A&H Gl2800 of Soundcraft GB4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    A&H Gl2800 of Soundcraft GB4

    Hallo,

    al beetje gezocht, maar vornamellijk oude posts gevonden.

    We staan op het punt om een nieuwe live tafel aan teschaffen. Mijn oog was al gevallen op de Soundcraft GB4/ 32 ch. versie. Werd ook nog even gewezen op de A&H GL2800.

    Voornaamste verschil zit uhm in de hoeveelheid extra auxen en subgroepen... A&H heeft er meer dan de GB. Ben benieuwd naar recente gebruikservaringen en voor en nadelen...
    Last edited by SpaceyDeeJ; 03-10-08, 15:07. Reason: spelfouten...
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Ik heb wel eens met een GB4 gewerkt waarbij de auxen niet bepaald ruisarm waren. Het zou ook kunnen dat het aan de tafel zelf lag, er waren ook een paar kanalen defect. Ik zou hier in ieder geval wel naar kijken bij de aanschaf.
    Verder zijn de GB´s en GL´s prima tafels in dat prijssegment.

    Comment

    • lucsound
      • Jun 2007
      • 16

      #3
      Wat ik van Allen & Heath weet is dat de faders niet deugen .

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Originally posted by lucsound
        Wat ik van Allen & Heath weet is dat de faders niet deugen .
        Kun je dat onderbouwen? A&H is een van de betere merken als het om mixers gaat...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • lucsound
          • Jun 2007
          • 16

          #5
          Wel......Ik ga reeds zo'n 10 jaar mee op tour als geluidsman voor diverse (metal) bands , en ik heb al iedere keer als ik op een A&H moest werken die ervaring gehad . Stroeve onnauwkeurige faders en naargelang ze iets ouder worden voelen zo ook heel losjes aan , alsof ze bijna van de tafel zullen vallen .
          Wat mij betreft is soundcraft de beste tafel voor zijn geld , maar ja...ieder zijn mening natuurlijk ;
          groeten.....Luc

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Wij gebruiken verschillende A&H tafels, waaronder een GL2800. voor dat geld is het een lekkere tafel met veel mogelijkheden.
            Nu een jaartje in gebruik, zo'n 50 klusjes mee gedaan, en nog niets kapot gegaan.

            Comment

            • kowlier
              • Feb 2007
              • 45

              #7
              Waarom kijk je niet naar de GB8.
              Deze heeft veel meer subgroepen en matrixen dan de GB4.
              Hij heeft ook 4 stereo kanalen wat ik toch handig vind.
              Wij spelen er nu toch al een tijdje mee en zijn er zeer tevreden mee.
              Het prijsverschil tussen de GB4 en GB8 is ook niet zo groot.
              Ik weet nu wel niet hoeveel de A&H kost natuurlijk.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by lucsound
                Wel......Ik ga reeds zo'n 10 jaar mee op tour als geluidsman voor diverse (metal) bands , en ik heb al iedere keer als ik op een A&H moest werken die ervaring gehad . Stroeve onnauwkeurige faders en naargelang ze iets ouder worden voelen zo ook heel losjes aan , alsof ze bijna van de tafel zullen vallen .
                Wat mij betreft is soundcraft de beste tafel voor zijn geld , maar ja...ieder zijn mening natuurlijk ;
                groeten.....Luc
                Ik denk dat dat komt omdat de meeste bedrijven hun oudste tafels inzetten bij metal bands,

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  de PA bedrijven waar wij al jaren huren werken al vanaf het GL3 model met A&H. En de 2200 gaat inmiddels al meer dan 4 jaar mee in de verhuur.

                  Echt bakken vol storingen wil ik ze niet noemen dus.

                  voor onverwoestbaar zit je natuurlijk een klasse te laag met beide keuzes.
                  qua prijs/features/afmetingen scoort A&H al een tijdje erg goed.

                  Ik vind in deze prijsklasse de mackie tafel trouwens erg aantrekkelijk geprijst. Zeker gezien de steeds dalende prijzen. En heb zelf goede ervaringen met dat merk. Heeft iemand die al een tijdje in gebruik? (de "broer van GL2200 model")
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

                    #10
                    Originally posted by showband
                    de PA bedrijven waar wij al jaren huren werken al vanaf het GL3 model met A&H. En de 2200 gaat inmiddels al meer dan 4 jaar mee in de verhuur.

                    Echt bakken vol storingen wil ik ze niet noemen dus.

                    voor onverwoestbaar zit je natuurlijk een klasse te laag met beide keuzes.
                    qua prijs/features/afmetingen scoort A&H al een tijdje erg goed.

                    Ik vind in deze prijsklasse de mackie tafel trouwens erg aantrekkelijk geprijst. Zeker gezien de steeds dalende prijzen. En heb zelf goede ervaringen met dat merk. Heeft iemand die al een tijdje in gebruik? (de "broer van GL2200 model")
                    Ik werk ook al een tijdje met de GL4 bij ons op het poppodium, waar er eerst een oude Behringer tafel stond. En dat verschil merk je wel...

                    Ik ben nu bezig om een eigen PA samen te stellen voor een band waar ik de techniek ga doen. Mijn eerste keus wordt toch de AH GL2400, je bent een paar euro's kwijt maar dan heb je ook wat.

                    Die Mackie wil ik ook wel graag wat over horen. Needless to say ben ik zeer tevreden over de A&H waar ik nu mee werk, die is al een aantal jaren oud maar dat is niet te horen.
                    First make it work, then make it look pretty!

                    Comment

                    • O.koek
                      • Apr 2007
                      • 16

                      #11
                      Deze discussie heb ik ook met me zelf gevoerd! en uit eindelijk voor de GL2800 gegaan. Dit mede dankzij de hoeveel heid auxen (8 stuks, 2 stereo) en mijn ervaring met A&H. De klank van deze tafel bevalt mij ook meer dan die van een soundcraft. Hij is ook redelijk compact, dus dat is vrij makkelijk in de wat kleinere zalen, maar ondanks dat toch vol met handige functies. Ik kan je hem echt aanraden, ik ben al met al zeer tevreden!

                      Comment

                      • NuckingFutz
                        • Oct 2008
                        • 4

                        #12
                        zie ook PSW Sound Reinforcement Forums: Road Test => Allen & Heath GL2800


                        Ik kan hem zelf ook van harte aanbevelen! Qua mogelijkheden alles wat je wilt in deze klasse. In deze klasse heb ik geen andere tafel gevonden met 10 Auxen. Of de klank je aanstaat is natuurlijk smaakgebonden, dus gewoon eens gaan luisteren....

                        Comment

                        • daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

                          #13
                          Originally posted by renevanh
                          Kun je dat onderbouwen? A&H is een van de betere merken als het om mixers gaat...
                          hmm pfff laat mee niet lachen.....

                          klinkt ruk, eq,s zijn ruk, faders zijn ruk..... kortom klote en ombetrouwbaar.

                          geef mij maar soundcraft,amek of midas :-)
                          Last edited by daviddewaard; 07-01-10, 01:14.
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by daviddewaard
                            hmm pfff laat mee niet lachen.....

                            klinkt ruk, eq,s zijn ruk, faders zijn ruk..... kortom klote en ombetrouwbaar.

                            geef mij maar soundcraft,amek of midas :-)
                            Dat ben ik niet met je eens, ik heb jaren met A&H GL3300's gewerkt en altijd tot volle tevredenheid, nooit een storing gehad en voor zijn prijs een prima klinkende mixer met slimme features. Een klasse hoger, de ML3000 is ook een heel deftig apparaat met VCA's en lekker compact. Als ik dan kijk naar de goedkopere Midas panelen met hun 60 mm faders...... Daar kan ik echt niet lekker op werken hoor.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

                              #15
                              Allereerst alle waar naar geld . Allen & heath zijn mixers die vaak onder de prijs liggen van de "echte" tafels .
                              Ik heb jaren met een GL4 gewerkt tot groote tevredenheid en heb een gl2200 die al jaren zijn best doet als monitor tafel .
                              Per 2007 ben ik over gestapt op een midas verona die uit een faillisements partij uit frankrijk naar nederland is gekomen . De kwaliteit van deze tafel is een stuk beter dan de GL4 maar ook dit blijft een "budget" tafel daar het voor mij totaal geen zin heeft om in een harrie of zo iets te investeren .
                              Om een 2800 te vergelijken met bv. een amek slaat dus eigenlijk nergens op daar dit qua nieuw prijs tafels zijn die in een totaal andere prijs klasse zitten dan A&H .
                              (als het qua prijs en ruimte niet uitmaakt wat er komt te liggen is die amek recall wel een openbaring trouwens . 1 van de fijnste tafels die ooit ben tegen gekomen maar goed).
                              Nu het digi tijdperk is aangebroken of er iig aan zit te komen zal de tijd het leren . Ik ben maar 1 keer tegen de A&H aan gelopen maar vindt dat ze deze tafel een beetje te snel op de markt hebben gezet .
                              Wat dat betreft is de SD8 toch een betere keus zeker qua rider acceptatie .

                              Comment

                              Working...