, (feedback, splay tegen tentdoeken/wanden etc.). Maar waarom dan twee toppen? Alleen maar voor meer dB's dus. En dus maar lekker dicht tegen elkaar aan of misschien hoogop een paar cm ertussen aan de voorkant. De lobbing/cancellations of hoe je het maar wilt noemen is dan dus een ramp.! Simuleer maar eens in Mapp-Online. (bijv. met de CQ1).

                            Ik kies dus liever voor EEN vette 90 graden of twee 60 graden. Bij 2 SX300's (65 graden hor. en vert) naast elkaar kies ik voor een configuratie van eentje op z'n kop! Heel aardig geluidsbeeld. Is al eens besproken op het forum. (misschien ook een idee voor de 212??)

                            Paul
                            Last edited by SPS; 30-11-08, 20:23.
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                            Comment

                            • MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

                              #15
                              Originally posted by SPS
                              Lijkt mij inderdaad ook niet mogelijk met de trapeziumvorm van de kast (ca. 11 graden x 2 = 22 graden tussen beide assen).
                              Meestal worden speakers naast elkaar toch nog teveel in elkaars werkingsgebied geplaatst.
                              75 graden spreiding betekent een totale spreiding van 150 graden voor twee kasten. Je zult dus voor een optimaal resultaat de kasten met een onderlinge hoek (op de as gemeten) van 75 graden moeten maken.
                              En dat heb ik er nog maar weinigen zien doen!
                              Niemand zit trouwens te wachten op een spreiding van 150 graden, (feedback, splay tegen tentdoeken/wanden etc.). Maar waarom dan twee toppen? Alleen maar voor meer dB's dus. En dus maar lekker dicht tegen elkaar aan of misschien hoogop een paar cm ertussen aan de voorkant. De lobbing/cancellations of hoe je het maar wilt noemen is dan dus een ramp.! Simuleer maar eens in Mapp-Online. (bijv. met de CQ1).

                              Ik kies dus liever voor EEN vette 90 graden of twee 60 graden. Bij 2 SX300's naast elkaar kies ik voor een configuratie van eentje op z'n kop! Heel goed geluidsbeeld. Is al eens besproken op het forum.

                              Paul
                              Mee eens. Je hebt gelijk wat die hoek betreft. Ik zie in de specs nu pasdat het inderdaad slechts 11 graden is. Gister stonder de toppen wel in elkaars zijdelingse hoek gedraaid maar wel zeker 5 cm uit elkaar. Zo verminder je de koppeling enigzins lijkt me. Of het ideaal is valt te betwijfelen.

                              De keren daarvoor was ongetwijfeld minder afgeregeld hoewel ik geen vreemde zaken kon ontdekken toen (Ben ook geen Dx38/DSP expert daarintegen) Het rendement van de 212 is gewoon te klein voor waar hij vaak wordt ingezet; grote zalen. Een Qrx153 is dan echt een stuk beter. Dat verklaard ook de keuze voor twee stuks 212 top. Met 1 kom je echt te kort, maar twee koppelen weer niet handig.

                              Een Rx212 op zn kop op een andere is ook niks :P Erg hoog stackje!
                              d&b Audiotechnik

                              Comment

                              Working...