Connectoren D&B

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    Connectoren D&B

    Forum-gangers/D&B-gebruikers,

    Ik wil even een klein onderzoekje houden: welke connector gebruiken jullie voor je D&B-set en waarom? En zou je zelf liever een andere gebruiken en zo ja, waarom?

    Alvast bedankt!
  • Brinky
    • Jun 2005
    • 104

    #2
    Gewoon speakon, NL4. voor C7 of C6, doorlussen en klaar.
    Je kan Q ook gewoon op speakon krijgen...

    Het grote voordeel is natuurlijk dat als er een keer 1 niet werkt, dat je altijd ergens wel een kabel vandaan krijgt uit de buurt.
    Met EP5 heb je dat niet zo gauw...

    Plus dat speakon makkelijker inelkaar te zetten is...
    en veeeeeeeeeel goedkoper...
    Don't give me that shit!!

    Comment

    • ruurd
      • Sep 2005
      • 95

      #3
      Wij ook speakon NL4. Werkt prima.

      Comment

      • Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

        #4
        Q en B2 is op EP5 bij ons. Het is inderdaad waar dat je je kop erbij moet houden als je ze legt want je hebt niet aan beide kanten dezelfde connector. Het grote voordeel is dan weer dat als je moet verlengen je niet een koppelstuk ertussen moet rammen.
        Ook naar stevigheid toe is EP5 wel iets beter (hoewel NL4 ook behoorlijk hufterproof is). Komt er ook bij dat SenseDrive enkel beschikbaar is op EP5 kabels.

        C7 en MAX is op speakon.
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

        Comment

        • maranta
          • Sep 2002
          • 113

          #5
          Wij hebben alles op EP5, bevalt goed en is inderdaad duurder maar zo kunnen we sense drive toepassen.
          Inhuur bij collega bedrijf peak heeft ook meegespeeld bij de keuze.

          Ik ben wel benieuwd wat de reden of doel van je onderzoek is?
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #6
            Ik zal even de situatie hier verduidelijken: hier draait alles op Speakon.

            Dit is om meerdere redenen. Denk hierbij aan makkelijker verkrijgbaar, extra inhuur bij collega's, stukken goedkoper, maar 1 type kabel voor het hele speakerpark maar ook omdat Speakon hier als opvolger van de XLR (vroegahh...) er in is gekomen en alles daarna eigenlijk altijd Speakon is geweest.

            De rest van de verhuurvoorraad bestond/bestaat oa uit Syrincs SPS3 (soort C7, helaas verkocht), JBL Array (8-polig), EV (Xi (8-polig), nu alleen ZX1 nog). Rest is eigenlijk allemaal D&B (besef het nu pas).

            De P1200-versterkers zijn allemaal met Speakon uitgevoerd, de D12-versterkers zelf met EP5 maar het aansluitpaneel is met zowel EP5 als Speakon uitgevoerd. Dit met de gedachte dat als er Q1's en Q-subs voor een compleet line-arraytje bij komen, deze wel op EP5 gaan ivm de Sensedrive voor de subs. Is je systeem net iets beter onder controle.

            Zoals aangegeven, is het wel makkelijker verlengen met EP5 maar persoonlijk vind ik een EP5 qua monteren (solderen) een regelrechte ramp terwijl ik een Speakon-chassis zo gesoldeerd heb.

            Wie heeft er nog meer ervaringen/meningen over?

            Comment

            Working...