Gebruikerservaringen Allen & Heath PA20

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Gebruikerservaringen Allen & Heath PA20

    Iemand hier een gebruikerservaring met deze tafel. We kwamen wat kanalen tekort op onze mixwizzard 14:4:2 Dus die hebben we verkocht, ik zat nu te overdenken om deze tafel weer aan te schaffen. Het enige wat ik mis op deze tafel is de dubbele parametrische midden. De PA20 heeft een enkele plus een gefixeerde die op 250 Hz. Iemand ervaring met livewerk hiermee? Alternatieven zijn de Mackie Onyx1640 en de Mixwizzard 1640.

    Nog een vraagje over die FX galm die erop zit, is daar mee te werken?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Mijn ervaring met de PA reeks van A&H is op zich wel goed. Echter klankmatig is de Wizzard echt een stuk beter, dus dat ga je wel merken denk ik. De vaste low-mid EQ op 250 Hz komt meestal wel goed uit, maar ja, niet altijd dus.

    Ik zou dus eerder kiezen voor een Mixwizzard met 16 kanalen, of een GL2400 of iets dergelijks.

    Mackie Onyx hoor ik alleen goede verhalen over, maar heb ik zelf nooit gebruikt dus...

    Eventueel heb je nu ook nog Soundcraft GB2Rack mixers met 16 kanalen, werken ook erg goed en klankmatig zeker prima in orde.

    Comment

    • metalteacher
      • Dec 2007
      • 467

      #3
      Werkt de toonregeling wel een beetje okee? Ik heb een keer gewerkt met een Behringer tafel, maar als je daar aan de toonregeling kwam begon alles gelijk te piepen en te fluiten. Doffe ellende.
      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        berhinger vergelijken met een A&H gaat meer naar de appels en peren praat

        Comment

        • Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

          #5
          appels en peren?? eerder stront en rozengeur.

          er zijn lekkerder geuren dan rozen, maar een allenheath kun je best mee aankomen.

          mixwizzard is een fijna tafel, onyx heb ik ook goede ervaringen mee, maar alle waar naar zijn geld en wat ga je ermee doen?

          verhuur, eigen gebruik, dagelijks, wekelijks of maandelijks gebruik.. het is allemaal belangrijk voor je keuze.

          mogen we in plaats van jou alternatieven ook je budget weten? mischien komt er iemand nog op een lumineus idee voor een andere tafel..
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

          Comment

          • metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

            #6
            Budget zit op 850,- Dat is te weinig voor een Mixwizzard3 of een Onyx 1640. Maarjah, misschien kom ik er eentje tweedehands tegen.

            dat van die behringer was ff een voorbeeldje.
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

            Comment

            • G.flater
              • Dec 2007
              • 35

              #7
              Originally posted by metalteacher
              Werkt de toonregeling wel een beetje okee? Ik heb een keer gewerkt met een Behringer tafel, maar als je daar aan de toonregeling kwam begon alles gelijk te piepen en te fluiten. Doffe ellende.
              Dat zal meer aan de ge(mis)bruikte monitor set-up liggen dan aan de tafel.

              Ik gebruik zelf de PA12, kleinste familielid van de PA series. Zoals bij alle tafels van A&H weten ze ook hier weer ontiegelijk veel mogelijkheden in een belachelijk compact tafeltje te proppen. (o.a. 5 stereo-returns, semi-parametisch eq toe te wijzen aan zowel AUX1/2 als L/R, 4 auxen, FX unit(helaas maar 2 bruikbare presets))

              Ferquenties van de EQ zijn goed gekozen door A&H, daar zul je niet snel mee in de knup komen.
              Échter vind ik de opamps waardeloos, veel ruis, weinig headroom, en klankmatig niet echt iets om een feestje voor te geven. Helaas is A&H hier nooit écht een goede speler mee geweest, en vind daarmee een GL/Wizard dan ook niet noemenswaardig beter.(hier praten we dan werkelijk over nuance verschillen)
              Vergeet echter niet dat je hier een prijs tegenover moet zetten, die werkelijk waar keurig is voor de tafel.

              Je gaat absoluut achteruit als je een Wizard gewent bent, alleen je auxen al, en een tweede sweep die je gaat missen.. Kwa FX hoef je je geen zorgen te maken, die van de Wizzard en PA zijn identiek aan elkaar.
              "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

              Comment

              • metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

                #8
                welke presets zijn het best bruikbaar?
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                Comment

                • metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

                  #9
                  En wat te denken van een mackie mengtafel uit de vlz serie, hoe verhouden die zich tot de PA20?
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Heb zo'n ding pasgeleden gehad voor een spraakdingetje met headsetjes, was in een rotruimte met hoge plafonds, harde wanden en een verre van optimale speakerplaatsing. Het was zo erg dat je als je 10 meter uit elkaar stond bijna geen gesprek met elkaar kon voeren. In zo'n situatie EQ je ook aan stem best veel en dat was verre van prettig met dat apparaat. De EQ's reageerden erg flauwtjes en natuurlijk loop je ontzettend snel tegen de beperking van maar 1 halfparametrische band aan, het volstaat gewoon niet.

                    Tijdens de borrel die avond stond iedereen buiten, heb toen de effectjes even geprobeerd, wat direct opvalt is dat er niets te wijzigen is aan de effectjes, het moet dus maar net zijn wat je nodig hebt, de kwaliteit sluit aan bij de rest van het tafeltje.

                    Als ik al beperkt wordt met zoiets als dit, zou ik er niet aan moeten denken hier een band mee te versterken, no fucking way.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

                      #11
                      kheb gisteren dus de PA20 gekocht, de reacties die ik erover kreeg waren erg nauwkeurig. Dank daarvoor!! heb hem uitgebreid beluisterd. Met name de FX room, plate en delay zijn bruikbaar. de rest is speelgoed. de EQ zal ik moeten ondervinden in de praktijk. de tafel heeft veel mogelijkheden, maar ik vind de jack monitor uitgangen zwaar onder de maat. iemand daar ervaring mee? klankbeeld vond ik wat geknepen ten opzichte van de mixwizard. de 4 voudige parametrische EQ op de uitgang kwam op mij raar over, en lijkt me toch alleen zinvol bij gebruik als monitortafel. iemand daar een reactie met inzicht daarover? voor de rest veel mogelijkheden voor de prijs
                      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                      Comment

                      Working...