DM 1000 en octopre

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

    DM 1000 en octopre

    Dag allemaal,

    Graag zou ik willen weten wat ik allemaal nodig ben om mijn DM 1000 te voorzien van een Octopre LE.
    Er zal vast nog wel een kaart in het slot van de DM 1000 moeten (welk type?), en heb ik hier genoeg aan? Of ben ik ook nog een converter van Focusrite nodig??

    Grtz. Herman
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Ik gebruik de LE versie, de complete octopre heeft nette compressie, maar die heeft mn digi mixer ook an boord...
    Niet vergeten dat wanneer je zowel de 8in als de 8 uitangen wil gebruiken, je de ADAT kaart voor in de octopre nodig hebt.
    Twee toslink kabeljes, wordclock aansluiten en hobbelen maar!

    De DM1000 heeft geen standard ADAT aansluiting, daarvoor een insteekkaart nodig.
    De behringerkaarten zijn hiervoor populair, yamaka zelf biedt ze ook aan: Yamaha MY16 AT, 16-CH Digital I/O card voor ADAT tbv MY16-compatible produkten - J&H Licht en Geluid

    Naast de octopre zou je ook de MOTU pre amps kunnen overwegen, klankmatig gelijkwaardig, apparaat wordt minder heet. Ik zeg bewust HEET, niet warm, je zou er een ei op kunnen bakken....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Originally posted by moderator
      Ik gebruik de LE versie, de complete octopre heeft nette compressie, maar die heeft mn digi mixer ook an boord...
      Niet vergeten dat wanneer je zowel de 8in als de 8 uitangen wil gebruiken, je de ADAT kaart voor in de octopre nodig hebt.
      Twee toslink kabeljes, wordclock aansluiten en hobbelen maar!

      De DM1000 heeft geen standard ADAT aansluiting, daarvoor een insteekkaart nodig.
      De behringerkaarten zijn hiervoor populair, yamaka zelf biedt ze ook aan: Yamaha MY16 AT, 16-CH Digital I/O card voor ADAT tbv MY16-compatible produkten - J&H Licht en Geluid

      Naast de octopre zou je ook de MOTU pre amps kunnen overwegen, klankmatig gelijkwaardig, apparaat wordt minder heet. Ik zeg bewust HEET, niet warm, je zou er een ei op kunnen bakken....
      Passen die behringerkaarten dan ook in een DM1000 - 2000?
      Last edited by frederic; 06-09-08, 21:53.

      Comment

      • Draad
        • Apr 2001
        • 122

        #4
        Wordt er niet echt blij van als apparaten echt HEET worden, of is dit geen enkel probleem? (ook niet als alles strak in een case zit)
        Heeft er iemand mss ervaring met de MOTU's?
        Last edited by Draad; 07-09-08, 09:45.

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Even terugkomen op die behringerkaarten: Die passen niet in een Yamaha tafel!

          Warm worden van octopre: Mijn tascam cd spelertje kon er niet tegen, heb zowel onder als boven de octopre 1HE vrij gehouden, op deze manier geen problemen met andere apparatuur.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Ik heb ook 3 octopré's heb ze in een aparte 6u case gestoken voor de hitte.

            Comment

            Working...