EV Tour X

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freaky
    • Sep 2008
    • 12

    EV Tour X

    Ik was bij een dealer van electro voice en hoorde dat er een nieuw systeem kwam die tourx heet. De dealer vertelde dat deze beter klinkt dan de oudere gladiator setjes.
    Heeft iemand al ervaring met deze set en is dit geschikt voor mijn drive-in show ?
    Deze set is namelijk niet zo verschrikkelijk duur en ik krijg dan wel veel vermogen.

    mvg, Frederik
  • Jorg
    • Oct 2007
    • 28

    #2
    Ik heb inderdaad iets gehoord van de nieuwe serie, maar dat was geen tourx naar mijn weten...Maargoed, ik werk altijd met de RX en PX serie, en daar ben ik nog altijd zeer tevreden over!
    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      Hallo,

      De nieuwe serie heet wel Tour X. (tenzij er nog een nieuwe serie komt)

      Zien er leuk uit vind ik, beter als de Gladiator-setjes waar ze dan ook de opvolgers van zijn. Vooral het design is erg, euh, anders. (wel positief)
      De topjes hebben nu ook de mogelijkheid om gevlogen te worden. Dat maken het samen met de spetterlak en het strakke, ingetogen uiterlijk mij betreft geschikte boxen voor drive-in werk. (bron: Tour X - Electrovoice)
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Waarom ontwerpen ze dan weer zo'n rare 'knik' in de frontgrills.. Dit vindt ik lelijk, alsof je ze hard tegen een lantarenpaal hebt gegooit!

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

          #5
          leuke serie, maar inderdaad wat apart vormgegeven front. En liever had ik een gesloten front gezien waar je de speakers niet zo duidelijk in ziet zitten

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            Je onderscheiden van de meute kan zeer winstgevend zijn.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              Originally posted by salsa
              Waarom ontwerpen ze dan weer zo'n rare 'knik' in de frontgrills.. Dit vindt ik lelijk, alsof je ze hard tegen een lantarenpaal hebt gegooit!

              Dave
              Volgens de EV website:
              Aesthetically unique, patent pending Backbone grille design for superior strength and damage resistance
              Als deze serie dan nog eens goed klinkt en de prijs wat meezit zou het wel eens een schot in de roos kunnen worden (voor het middensegment en de groot uitgevallen drive-in shows).
              exit night into LIGHT

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Ach, weer een mooi Marketing geleuter...

                Smaken verschillen, zakjes Venco ook!!

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Freaky
                  • Sep 2008
                  • 12

                  #9
                  oh

                  super dat iedereen zo positief erover is,
                  ik ga binnenkort luisteren bij de EV dealer.
                  Ben wel benieuwd hoe die dubbel 18inch bas klinkt dan. Ik vind op de foto die grill wel stoer. Ziet er allemaal een stuk beter en degelijker uit dan die gladiator sets.

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    Vanaf half/eind oktober pas in NL. Eerst alleen de 12"- en 15"-top en de 18"-sub, de rest volgt later.

                    Wat mij opvalt is dat de Sub niet zo diep gaat. Praktijk moet dit uitwijzen, maar toch. Verder doet het ontwerp mij wel denken aan de oude HK Linear-serie, die met die grijze grille. En over die foam: die is er met een beetje handigheid zelf ook netjes achter de grille te plaatsen.

                    Qua prijs valt het mij dan wel weer mee en, als ik Apeldoorn mag geloven, leunt het qua klank en kwaliteit eerder tegen Rx dan tegen Gladiator.

                    Ben dus wel benieuwd.

                    Comment

                    • Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 806

                      #11
                      Originally posted by salsa
                      Ach, weer een mooi Marketing geleuter...
                      Die gril?

                      Denk ik niet, die 'knik' komt je traagheidsmoment namelijk enorm ten goede...

                      Comment

                      • jaksev
                        • Jul 2007
                        • 365

                        #12
                        ik vind die grill juist mooi, het setje is wel een stukje grooter als de gladiator, ik heb ze in het echt gezien. Op de musik messe in frankfurt. ziet er zeer mooi uit.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Die knik maakt de grill wel heel sterk....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #14
                            Originally posted by jaksev
                            ik vind die grill juist mooi, het setje is wel een stukje grooter als de gladiator, ik heb ze in het echt gezien. Op de musik messe in frankfurt. ziet er zeer mooi uit.
                            Knap, als ze pas in Juni geintroduceerd zijn...

                            Electro-Voice® launches new Tour X loudspeaker line at InfoComm 2008 - Electrovoice
                            Last edited by Outline; 30-09-08, 22:12.

                            Comment

                            • salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

                              #15
                              Originally posted by Poelmans
                              Die gril?

                              Denk ik niet, die 'knik' komt je traagheidsmoment namelijk enorm ten goede...

                              YEAH RIGHT....

                              Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                              Comment

                              Working...