Monitor aansturing met mixwizzard 16:2 W3 serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Monitor aansturing met mixwizzard 16:2 W3 serie

    ben bezig met de aanschaf van een mixwizzard. En ik vroeg mij af hoe stuur je het beste de monitorkanalen aan met dit mengpaneel. kan dit via de aux jacks? en moet dit dan met een ongebalanceerde of een gebalanceerde jack aangesloten worden? en als je de monitor fader gebruikt, die lijkt te werken via aux6 is dan die dubbele fx niet meer buikbaar? ik vind één monitorkanaal te weinig eigenlijk, twee kanalen is beter
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Je kan aux 1-4 toch gebruiken?

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      allereerst, hoeveel monitor mixen wil je gaan maken met de wizzard, en is die wizzard alleen bedoelt voor je monitor geluid?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

        #4
        hij wordt gebruikt als foh tafel en gelijk monitortafel
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Gewoon de aux 1 t/m 4 gebalanceerd naar je monitor sturen.
          Werkt prima.

          In je rockband kan het nuttig zijn de leadzang even via de insert op te delen naar een tweede kanaaltje om een separate EQ voor de monitor over de stem te zetten. Voorlopig heb je daar kanalen zat voor.

          Je kan dus gewoon 4 mono monitor mixen zetten. Dus voor elk bandlid een.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

            #6
            1 basdrum (trigger)
            2 snare
            3 hihat
            4 tom1
            5 tom2
            6 floortom
            7 oh
            8 oh
            9 basgit
            10 git
            11 git
            12 synthesizer(samples)
            13 zang
            14 zang
            15 cd
            16 cd

            volgens mij zit ik aardig krap in de kanalen? en ik gebruik gelukkig al triggers voor de dubbele basdrum. in elk geval genoeg auxen, dat scheelt al enorm. scheelt het als ik de monitor auxen een aparte eq geef voor feedback piepjes, en hoe kan ik dat het beste doen?
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              CD kan ook mono en tom2 is niet altijd nodig, scheelt alweer twee kanaaltjes

              De EQ voor de monitors kun je het beste als insert op de auxjes gebruiken, dat werkt het makkelijkste.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                of de cd via een stereo of aux return doen
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • djberjo
                  • Aug 2008
                  • 130

                  #9
                  Originally posted by metalteacher

                  scheelt het als ik de monitor auxen een aparte eq geef voor feedback piepjes, en hoe kan ik dat het beste doen?
                  [LEFT]Er hoort natuurlijk een 31 bands eq tussen je mengpaneel en monitors te zitten. gewoon in lijn kan, je kan ze ook via inserts aansluiten.
                  bij kleine shows heb ik er geen last van als ze in lijn zitten. als je grote podiums doet is via de inserts makkelijker.
                  [/LEFT]

                  Maar de channel eq, omdat je er andere dingen bij draait op de foh en vaak op monitors eraf dan heb je eerder kans op feedback.

                  de laatste keer dat ik front en monitors heb mogen mixen heb ik de vocalen niet gedubbeld maar gewoon dezelfde eq instelling op monitors.
                  omdat ik de monitorkasten ken en ik weer waarop ze vaak piepen.

                  Comment

                  • Jan van Duren
                    • May 2004
                    • 204

                    #10
                    je kunt de cd speler ook via de stereo 1 of stereo 2 laten horen. Je hebt dan alleen geen toonregeling. Ik deed dat zelf ook zo.

                    Weet niet in wat voor zalen je speelt. Maar maar met eventueel kick, snare en 2 OH moet je een dijk van een drumgeluid kunnen neerzetten.

                    Led Zeppelin heeft in ieder geval nr 1 en 2 zo opgenomen en volgens mij is er niks mis met het drumgeluid van John Bonham.

                    vr gr

                    Jan

                    Comment

                    • metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

                      #11
                      wat zijn de voordelen van een tweede kanaal voor je zang in geval van eq voor je monitor?

                      en waarom heb je meer piepjes juist als je de monitor uitgang een eigen eq geeft dan foh. of komt dat omdat het uit 1 tafel komt?
                      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                      Comment

                      • djberjo
                        • Aug 2008
                        • 130

                        #12
                        Originally posted by metalteacher
                        wat zijn de voordelen van een tweede kanaal voor je zang in geval van eq voor je monitor?

                        en waarom heb je meer piepjes juist als je de monitor uitgang een eigen eq geeft dan foh. of komt dat omdat het uit 1 tafel komt?
                        Ik merk vaak op de eaw monitors die ik vaak mee heb, dat je andere eq instellingen hebt dan op de foh.

                        op de foh draai je er meestal meer hoog bij, vaak piept hij daar op.

                        het is ook fijn als je de zaalmix aan het maken bent dat je niet op de monitormix hoeft te letten als je aan de eq draait. want dat kan ook storend zijn voor de artiesten zelf.

                        ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. wil niet zeggen dat het verplicht is om te doen, ik doe het zelf ook niet altijd. licht eraan in wat voor bui ik ben.

                        Comment

                        • vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

                          #13
                          Originally posted by metalteacher
                          waarom heb je meer piepjes juist als je de monitor uitgang een eigen eq geeft dan foh. of komt dat omdat het uit 1 tafel komt?
                          Ik snap deze zin even niet geloof ik, wil jij hier nu zeggen dat je juist meer feedback (piepjes) hebt als je op monitors een eigen EQ zet?
                          Dit zou nu juist niet moeten gebeuren namelijk omdat je met die eigen EQ op monitors dit (deels) kan bestrijden met behoud van je FOH geluid door de eigen EQ daar. Wat bedoel jij met als het uit 1 tafel komt?
                          Originally posted by djberjo
                          wil niet zeggen dat het verplicht is om te doen, ik doe het zelf ook niet altijd. licht eraan in wat voor bui ik ben.
                          Mag hopen dat het eerder ligt aan de wensen van je opdrachtgever dan aan je eigen bui

                          Comment

                          • metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

                            #14
                            de tip om een eq ertussen te hangen lijkt me zinvol en ga ik doen. nu dus op zoek naar een goede betaalbare equalizer. ik ga de monitor dus nu idd op aux 1 en 2 zetten, benieuwd hoe dit bevalt de volgende metalavond.
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                            Comment

                            • djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

                              #15
                              Originally posted by vasco
                              Mag hopen dat het eerder ligt aan de wensen van je opdrachtgever dan aan je eigen bui
                              Natuurlijk niet helemaal mijn eigen bui, maar op sommige plaatsen is dit niet mogelijk of niet nodig. als het namelijk niet hard hoeft. dan EQ in de monitors goed en dan durf ik dat wel aan.

                              Comment

                              Working...