Welke antenne bij sennheiser ASP2?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GCT
    • Oct 2007
    • 12

    Welke antenne bij sennheiser ASP2?

    Voor onze 4 sennheiser em500G2 ontvangers willen we graag een asp2 kopen maar sennheiser heeft 3 verschillende antennes ((omni) dirctioneel, actief, passief) die hiermee samenwerken, .

    Welke raden jullie aan en vooral waarom?

    Alvast bedankt en groetjes,

    Bjorn
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Het beste is de ASP2 aan te sluiten met twee antenne booster (in de juiste freq band) en daaraan weer de A2003's te hangen. Kun je altijd kiezen voor meer of minder vermogen zonder dat je het risico op overmodulatie loopt. Vaak wil je niet in de rondte stralen dus gerichte antennes zijn praktischer.

    Dus ASP2 --> kabel --> Booster (actief) --> kabel --> A2003 (directioneel passief) en dan eventueel de booster ertussen uit als je er echt bovenop staat.
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      voor de 500 ontvangers heb je geen asp nodig, je kunt de ontvangers rechtstreeks met elkaar doorkoppelen toch? (weet het niet zeker of dat zowel met enkele ontvangers is of met dubbele)

      verder, gewoon de actieve gebruiken
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Originally posted by shure-fan
        voor de 500 ontvangers heb je geen asp nodig, je kunt de ontvangers rechtstreeks met elkaar doorkoppelen toch? (weet het niet zeker of dat zowel met enkele ontvangers is of met dubbele)

        verder, gewoon de actieve gebruiken
        Dacht het niet! Moet gewoon een ASP2 tussen! Alleen de dubbele 550 systemen kun je op elkaar doorlussen in een 'daisy chain' met een maximum van 8 units (16 ontvangers; mits in dezelfde band)

        Licht je antenne keus eens toe. Waarom actieve antenne's. Het is toch fijn om de mogelijkheid te hebben de boosters (het actieve deel van een actieve vlag) er tussenuit te kunnen halen als je erg dicht op de ontvangers staat met je zenders. Overmodulatie lijkt me niet wenselijk....

        Prijstechnisch kom je zelfs goedkoper uit. Of 2 boosters en 2 A2003's rond de 700 euro. Of 2 A12AD's rond de 1100 euro. Die 3dB extra signaal voor de laatste vlag heb je echt alleen nodig als je lang en ver moet.
        Last edited by MusicSupport; 24-10-08, 01:52.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          ik zou eigenlijk van de ts wel willen weten onder welke omstandigheden dit setje gebruikt gaat worden
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • GCT
            • Oct 2007
            • 12

            #6
            Originally posted by shure-fan
            ik zou eigenlijk van de ts wel willen weten onder welke omstandigheden dit setje gebruikt gaat worden
            Dit setje wordt gebruikt in een theater met een speelvlak van 15 x 10m. De lengte van de zaal is 20m.

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Originally posted by GCT
              Dit setje wordt gebruikt in een theater met een speelvlak van 15 x 10m. De lengte van de zaal is 20m.
              Lengte van de zaal is toch niet zo spannend? Ga er vanuit dat je rackje op het podium staat en via multi naar de voorkant wordt gebracht? Of vanuit de zaal?

              Doet verder niks af aan mijn advies. De optie met twee actieve directionele antennes is 1100 euro en die met twee passieve directionele antennes en twee actieve boosters die los van elkaar kunnen (mocht het stuk gaan) is daarnaast een goedkopere optie. Het grote verschil is 3db signaal. Nou dat kun je wel lijden op 20 meter.
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • GCT
                • Oct 2007
                • 12

                #8
                Originally posted by MusicSupport
                Lengte van de zaal is toch niet zo spannend? Ga er vanuit dat je rackje op het podium staat en via multi naar de voorkant wordt gebracht? Of vanuit de zaal?

                Doet verder niks af aan mijn advies. De optie met twee actieve directionele antennes is 1100 euro en die met twee passieve directionele antennes en twee actieve boosters die los van elkaar kunnen (mocht het stuk gaan) is daarnaast een goedkopere optie. Het grote verschil is 3db signaal. Nou dat kun je wel lijden op 20 meter.
                Het rackje staat op het podium.

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Originally posted by MusicSupport
                  Het beste is de ASP2 aan te sluiten met twee antenne booster (in de juiste freq band) en daaraan weer de A2003's te hangen. Kun je altijd kiezen voor meer of minder vermogen zonder dat je het risico op overmodulatie loopt. Vaak wil je niet in de rondte stralen dus gerichte antennes zijn praktischer.
                  Het gaat toch over ontvangstantennes?? Of begrijp IK het niet goed.. De zenders (handheld en/of pocket) stralen per definitie rondom.

                  Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    och joh....

                    dan zou ik zeggen, antenne poorten op de voorkant van je rackje en naar het speelvlak laten kijken, en dan 1 standaard spriet, en 1x een a2003 richtantenne op een klein statiefje met zware (ronde) poot, de standaard spriet op 1 van de antenne poorten, en de richter met 2 meter aircell kabel op de andere antenne poort
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by shure-fan
                      och joh....

                      dan zou ik zeggen, antenne poorten op de voorkant van je rackje en naar het speelvlak laten kijken, en dan 1 standaard spriet, en 1x een a2003 richtantenne op een klein statiefje met zware (ronde) poot, de standaard spriet op 1 van de antenne poorten, en de richter met 2 meter aircell kabel op de andere antenne poort
                      Ook een goede optie! Alleen zou ik toch wel die booster erbij nemen (just in case)

                      Originally posted by SPS
                      Het gaat toch over ontvangstantennes?? Of begrijp IK het niet goed.. De zenders (handheld en/of pocket) stralen per definitie rondom.

                      Paul.
                      Je begrijpt het prima. Alle beltpacks van Sennheiser zenden en ontvangen omnidirectioneel. Betekend niet dat je in dit geval de antennes van de ontvanger niet gericht op de rondstraler kan laten werken!
                      Last edited by MusicSupport; 28-10-08, 12:26.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • joe
                        • Jan 2003
                        • 446

                        #12
                        De asp2 is een passieve splitter, je hebt dus al een booster nodig om de verliezen van de splitter op te heffen, dus een 10 dB booster is echt geen overbodige luxe.

                        De optie die shure fan aandraagt om 1 vlag te nemen en 1 spriet is zeker een goede tussen oplossing als je geen geld hebt voor 2 vlaggen

                        Groeten,
                        Marco

                        Comment

                        • Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

                          #13
                          Originally posted by joe

                          De optie die shure fan aandraagt om 1 vlag te nemen en 1 spriet is zeker een goede tussen oplossing als je geen geld hebt voor 2 vlaggen
                          Mijn gevoel zegt me toch dat het diversity systeem eerder grotendeels de vlag dan de spriet zal ontvangen.
                          Life is what you make it

                          Comment

                          • joe
                            • Jan 2003
                            • 446

                            #14
                            Dan is jou gevoel goed, de spriet wordt dan ook hoofdzakelijk gebruikt als de vlag even een dip heeft. 2 vlaggen is natuurlijk beter, maar 1 vlag is weer beter dan geen vlag en vaak genoeg voldoen de sprietjes het ook gewoon. maar om na een passieve splitter alleen maar met sprietjes te werken zonder booster lijkt me geen goed plan. dus of booster met sprietjes of actieve vlaggen.
                            Last edited by joe; 29-10-08, 00:27.

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              Originally posted by joe
                              vaak genoeg voldoen de sprietjes het ook gewoon.
                              wel op een speelvlak van 10 bij 15 meter, en anders ook wel

                              sprieten zijn zo slecht nog niet zoals vele mensen denken,

                              je kunt met gemak 50 meter weglopen en nog niks aan de hand
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...