Aantal vragen over Processor en Tube-Compressor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

    Aantal vragen over Processor en Tube-Compressor

    Hallo,


    Zit er op de DCX2496 van Behringer ook een Feedback onderdrukking?

    Hoe kan ik het beste de pluggen van de DCX2496 vervangen door Neutriks?

    Ik heb voor de draadloze mics een compressor ertussen. Maar als ik er een tube-compressor tussenzit, wordt het geluid dan warmer?

    Alvast bedankt!
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Originally posted by stefan90kauw
    Hoe kan ik het beste de pluggen van de DCX2496 vervangen door Neutriks?
    Niet, het beste kun je gewoon een connector paneeltje fabriceren zodat je de connectoren van de Behringer eigenlijk maar nauwelijks gebruikt.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • G.flater
      • Dec 2007
      • 35

      #3
      Originally posted by stefan90kauw
      Ik heb voor de draadloze mics een compressor ertussen. Maar als ik er een tube-compressor tussenzit, wordt het geluid dan warmer?
      Ja.

      Maar niet bij de eerste de beste Behringer. Ookal zit daar wel een buis in! Het hele verhaal met even-harmonische vervorming, wat jij graag wilt, zul je daar niet mee bereiken.

      Kijk dan naar een mooie focusrite, digitech ed.
      "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #4
        Originally posted by stefan90kauw
        [...] Ik heb voor de draadloze mics een compressor ertussen. Maar als ik er een tube-compressor tussenzit, wordt het geluid dan warmer? [...]
        Nee, dat hoeft zeker niet het geval te zijn !!

        Beschrijf eerst eens even de rest van jouw setup... wat voor PA, mengtafel, mics, wat voor compressor gebruik je nu?

        Tube-compressors zijn leuk (gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid een Avalon VT-747 en heb ook een tijdje een TLA C1 gehad), maar er zijn er vrijwel geen die ook daadwerkelijk een buis als regelelement gebruiken in het compressor-circuit. Vaak wordt er een buis als gain-trap gebruikt, waardoor er toch enige harmonischen ontstaan.

        Je moet buizen-compressors gaan gebruiken om een setup die al dik-voor-elkaar is, nog net effe dat beetje extra te geven. Als je ze gaat inzetten om tekortkomingen in je setup te verdoezelen, zul je grondig op je bek gaan en effectief geld door de plee spoelen.

        Daarbij, een buizen compressor klinkt leuk, maar nog veel meer als bij andere spullen moet je behoorlijk wat geld uitgeven voordat je ook daadwerkelijk iets koopt waar je wat aan hebt. Kijk DEZE thread eens door... dan krijg je wat suggesties voor modellen... De goedkope TLA's zijn aan te bevelen als je niet zoveel budget hebt

        Maar nogmaals: zorg eerst dat de rest van je spullen in orde zijn!

        Succes ermee!
        Last edited by berolios; 01-10-08, 08:49.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • stefan90kauw
          • Jun 2005
          • 189

          #5
          In de band zijn voor mijn tijd gewoon allemaal miskopen gedaan.
          Veel behringer zooi, en dat is dus eigenlijk iets waar ik zoveel mogelijk vanaf wil.

          Die processor gebruik ik sinds kort eigenlijk.
          Die hang altijd nutteloos niks te doen in het FX rack.

          Ik wil nu gewoon telkes een grotere stap maken richting een goede installatie.

          Huidige PA / Installatie:

          2x 15" Zeck top
          2x 18" Zeck sub, waarvan 1 actief
          1x Zeck amp
          2x Peavey amps voor monitoring
          1x Behringer BCX2496

          1x Soundcraft Two Series 40ch / 8 aux
          1x Behringer digitale EQ voor FOH (9024?)
          1x Behringer Quad-comp
          1x Behringer Feedback Destroyer
          1x Alesis Quadraverb
          1x Alesis Midiverb

          De helft hangt er eigenlijk nutteloos bij.... en ik wil dus Behringer vooral gaan vervangen door DBX. En als het budget toereikend raakt, dan BSS.

          Comment

          • berolios
            • Sep 2005
            • 1538

            #6
            Stefan,

            With all do respect... zet die buizencompressors voorlopig even lekker uit je hoofd !! Die hebben namelijk geen enkele meerwaarde voor jou op dit moment!

            Ik denk dat je een aardig idee hebt van wat je aan wilt gaan schaffen en waar je naartoe wilt werken. Probeer een goede strategie uit te zetten wat aankopen betreft. Mijn visie: koop direct de goede spullen of koop iets prut dat het klusje ook kan doen (en dan later goede spullen). Eerst upgraden naar DBX en daarna naar BSS raad ik je dus af! Daarmee geef je alleen maar dubbel geld uit!! Het setje dat er nu is werkt (het functioneert, laat ik het zo zeggen)... dus heel zwart/wit gezien is er geen noodzaak om dingen te gaan vervangen. Kies daarom de dingen met de meeste prioriteit en ga daar mee aan de slag (zaal EQ? - betere galm). Wat compressors betreft kan ik je de BSS DPR-404 echt aanraden... 2e hands best voor een goede prijs te krijgen en die klinkt super! F**db@ck is weer met TC Electronic M3000's aan het stunten... dat is de tip van de week wat EFX betreft.

            Succes ermee!
            Last edited by berolios; 01-10-08, 14:15.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Hoe klinkt dat zeck setje eigenlijk? En die draadloze mics, welke zijn dat?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • stefan90kauw
                • Jun 2005
                • 189

                #8
                Originally posted by berolios
                Stefan,

                With all do respect... zet die buizencompressors voorlopig even lekker uit je hoofd !! Die hebben namelijk geen enkele meerwaarde voor jou op dit moment!

                Ik denk dat je een aardig idee hebt van wat je aan wilt gaan schaffen en waar je naartoe wilt werken. Probeer een goede strategie uit te zetten wat aankopen betreft. Mijn visie: koop direct de goede spullen of koop iets prut dat het klusje ook kan doen (en dan later goede spullen). Eerst upgraden naar DBX en daarna naar BSS raad ik je dus af! Daarmee geef je alleen maar dubbel geld uit!! Het setje dat er nu is werkt (het functioneert, laat ik het zo zeggen)... dus heel zwart/wit gezien is er geen noodzaak om dingen te gaan vervangen. Kies daarom de dingen met de meeste prioriteit en ga daar mee aan de slag (zaal EQ? - betere galm). Wat compressors betreft kan ik je de BSS DPR-404 echt aanraden... 2e hands best voor een goede prijs te krijgen en die klinkt super! F**db@ck is weer met TC Electronic M3000's aan het stunten... dat is de tip van de week wat EFX betreft.

                Succes ermee!
                Ik kan nergens zo prijzen vinden van BSS.
                Als je voor mij leveranciers heb met wat prijslijsten, zou ik dat heeel erg waarderen.
                Als dit de stap 'dbx' kan overslaan, en rechstreeks doorstromen naar BSS zou super zijn!

                Ik ben na de laatste vergadering nu aangeroepen als Voorzitter van het hele technische verhaal, dus onderhoud, opbouw, draai en breek ligt allemaal op mijn schouders nu.
                Ik wil ook dus graag laten zien wat ik kan, en wat ik wil bereiken.
                Voor een 18 jarige jongen (ja, dat ben ik) is dit toch al een hele stap in de goede richting, als ik een band van Behringer naar BSS weet te slepen op de juiste manier.

                Ik heb gisteren het ontvangerrackje compleet geupgrade, alles netjes afgewerkt en alle kabels netjes bij elkaar gebonden etc. etc.
                Voor het eerst dat ik daarwerkelijk iets met rackinhoud heb gedaan.
                Om heel eerlijk te zijn ... Ik ben best trots op mezelf dat ik nu dit al heb kunnen doen en de kansen krijg om nog meer te verbeteren!

                Enige begeleiding door middel van dit forum bijvoorbeeld is ook ideaal.
                Ideeen worden niet afgekraakt, maar serieus benaderd.


                Originally posted by sparky
                Hoe klinkt dat zeck setje eigenlijk? En die draadloze mics, welke zijn dat?
                Nu ik die behringer ertussen heb gehengst, klinkt het (wonderbaarlijk) behoorlijk goed.

                Mics zijn:
                2x Sennheiser EQ100
                8x Sennheiser EM-1031 U (uit me hoofd)
                Last edited by stefan90kauw; 02-10-08, 21:24.

                Comment

                • keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

                  #9
                  Zet het nieuw aanschaffen van BSS maar lekker uit je hoofd, en hou je ogen open voor gebruikt spul. Vooral nu vele firma's overstappen naar digitale tafels zijn dynamics en FX in veel gevallen overbodig geworden. Dus die worden regelmatig op de markt gedumpt. Richtprijs voor een gebruikte BSS DPR-404 ligt tussen de 700 en 900 Euro, al naar gelang de staat van het beestje. Nieuw kost 'ie ongeveer het dubbele...

                  Groet, Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                  Comment

                  • stefan90kauw
                    • Jun 2005
                    • 189

                    #10
                    En hoe denken jullie over Klark?

                    De Square One Dynamics is aardig betaalbaar in zijn soort en heb ik al eens gehoord.
                    Ik vond hem erg goed klinken, zowel als gates, als compressoren.

                    De Square One Grafic heb ik nog niet gehoord, maar het lijkt mij ook een zeer hoogwaardige kwaliteit EQ.

                    De Square One Dynamic staat voor 1300 euro en de Grafic voor 875 op het moment.
                    De naam van dit bedrijf hoeft niet nader verklaard te worden denk ik zo.

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Originally posted by stefan90kauw
                      In de band zijn voor mijn tijd gewoon allemaal miskopen gedaan.
                      Veel behringer zooi, en dat is dus eigenlijk iets waar ik zoveel mogelijk vanaf wil.

                      Die processor gebruik ik sinds kort eigenlijk.
                      Die hang altijd nutteloos niks te doen in het FX rack.

                      Ik wil nu gewoon telkes een grotere stap maken richting een goede installatie.

                      Huidige PA / Installatie:

                      2x 15" Zeck top
                      2x 18" Zeck sub, waarvan 1 actief
                      1x Zeck amp
                      2x Peavey amps voor monitoring
                      1x Behringer BCX2496

                      1x Soundcraft Two Series 40ch / 8 aux
                      1x Behringer digitale EQ voor FOH (9024?)
                      1x Behringer Quad-comp
                      1x Behringer Feedback Destroyer
                      1x Alesis Quadraverb
                      1x Alesis Midiverb

                      De helft hangt er eigenlijk nutteloos bij.... en ik wil dus Behringer vooral gaan vervangen door DBX. En als het budget toereikend raakt, dan BSS.
                      Wat mij betreft kan er al een hoop tussenuit. Mijn theorie blijft nog steeds: Liever geen compressor dat een slechte compressor. En dat geld ook voor een hoop andere apparatuur als de feedback destroyer (stuur je daar al je vocalen door heen?) en dergelijke.

                      Zoals Berolios al zij, een dikke buizen compressor is leuk maar voegt niets toe aan je setup. Ga eerst eens voor een betere basis, leuke eindset, leuke EQ (kijk ook eens voor een tweede hands Klark DN360, is net zo duur als een nieuwe Square One maar klinkt veel beter). Als die basis voor mekaar is en je snapt een beetje hoe het werkt heb je die Feedback destroyer ook niet meer nodig.

                      Bij gebrek aan (goede) compressor kantjes gooi ik nog wel eens alle vocalen via 2 subgroepjes door een goeie compressor (DBX, BSS of SPL. Werkt prima.

                      Die Square One dynamics zijn best aardig, ook hier geld weer, met een beetje zoekwerk heb je ook een tweedehands quad compressor (BSS DPR404) en een quad gate (BSS DPR504) die toch weer een betere kwaliteit zijn.

                      Effecten als die alesis apparaten zijn grappig maar moet je wel een beetje tweeken. Voor op vocalen zal het vrij synthetisch blijven klinken maar voor op gitaren of zo kan je er best grappige dingen mee doen. Een goedkope Lexicon klinkt voor vocalen al een stuk beter en hoeft echt niet super duur te zijn.

                      Maar zoals ik al zei: eerst de basis dan pas de rest...
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

                        #12
                        Originally posted by stefan90kauw
                        [...] Ideeen worden niet afgekraakt, maar serieus benaderd [...]
                        Dat heeft ook te maken met de manier waarop jij je opstelt ... als je hier open over praat, willen de mensen hier graag met je meedenken, zoals je ziet !

                        Originally posted by stefan90kauw
                        [...] Mics zijn:
                        2x Sennheiser EQ100
                        8x Sennheiser EM-1031 U (uit me hoofd)
                        Zijn dat van die Free-port setjes of wat? Ik heb even gezocht op deze types, maar kan eigenlijk niks vinden.

                        Originally posted by cobi
                        [...] Die Square One dynamics zijn best aardig, ook hier geld weer, met een beetje zoekwerk heb je ook een tweedehands quad compressor (BSS DPR404) en een quad gate (BSS DPR504) die toch weer een betere kwaliteit zijn [...]
                        Dat is ook mijn ervaring. Zoals eerder gezegd zie je regelmatig DPR-404 (compressor) en 504 (gate) 2e hands te koop staan. Ik heb voor mijn DPR-404 600 euro betaald, dus het is mogelijk wat te vinden voor een goede prijs!

                        Wat compressoren betreft kan ik je ook een SPL Dynamaxx aanraden, die klinkt ook ontzettend goed en is niet eens zo duur (rond de 500 nieuw geloof ik), maar daar zit dan weer geen de-esser op.

                        Ik denk dat de boodschap hier duidelijk is: ga uit van een goede basis en ga als die staat daar tierlantijntjes aan hangen: [LIST][*]Ik denk dat we het allemaal erover eens zijn dat de mengtafel voorlopig prima is... niks mis mee. [*]De PA ken ik niet (ook ik vraag me af hoe die klinkt), dus daar moet jij zelf even van bepalen of dat in het rijtje 'prima basis' past.[*]Microfoons ken ik niet, nu kan dat eraan liggen dat je de types zender hebt gebruikt, ipv het type kapsel (het daadwerkelijke 'opneemelement' van een mic). Maar boven alles zijn de mics het aller belangrijkste !! Persoonlijk ben ik totaal anti draadloos, omdat dat gewoon altijd minder goed klinkt dan met draad... maar dat is weer een andere discussie.[*]De zaal-EQ zou ik persoonlijk wel prioriteit maken, daar ga je heel veel plezier van hebben. Een 2e hand Klark DN-360 was al genoemd, maar een BSS FCS-960 (NIET die Opal !!) is ook erg goed en kan ik je zeker aanraden.[*]FX... tsja... dat hangt een beetje van de band, de zalen waar je speelt... en van niet te vergeten jouw mix af of dit een hoge prioriteit is. Persoonlijk zou ik dus net NIET gaan voor die 'iets minder dure' tussenoplossingen, want dat vind ik echt geld weggooien. Houd die FX die je hebt voor dan hatseflats-effecten die niet heel belangrijk zijn en koop je een TC Electronic M3000 voor vocalen en andere dingen (je hebt 2 engines tot je beschikking)... dat is een top-FX en dat verschil hoor je echt heel goed![*]Dynamics... het is soms verbazingwekkend wat je kan doen ZONDER outboard... en soms gooi ik er dingen inderdaad liever tussenuit, omdat ze het alleen maar slechter maken. Maarrr... gisteren toevallig in een vliegtuig-hangar van 50 bij 40 mtr een bandje moeten mixen met maar EEN DBX 166 (wel weer MH-3 tje en Meyer Melodie) (had mijn eigen rack voor een keer niet meegenomen --> direct afgestraft ) en dan merk je toch wel weer hoe belangrijk goede dynamics zijn... op zang en blazers kun je eigenlijk niet zonder... en zoals cobi zegt... ik heb ook jarenlang (nog steeds trouwens) vaak genoeg gewoon twee stereo-groepjes gemaakt met daarop goede comp's: eentje voor vocalen en eentje voor blazers en dat gaat gewoon meestal erg goed!! Tuurlijk, je krijgt het net weer effe beter als je alles los doet... maar dat kost je dan wel weer direct het dubbele aantal kantjes compressie of meer !![*]Ik zie in jouw lijstje geen gates staan... heb je hier last van? Zonder gates spelen gaat soms verbazingwekkend goed (heb het gisteren nog gedaan , was wel een drumkit zonder toms, moet ik erbij zeggen), maar hoort eigenlijk wel bij je standaard-uitrusting natuurlijk, want in de meeste gevallen voegt het op zijn minst veel waarde toe en vaak zijn ze zelfs kritiek om je ding te kunnen doen. DPR-504 is weer de aanrader, hoewel je voor het geld van een 2e hands 504 ook een nieuwe SPL transient designer kan halen !! Drawmer heeft trouwens ook gates waar je heel gelukkkg van wordt (zijn zelfs nog wel wat beter dan de BSS-en), maar die zijn een stuk lastiger 2e hands voor een goede prijs uit te halen.[/LIST]

                        Dus: maak een prioriteitenlijst en houd ogen en oren open op de 2e hands markt, check daarnaast reglmatig de bekende verkooppunten, of er misschien leuke aanbiedingen zijn.

                        Succes ermee!!



                        p.s. check voor prijzen, naast J&H en F**db@ck ook eens DEZE en DEZE... check ook 'retouren'... die zijn vaak erg interessant geprijsd !!
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                        Comment

                        Working...