Nieuwe Tafel.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    Nieuwe Tafel.

    Goed, mannen en vrouwen.

    Ik zit met het volgende.

    Bandje van 4 personen waarvoor ik een mengtafel zoek.
    We hebben een drummer met uitgebreid drumstel. Verder bassist, solo/slag gitarist en een toetsenist.
    hier hebben we dan nog 3 zangmic's bij.

    Ik vermoed dat ik het net wel/net niet ga redden met een 16chan mengtafel. (hangt een beetje van de opties in kanalen af, anders frummel ik het er wel op.)

    monitormix moet ook van dezelfde tafel af gaan gebeuren. 4 groepjes

    Hiervoor ben ik dus op zoek naar een GOEDE tafel. geen gefrut of gekloot

    zelf zat ik richting Midas te denken maar aangezien mijn ervaring met Midas niet al te groot is en mijn keuze dan slechts op goede verhalen berust even een goed overleg met de mannen en vrouwen hier.

    Welke tafels moet ik niet vergeten te bekijken?

    Budget tot 3500 euro
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Ik zeg...omdat ik er zelf zo happy over ben....O1V96, octopre LE en gassen!
    Octopre heeft voordeel van beter klinkende pre amps, plus 8 uitgangen kado...win-win situatie!

    Wel ff de moeite nemen om voor je vocals een simpele nette galmbak ( voorbeeld TCMone) erbij te schroeven en je bent onderweg.

    Zeker voor vaste set-up erg aan te bevelen.

    Welke Midas zat je aan te denken?

    Dat zou mijn keuze zijn, zonder enige intentie om de discussie digitaal/analoog nieuw leven in te blazen ben ik net als de TS erg benieuwd naar de suggesties van anderen!
    Last edited by moderator; 06-09-08, 18:21. Reason: 2+4=96.....tiepvaudje hersteld
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • wallie
      • Dec 2004
      • 51

      #3
      Ik neem aan dat je de 01v96 bedoeld ipv 92?

      Inderdaad echt een geweldige tafel voor wat je zoekt, denk ik ..
      Samen met een octopre erbij, in een mooie case, blijf je makkelijk binnen je
      budget..
      ~~
      Ewald

      "...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

      Comment

      • Draad
        • Apr 2001
        • 122

        #4
        Hallo,

        Zelf wil ik mijn DM 1000 uitbreiden met 8 kanalen.
        Vindt de octopre wel een goed idee, maar wat voor kaart moet er in mijn DM 1000? Ik ga ervan uit dat dit met een Yammie kaart gaat, of moet er nog iets van Focusrite voor?
        Door zo veel verschillende kaarten die in slots kunnen, ben ik het overzicht een beetje (erg) kwijt.
        Last edited by Draad; 06-09-08, 15:24.

        Comment

        • Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

          #5
          Mannen, foutje van mij, wat ik vergeet te melden is dat ik zelf slechts een deel van de optredens aanwezig ben.

          Nu is het zo dat de bandleden wat ouder zijn en dus een beetje digibeet. mijn voorkeur gaat derhalve uit naar een conventionele tafel, geen digitale
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

          Comment

          • nightline
            • Oct 2002
            • 1001

            #6
            Uit eigen ervaring zeg ik A&H mixwizzard DX3, al wat je nodig hebt, analoog voor de oudere, en een zeer bruikbaar intern effect.En zeer betaalbaar!

            Mvg

            Jack
            Powered by AudioMadness....

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Ben ik een keertje snel met een reactie, moet het analoog zijn

              Ik had de optie al opengehouden, met <24 kanalen geen relevante werkervaring, dus ik haak ff af met het geven van adviezen in deze, vast anderen die hun meningen en ervaringen over dit segment kunnen geven!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                2draad: volstrekt off topic jouw bericht, je doet er verstandig aan om je bericht even te plaatsen in een onderwerp over de DM1000 danwel octopre.
                Alvast dank!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • Draad
                  • Apr 2001
                  • 122

                  #9
                  Doe ik! Mss dat je daar op mijn reactie wil reageren, gezien je ervaring hiermee. De mail wil niet, iets met hotmail.

                  Comment

                  • Sandman
                    • Apr 2007
                    • 67

                    #10
                    Wat misschien ook een optie is, is een gl2800 of gl3800 van Allen & Heath. Prima kwaliteit en relatief hele gebruiksvriendelijke tafels.

                    Enkele specs:
                    - 4 Mute groepen
                    - 8 Sub groepen
                    - 10! Aux (eventueel voor later als de band naar stereo in-ear wil?)
                    - Verdere netjese pre-amps en eq's e.d.

                    Comment

                    • Beldog
                      • May 2004
                      • 140

                      #11
                      Gezien je budget tot 3500.- gaat, je meer dan 16 mono's denkt nodig te hebben valt een Midas Venice al af. Wat wel volledig binnen je budget ligt zijn : GB2/24, GB4/24, GL2400/24. Dit zijn 3 tafels die behoorlijk hun ding doen en toch genoeg mogelijkheden hebben. Let wel dat je ook nog een flightcase moet aanschaffen (600à800 euro)

                      Comment

                      • JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

                        #12
                        Mijn tip: Crest XR-20. Fantastische tafel qua mogelijkheden, klinkt er goed en is kwalitatief een stuk degelijker gebouwd dan een A&H.

                        16 kanalen waarvan 4 stereo. Deze stereo kanalen hebben ook stereo mic-preamps. Heel handig in geval van kanalen-nood, je kunt dan b.v. de drum-overheads op een stereo mic-kanaaltje prikken.

                        Naast de L-R out heeft 'ie ook nog een mono-sub output. Kom je niet vaak tegen op een 19" tafeltje.

                        Let wel op met de wat eerdere XR20's (<2002-2003 types), die hebben wat problemen met de main-flatcable. Indien er subgroepen uitvallen -> flatcable vervangen en het probleem is definitief verholpen.

                        Comment

                        • @ndrew
                          • Jun 2005
                          • 220

                          #13
                          een soundcraft lx 7 of een gb4 perfecte tafels voor een niet al te hoge prijs
                          <laat het maar draaien>

                          Comment

                          • wallie
                            • Dec 2004
                            • 51

                            #14
                            Originally posted by JVS
                            Mijn tip: Crest XR-20. Fantastische tafel qua mogelijkheden, klinkt er goed en is kwalitatief een stuk degelijker gebouwd dan een A&H.
                            heey, dankjewel voor deze tip!
                            Kende deze tafel niet, ziet er goed uit.. wat kosten ze?

                            maar, te zien aan de specs & bouw is deze meer voor inbouw?
                            ~~
                            Ewald

                            "...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              #15
                              Of deze:
                              APB-DynaSonics ProRack

                              de architecten van Crest zijn een nieuw bedrijf begonnen, dat is APB geworden.\

                              Deze zijn ook nog nieuw te verkrijgen, de crest niet meer
                              Last edited by jakkes72; 08-09-08, 10:07. Reason: typo

                              Comment

                              Working...