MC2 versterkers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent Buttstedt
    • Jul 2008
    • 42

    MC2 versterkers

    Hey allemaal...

    Heeft iemand ervaring met de MC2 versterkers?

    Ik heb al de kans gehad om er mee te spelen, en dan te vergelijken met andere merken, zoals labgruppen en powersoft.
    Ik moet zeggen, ben niet onder de indruk. een E-45 in bridge zou in 4ohm 6,4Kw geven, heb het aangesloten op een 4 ohm sub van 4Kw.
    Er kwam gewoon niks uit. Toen met een labgruppen FP+10000Q, 2Kw in 4ohm, Moet zeggen dat de labgruppen beter de lage frequencies weergaf, en het vermogen wat uit die kast kwam was ongeveer hetzelfde, behalve dat de labgruppen een sterkere punch had. Daarna met een powersoft K10 (4Kw in 4ohm) aangesloten, dat was het, harstikke goeie punch, sterk laag, genoeg vermogen.
    Dus ik vind die MC2 versterkers echt niks, heb al met "wedges" gespeelt, en het klinkt gewoon niet. Echt raar. Toch zeggen ze dat ie 2250W RMS per ch in 4ohm geven. Maar er komt niet meer dan 1800W uit. Heb nog niet de output gemeten.

    Dus, iemand nog ervaring met die versterkers???
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

    #2
    Gebruik de search functie eens.... daar bestaat al een topic over...
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Hoe versterkers spelen heeft niet alleen met vermogen te maken
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        Originally posted by Vincent Buttstedt
        Hey allemaal...

        Toch zeggen ze dat ie 2250W RMS per ch in 4ohm geven. Maar er komt niet meer dan 1800W uit. Heb nog niet de output gemeten.
        Knap om zonder te meten het verschil te kunnen vaststellen tussen 2250 en 1800 watt....
        Kun je mij dat ook leren? (Minder dan 1dB...)

        Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • Kasper
          • Jul 2004
          • 171

          #5
          4 ohm sub van 4 KW, welk merk en type en is dat? en wat zijn de verdere specs? zal wel lekker beuken

          Vind ik ook wel knap ja om dat te horen, maar dan neem je toch gewoon de powersoft!

          Comment

          • J@N
            • Oct 2006
            • 26

            #6
            Onze ervaringen met deze MC² versterkers zijn dat ze alleszins zeer betrouwbaar zijn. Ze geven overigens een waarborg van 5 jaar.

            Daarnaast heb ik net het omgekeerde gehoord i.v.m. de basweergave en zouden net die Powersoft versterkers (wel modellen van enkele jaren terug) problemen hebben met de echt diepe basweergave op hoog volume.

            Wij hebben alleszins een aantal installaties lopen waar MC² versterkers op L-Acoustics luidsprekers zijn ingezet i.p.v. de originele L-Acoustics/Labgruppen versterkers en deze functioneren/klinken prima !
            "Without music, life would be a mistake."

            Comment

            • Vincent Buttstedt
              • Jul 2008
              • 42

              #7
              Over dat meten...
              Had een MC2, labgruppen en powersoft naast elkaar...
              labgruppen in 4ohm geeft 2Kw.(FP+10000Q)
              powersoft gelimit op 130V om 2130W te leveren op 4ohm (K10)
              MC2 E-45, gewoon aan gesloten, alle gains op 32dB.
              Zou ongeveer allemaal hetzelfde klinken, maar die mc2 kwam niet zo laag en hard als die lab en pwsoft.
              Ook al hebben ze 5 jaar garantie, ik heb al iets van 10xMC2 stuk zien gaan, of stuk uit de doos komen, en met labgruppen, 1x stuk gezien, powersoft nog geen 1.
              Die sub.. Martin audio, W8LS, of WS218X. 2Kw AES. beukt wel lekker jah...
              Heb ook al commentaar van beide kanten gehoord, er zijn natuurlijk mensen die liever powersoft willen of liever MC2 willen.
              Ook vind ik het raar dat er heel weinig in zit, en dan it labgruppen en powersoft helemaal vol en zou het nog steeds hetzelfde moeten leveren? Nieuwe technologie?

              Comment

              Working...