Interessante demo van K-Array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

    Interessante demo van K-Array

    Ik kreeg onlangs een uitnodiging voor een demo van K-Array in Amsterdam. Dit merk is sinds kort leverbaar in Nederland en wij hebben met de band een geluidsset van dit merk al mogen proberen. Het is indrukwekkend om te zien en te horen wat er met zo'n compacte installatie mogelijk is.

    Voor eventueel geïnteresseerden:
    woensdag 29 oktober:
    Theater Pakhuis De Zwijger aan de Piet Heinkade 179 in Amsterdam vanaf 14.00 uur

    woensdag 5 november:
    Podium Mozaïek aan de Bos en Lommerweg 191 in Amsterdam eveneens vanaf 14.00 uur.
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

    #2
    Voor de volledigheid ook maar even een linkje naar K-Array, zodat je weet waar het over gaat: K-Array Systems - Sound of the future

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Wat waren de bevindingen?
      Komt er netjes geluid uit, is dit te vergelijken met enig merk al op de markt?
      This inderdaad heerlijk plat allemaal, zo dik als een ledpanel zo'n beetje, maar presteert het ook?
      Last edited by MEEO Licht en Geluid; 17-10-08, 21:24.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Vertel ze in ieder geval dat ze fatsoenlijke productfoto's op hun website zetten. Met deze donkere vlakken kun je echt niks.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • Mattheusvz
          • Jun 2007
          • 107

          #5
          Wij hebben de volgende set-up getest: KH-4 in combinatie met de KO-70. Vooraf waren wij behoorlijk sceptisch over deze set, de technische specificaties op de website van K-Array beloven nogal wat. Maar eerlijk is eerlijk, het is verbazingwekkend wat er van deze set af komt! De toppen (KH-4) geven een prima spreiding. Klankmatig klinken de toppen erg "zuiver". (Dat kom je overigens wel meer tegen bij Line Array's). Leuke handigheid in de toppen is de verstelbaarheid van de verticale spreiding: Als je 1 top per kant gebruikt kun je de verticale spreiding op 37 graden zetten, gebruik je meerdere toppen dan kun je de spreiding per kast kleiner maken. In de toppen zitten ingebouwde processors die je m.b.v. een laptop kunt bedienen. Een andere handigheidje is dat je presets kunt opslaan in de top en dat je op de top zelf jouw favo presets kunt oproepen.
          Al met al was ik behoorlijk onder de indruk van de prestaties van de set. Ook hebben wij nog heel even geluisterd naar de kleine broer van de KH4, nl. de KH15. Wederom zeer verrassend dat er zo'n sound uit een box ter grote van een schoenendoos kwam!
          Dat de K-Array her en der erg serieus genomen wordt mag wel blijken uit het feit dat Celine Dion voor haar komende concerten in Canada een vergelijkende test wil doen tussen haar huismerk Meyer Sound en K-Array.
          Hierbij nog een fotootje die iets duidelijker is:

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #6
            Inderdaad, als ik zo naar de specs kijk denk ik ook van: zoo, dat moet ik eerst nog maar eens horen.

            Heb je ook geluisterd naar overige types, zoals KOBRA?
            En wat voor sublaag hadden ze erbij staan? [edit: sorry niet goed gelezen: de KO70 dus..]
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 17-10-08, 14:09.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • subbass
              • Sep 2006
              • 78

              #7
              Blijft een zeer interessant product

              Comment

              • MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

                #8
                Daarom. Zal ook zeker kijken of ik bij één van de 2 demodagen aanwezig kan zijn. Als het echt zo goed is als het lijkt (kuch kuch), dan zou het natuurlijk wel een doorbraak zijn.
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #9
                  ... 12x 8"... 't heeft toch niets met Bose te maken huh ;-) ?
                  47kg voor 'n kastje valt best mee, zeker voor de 139 (!)dB SPL die ze specificeren.

                  @Mattheuszz; is dat mechanisch verstellen van de vert.coverage eenvoudig of heb je daar tools voor nodig ? Was er ook bijvoorbeeld nog HF noise hoorbaar van de PWM endstage ?

                  Ziet er allemaal erg handelbaar uit ... we zijn benieuwd.
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • Mattheusvz
                    • Jun 2007
                    • 107

                    #10
                    Die specificaties hadden wij aanvankelijk ook de nodige scepsis bij. Wij hebben de set getest bij een live-optreden en hadden dan ook een driedubbele EAW 850 set in de wagen klaarstaan voor het geval dat.... Die set konden we gewoon in de wagen laten staan.
                    Voor het mechanisch verstellen van de verticale spreiding heb je geen speciale gereedschap nodig, volgens mij kan dit gewoon met een schroevendraaier. Jouw andere vraag gaat mijn technische pet te boven, maar wellicht dat e.e.a. duidelijker wordt tijdens de demodagen. Ik heb begrepen dat alle producten van K-Array tijdens de demodagen geshowd zullen worden. Ik heb de andere producten nog niet gehoord en ben daar zelf erg benieuwd naar. Met name ook de Redline serie schijnt zeer interessant te zijn.
                    Last edited by Mattheusvz; 17-10-08, 21:14. Reason: tiepvaudje

                    Comment

                    • Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

                      #11
                      Het systeem is opzicht interesant alleen ligt het aan mij of vraagt het nogal wat stroom ?
                      En wat kosten deze kastjes ?
                      Last edited by Timo Beckman; 18-10-08, 10:11.

                      Comment

                      • world sound
                        • Jan 2007
                        • 77

                        #12
                        Ja ziet er netjes uit op het eerste gezicht.
                        Wie is de nederlandse leverancier en inderdaad in welke prijsklasse zitten ze ?

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by Mattheusvz
                          ............mag wel blijken uit het feit dat Celine Dion voor haar komende concerten in Canada een vergelijkende test wil doen tussen haar huismerk Meyer Sound en K-Array.
                          ........
                          heb je dat dan aan haar gevraagd?..

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #14
                            Ligt het aan mij of ben ik de enigste die dit vorig jaar al in Frankfurt heeft gezien?

                            En hoe mooi het systeem ook is, eerst zien en dan geloven. En dan moet het hier ook nog gaan aanslaan, wat in de toch al overvolle markt een beetje moeilijk kan worden...

                            Comment

                            • DiGiCowboy
                              • Jul 2006
                              • 60

                              #15
                              Ik wil ook geen doemdenker zijn, maar zelfs als het een waanzinnig systeem zal zijn.... Het is gewoon TE spacy voor de meeste audio techs. Hoeveel jaar heeft het wel niet geduurd (en nog steeds !) voordat digitaal mixen acceptabel werd op grote events??
                              Daar komt ook nog eens bij dat het een compleet nieuwe fabrikant is. Als meyer of L'acoustics zich aan een dergelijk product hadden gewaagd was het bij voorbaat al 'briljant' in de ogen van veel (bevooroordeelde) techs.

                              Kijk nu eens naar Funktion-one, een paars gedrocht van een speaker. Ook ik moet toegeven dat ik het systeem afgedaan heb als 'dance meuk' ed. terwijl ik het tot de dag van vandaag nog geen seconde heb gehoord !!
                              Als de kwaliteit beduidend beter is als de huidige midden klasse line-array's (EV ed.) hebben ze een kans, maar ik denk dat de fabrikant zich eens goed achter de oren moet krabben en een briljant marketingplan moet gaan bedenken.......
                              Last edited by DiGiCowboy; 19-10-08, 16:07.

                              Comment

                              Working...