Iemand ervaring met de Mackie SRM 450?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toan_08

    Iemand ervaring met de Mackie SRM 450?

    Hey,

    Ik had een aanbieding gezien van de mackie SRM 450, ze lijken mij prima tops maar is dat ook zo? kan iemand er iets meer over van vertellen?

    mvg Toan
  • DJ_Progrezz
    • Apr 2008
    • 104

    #2
    Ideaal voor spraak, dj monitor, achtergrondmuziek,... Voor hun geld zijn ze best goed, ze kosten namelijk 2x niets.

    Maar voor live toepassingen zou ik het niet gebruiken, als floor monitor, topkast,... Daarvoor klinken ze in mijn mening net niet goed genoeg en is de vorm niet ideaal. Ik ben niet echt 100% te vinden voor actieve plastieken kastjes voor zulke toepassingen.

    Dus het hangt er een beetje vanaf waarvoor je ze wil gebruiken en hoe mooi die aanbieding is.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      In de zoekfunctie is er veel te vinden over de SRM450
      zie bvb dit:

      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Toan_08

        #4
        ik wil het voornaamelijk gebruiken voor ''LIVE'' optredens. zoals karaoke en Band avonden. op een andere forum zijden ze dat deze het zeer goed doet voor zijn prijs!. maar wat denken jullie eraan? is het goed of moet ik tog voor passief gaan?

        Comment

        • DJ_Progrezz
          • Apr 2008
          • 104

          #5
          Passief is natuurlijk leuker, maar komt je sowieso een stuk duurder uit >> 2 amps, crossover, speakon kabel, flightcase,...

          Maar dan zou ik wel voor een leuk houten topkastje opteren.


          Voor een kleine geluidsset zijn die srm's prijs / kwaliteit wel goed hoor.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            Voor een band die met twee rockgitaren en drums staat te knallen zijn ze wat zacht. (voor dat geld moet je dan eens bij RCF gaan kijken)

            Echt even een kickmicro meenemen en toetsen over drums versterken is ook niet echt mogelijk met een setje van deze. Het is zanginstallatiewerk.

            Voor een acoustisch bandje of een keyboardtrio ofzo gaat het prima.
            lekker belangrijk!

            Comment

            • Toan_08

              #7
              hmm dus met dit setje haal ik het niet voor band van 2 gitaristen 1 basist 1 drumist ? Haal ik het wel met een RCF dan? ohja sorry vergeten ik heb nog 2 DAP X-18B 18" nou is de vraag welke tops moet ik hebben nu. ik heb deze 2 subs op een crown XTI 2000 lopen maar nu wil ik niet meer geld spenderen aan nog een versterker. dus leek het mij verstandig om 2 tops Actief te lopen. ik heb een budget van 1500 euro + ik moet dan nog een X-over en een EQ aanchaffen. het is allemaal lastig met dit buged maar wat kan ik het beste doen?

              Mvg toan.
              Last edited by Guest; 08-09-08, 19:36.

              Comment

              • BvE
                • Oct 2004
                • 385

                #8
                Die Mackie's zijn prima. Echter ken ik neit de Japanse (of Chinese) versie! Zelf heb ik de Italiaanse versie. Een EQ op de main is echter wel nodig! Helemaal bij hoge volumes!

                Wat betreft of het genoeg zou zijn: Zorg dat de band goed in balans speelt en vul gewoon de noodzakelijke dingen aan met de speakers: Vocalen, beetje drums (niet teveel laag uit de kick proberen te halen), hier en daar wat gitaartjes erop om het wat dichterbij te brengen en misschien zelfs de bas gitaar. Dit moet prima lukken hoor met de juiste EQ'en op je kanalen!

                Comment

                • Toan_08

                  #9
                  hey, bedankt voor je reactie. ik versterk de drum eigenlijk helemaal niet. omdat het maar voor ong 150 man is. hard zat dus ik ga voor de 2 srm 450 (volgens mij in china gemaakt) en een eq en een cross? welke crossover raad jij aan dan?

                  mvg toan

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Voor hoe ver is de SRM450 nog gelijk als zijn RCF broer (ART522A )? Voor zover ik weet gebruikte Mackie vroeger RCF luidsprekers voor die serie.

                    Comment

                    • drummerke
                      • Oct 2006
                      • 432

                      #11
                      Hey,

                      De huidige oude generatie SMR450 is nu overal spotgoedkoop te koop (ik zelf weet niet of de mijne in china gemaakt zijn of elders) maar als je het zelf heel eenvoudig wilt houden...kan je misschien wel kijken om je huidige subwoofers en versterker te verkopen. Ik heb zelf 2de hands maar 2000 betaald voor een bijna nieuw Mackie setje (2x srm450 2xswa1501). En dan is alles toch heel makkelijk op te stellen.

                      Comment

                      • Toan_08

                        #12
                        het is juist dat ik dat geld niet heb nu. en ik denk dat ik met een budget van 1500 2 tops 1 eq en 1 cros het wel ga halen. dat denk ik dan? nog andere meningen?

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Dan zou ik gaan voor 2 toppen en 1 sub. Die crosover mag je laten vallen want er is een afzonderlijke output voor een sub.

                          Ik zou het ook proberen zonder afzonderlijke EQ
                          Dan zou dit met 1500€ wel moeten lukken tweedehands.

                          2x SRM450: +/-900€
                          1x SW1801: +/- 500€

                          Comment

                          • Toan_08

                            #14
                            ik ben niet zo'n fan van 2e hands omdat je er dan geen Garantie meer op hebt. dus ik koop het liever nieuw.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by Toan_08
                              ik ben niet zo'n fan van 2e hands omdat je er dan geen Garantie meer op hebt. dus ik koop het liever nieuw.
                              Dan zal er zeker geen sub bij kunnen voor 1500

                              Comment

                              Working...