Microfoonkeuze live

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sabine
    • Oct 2008
    • 9

    Microfoonkeuze live

    Hallo allemaal ik ben Sabine en zing regelmatig. Ik heb al een tijd zangles, ik zing klassiek en licht. Ik treed af en toe op en ben erg bewegelijk op het podium daarom wil ik graag een draadloze microfoon aanschaffen. Ik kan viavia aan tweedehands komen sennheiser EW165 G1. Maar mijn oorspronkelijke voorkeur ging uit naar een shure draadloos beta87 A maar ik vraag me of dat laatste wel kan met een rockband op het podium omdat er dan veel hard omgevings en monitorgeluid is, zingt hij erg veel rond? of is hij alleen geschikt voor grotere podia?
    en hoe goed is de bovengenoemde sennheiser? dus voor de niet al te grote podia, is die beter rondzingbestendig en kan die ook zelf frequenties zoeken zoals de shure?

    groetjes,
    Sabine
    Last edited by Sabine; 25-10-08, 17:38.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Geezien je vraagstelling is deze: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...shure-b87.html
    discussie dan zeker leuk en nuttig om te lezen.

    verder zijn er Sennheiser fans, shure fans, Neumann fans, en net zoveel als er verschillen zijn in fans, zitten er verschillen in het te besteden budget.

    De EW serie eerste generatie van sennheiser heeft geen systeem zoals die nieuwerwetse () Shure systemen wel hebben.
    Maar om nou te zeggen dat het heel moeilijk is om een vrije frequentie op te zoeken....nie eg....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • Sabine
      • Oct 2008
      • 9

      #3
      Ik heb het gelezen in dat andere topic...dat betekent dan dat een shure slx beta87A TE gevoelig is voor rondzingen enzo op een kleiner podium? of kan het wel en scheelt het weinig met de C versie of dus bijvoorbeeld de sennheiser.

      Is die sennheiser qua geluid heel anders dan die shure en zingt ie erg rond?
      als het opzoeken van een frequentie niet moeilijk is voor een gemiddelde geluidsman in een zaal dan vind ik dat op zich geen probleem.

      Comment

      • TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

        #4
        Een Shure Beta 58 zingt minder snel rond op een kleiner podium dan de beta 87. Beide klinken prachtig bij een vrouwenstem.

        Comment

        • Sabine
          • Oct 2008
          • 9

          #5
          ik ben even verder wezen snuffelen op internet en hoe zit het met een sennheiser ew132 g2 en ew172? zingen die meer rond en klinken die heel anders/ minder dan een draadloze shure slx 58(beta)?

          Comment

          • geralt huisma
            • Oct 2008
            • 2

            #6
            ho foutje nog een keer dan:-p

            als ik me niet vergis kun je bij de draadloze shure mics de kop verwisselen.
            dan kun je dus van een beta 87 een sm58 maken een losse 58 kop is niet zo gekke duur denk ik hoor rond de 100euro gok ik.
            dan heb je voor de veeltekleinekutkroegjes een draadloze 85 en voor het grotere werk de beta87 en met een rockband op een groot podium kan de beta87 best hoor als je zelf maar genoeg lawaai maakt dan komt alles goed

            Comment

            • Sabine
              • Oct 2008
              • 9

              #7
              da's ook nog een aardige optie inderdaad...beter dus dan de sennheisers hoe is de EW100 serie G1 groene ring en de EW100 met een 865 kop rode ring?
              waar kun je die koppen los kopen dan? ik zie het zo op internet niet bij de grotere muziekwinkels online staan.
              Last edited by Sabine; 26-10-08, 10:43.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Het allerbelangrijkste is dat je zelf gaat luisteren wat je het beste bij jouw stem vindt passen!!! Daar kan geen advies tegenop!

                Voor een Sennheiser: een '35-kop voor zang moet je niet doen, een '65-kop gaat weer heel goed.

                Als je wil weten wie er bij jou in de buurt een losse kop voor je Shure kan leveren, moet je even bellen met de importeur TM Audio Audio nieuws | TM Audio - professional sound equipment

                Maar het allerbelangrijkste is wat ik bovenaan heb gezet!

                Comment

                • Mike Manders
                  • Aug 2006
                  • 341

                  #9
                  hallo, heb je al eens de Shure Beta57a geprobeerd? die gebruik ik bij Stevie Ann en bij Marike Jager met veel succes. als het wat meer mag kosten, en je niet al te zachtjes zingt zou je de Shure KSM9 eens kunnen proberen. Mijn ervaring met Sennheiser microfoons is dat ze nieuw best okay klinken, maar al erg snel het mooie hoog verliezen, ik heb dr hier 2 liggen van 2 jaar oud, die klinken als SM58's van 20 jaar oud.

                  Comment

                  • Sabine
                    • Oct 2008
                    • 9

                    #10
                    57a nog nooit geprobeerd, dat wil ik nu uiteraard wel. die is ook geschikt voor kleine zaaltjes?

                    als het waar is van die sennheisers dan zie ik in elk geval van een tweedehands sennheiser af....ik wist niet dat ze zo snel achteruitgingen

                    hoe zit het met AKG gaan die ook zo snel achteruit? ik heb eerder een wms80 met HT80 microfoon met c 5900 kop overwogen, is dat wat? ik dacht eigenlijk dat sennheiser beter was vandaar dat ik er niet meer aan had gedacht.
                    Last edited by Sabine; 26-10-08, 14:26.

                    Comment

                    • dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

                      #11
                      De groene kop van sennheiser is de E835 de blauwe de E845 en de rode de E865.

                      Alledrie heb ik ze voor zang gebruikt en nooit slechte resultaten gehad.
                      Een microfoon moet namelijk bij je stem passen en bij sommige mensen
                      klinkt een E865 kop daarom weer beter en bij de ander een E835 kop.

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Sabine; je zingt in een rock band of in een poprock band? Wat is het voor muziek? Noem eens wat namen, dan heb ik ook een idee wat de band aan het doen is achter je. Speelt iedereen met een monitor of zijn er al mensen in-ear?

                        Hoe is je stem. Heb je een groot dynamisch bereik. Zing je graag op de lage tonen of heb je meer een hoge stem. Waar luister je graag naar als je je zelf wilt horen. Wil je een fris open geluid of wil je een beetje geluid met veel ballen en weinig tophoog... Heb je veel uithalen waarbij je de microfoon terug moet halen of heb je helemaal geen krachtige stem?

                        Allemaal zaken die je eerst moet duidelijk maken voordat we je een keus kunnen laten maken uit een draadloos systeem. En beter geen tweedehands via marktplaats, want als je niet van de hoed en de rand weet kan het dat je andermans rotzooi koopt! Of iemend meenemen die er verstand van heeft!!!

                        Wat wel eerder gezegd is. Niet de Sennheiser nemen waar de 835 microfoon bij zit. Deze microfoon is gewoonweg niet zo goed, duidelijk, etc, etc. Zeker geen slecht stukje draadloze techniek, integendeel. Sennheiser maakt prima draadloze apparatuur. Maar dat doet Shure ook!

                        AKG is inmiddels goed aan de weg aan het timmeren via de Harman Group waar ze lid van zijn. Echter hebben ze niet de jarenlange ervaring met draadloos zoals Sennheiser en Shure dat hebben en mijn ervaring is dat het systemen zijn die zeker in NL niet vaak voorkomen en dat de draadloze overdracht toch niet zo mooi is qua techniek als dat van de concurrent.
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

                          #13
                          probeer eens de 1945 van sennheiser, dat is een ew100 zender met een 945 (dyn) kop, waarvan men zegt dat die erg goed is...
                          knoppen en waarden :)

                          Comment

                          • Songbird
                            • Oct 2008
                            • 4

                            #14
                            hoe is de shure LX met LX-2 sm58?

                            ik heb zelf ooit een PGX sm58 gehad maar die is gestolen.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              Originally posted by dokter dB
                              probeer eens de 1945 van sennheiser, dat is een ew100 zender met een 945 (dyn) kop, waarvan men zegt dat die erg goed is...
                              ik ben dr inderdaad erg tevreden over.

                              sennheiser ew100 series zijn sowieso wel aanraders.
                              Last edited by Gast1401081; 30-10-08, 11:24.

                              Comment

                              Working...