Nieuwe digitale Midas?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Nieuwe digitale Midas?

    Zoals ik elke week wel doe, kijk ik naar de meeste importeurs wat voor nieuws ze hebben te melden...Zo kwam ik bij Midas Consoles Hollanda...een groot vraagteken tegen...en als je erop klikt...

    www.digital-consoles.com

    Krijg je dat dus te zien...Maar wist al niet half pro audio intrested Nederland dat er een digitale Midas bij zou komen?

    Naar verluid een kleinere versie van een XL8...

    Evenals een volgende digitale Soundcraft???

    Of loop ik nu echt voor?
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    je hebt maar zo alle kans van de wereld.
    Als ze de techniek in huis hebben, en de mogelijkheid om een pm1d, of pm1000 eruit te persen met alleen wat ijzerwerk, en een kleinere dsp, wie zou ze dan tegenhouden?

    Anders gezegd : als je toch al auto's maakt, waarom niet een kleinene en een nog kleinere auto in mekaar gebakken?? de motor en de wielen heb je al uitgevonden...

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Midas schijnt hun kleinere modellen over genomen te hebben van DDA, maar met hun collors.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        ...Er wordt gespeculeerd over nieuw digitaal spul frederic, ik denk dat jij het over de XL200 hebt?

        On topic:ik zou het toejuichen als een fabrikant als Midas met betaalbare digi-mixers komt; De acceptatie van digitaal is in veel takken van onze sport nog erg slecht, misschien dat dit soort producten daar weer wat verandering in brengen.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Er ligt nog een grote markt open onder de grote tafels.
          En in het middensegment zitten natuurlijk de meeste klanten.
          Ik had van Midas al veel eerder een kleinere (betaalbare) digitale mixer verwacht.
          Het ruimteschip wat zu nu hebben is maar voor weinigen weggelegd.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • DiGiCowboy
            • Jul 2006
            • 60

            #6
            @ sparky;

            Zou je denken dat het sneller gaat door een relatief betaalbare digi midas? Ik denk het niet. Kijk maar eens naar de XL8. ruim een jaar verder na de introductie en dat ding is nog steeds niet af !! Ik zou zeggen, maak eerst eens af waar je aan begonnen bent !!!

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              Originally posted by sparky

              On topic:ik zou het toejuichen als een fabrikant als Midas met betaalbare digi-mixers komt
              Ik denk dat die "als" weggelaten kan worden. Als je op de website verder klikt kan je deze tekst lezen:
              "If you would like to register your interest in finding out more about the new digital console packed inside the flight cases,..."
              Het is dus vrij zeker dat midas met een nieuwe digitale mixer komt.
              exit night into LIGHT

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                hmm. Midas heeft toch als een een "kleine versie" van haar grote mengtafels gedaan? (venice)

                Ik ben eerder wantrouwig over de herkomst en kwaliteiten van een "budgetmidas" dan opgetogen.

                Als je gewoon een repackage van een paar italiaanse algoritmes krijgt uit de audiogroep, dan koop je misschien gewoon de doorontwikkeling van de geflopte LEM
                lekker belangrijk!

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Originally posted by DiGiCowboy
                  @ sparky;

                  Zou je denken dat het sneller gaat door een relatief betaalbare digi midas? Ik denk het niet. Kijk maar eens naar de XL8. ruim een jaar verder na de introductie en dat ding is nog steeds niet af !! Ik zou zeggen, maak eerst eens af waar je aan begonnen bent !!!
                  Als het een goed product is denk ik dat ja... Maar als de XL8 nog niet af is, dan is dat duidelijk geen goede voorbode. Het zou jammer zijn als technici die ooit de eerste 02R's voor hun kiezen hebben gehad en hard weggerend zijn er weer een stok bij krijgen om digi-tafels te bashen.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    Na een jaar nog niet af: Hij wordt toch anders al gebruikt dus....

                    De digico's, yamaha,... krijgen ook nog regelmatig updates van software en soms zelfs hardware dus dat is volgens mij redelijk vergelijkbaar in mijn ogen.

                    De introductie van een kleinere (hopelijk betaalbare) digitale Midas is dus een zeer interssante ontwikkeling die ik zeker zal volgen de komende tijd. (Hopelijk wordt hij ook zo betaalbaar dat hij in ruime mate beschikbaar wordt in de markt, maar dat zal de tijd ons moeten leren denk ik).

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      Originally posted by DiGiCowboy
                      @ sparky;

                      Kijk maar eens naar de XL8. ruim een jaar verder na de introductie en dat ding is nog steeds niet af !! Ik zou zeggen, maak eerst eens af waar je aan begonnen bent !!!
                      Dat ding was al af vanaf het eerste moment. Althans : hij bleef het doen, en deed wat-tie moest doen. Omdat de XL8 onder Linux/Unix draait komen er steeds nieuwe (snellere) softwarebouwstenen, maar uitvallen door bugs is er vanaf het begin al niet meer bij. Zelfs behringer digeridoo-meuk kent updates...

                      Wel leuk, lijkt me, een dsp-bak onstage als stageblock, en een venice-achtig ding in de zaal, met precies 1 UTP-kabeltje naar t podium...

                      Comment

                      • gertgeluid
                        • Dec 2006
                        • 520

                        #12
                        Originally posted by MacGyverSounds
                        Wel leuk, lijkt me, een dsp-bak onstage als stageblock, en een venice-achtig ding in de zaal, met precies 1 UTP-kabeltje naar t podium...
                        Zeg, het moet wel redundant blijven hè:

                        Twéé UTP-kabeltjes.

                        Het blijft een Midas

                        Groetn,
                        Grt

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Volgens mij heeft Midas alweer de bus gemist. Niet alleen brengen ze veel (duur) rommel op de markt (Venice en Verona) met hun digitale mengtafels komen ze ook schromelijk telaat.

                          Gisteren een Soundcraft VI6 aan het werk gezien op de Gentse feesten met Martin Audio line Arey, Klonk nondedju niet slecht. Die PA boer wist me te vertellen dat het aanschuiven is om een VI6 te kopen.
                          De productie kan niet mee met de vraag.
                          Midas heeft al 2 opdoffers op een rij te verwerken, eerst met de komst van de soundcraft mh3 en 4 heeft de analoge tafels van Midas in de hoek geduwd, nu met hun VI6 maakt Midas nog weinig kans om op de digitale boot te springen.

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Midas heeft al 2 opdoffers op een rij te verwerken, eerst met de komst van de soundcraft mh3 en 4 heeft de analoge tafels van Midas in de hoek geduwd,

                            De MH serie is beter dan de verona/siena, maar de heritage en XL tafels van Midas zijn de industriestandaard in het topsegment en lijken vooralsnog niet van de troon gestoten te worden. Plompverloren zeggen dat Soundcraft Midas verdringt op het analoge vlak is lachwekkend

                            nu met hun VI6 maakt Midas nog weinig kans om op de digitale boot te springen.[/COLOR]
                            Die tafel is er nog niet, er is niets bekend over de functionaliteit, benadering, ergonomie, betrouwbaarheid en prijsklasse. Maar toch kun jij al oordelen dat de tafel flopt omdat je gisteren toevallig een van de vele andere digi-tafels aan het werk hebt gezien.... Sorry maar dit kan ik niet serieus nemen
                            Last edited by sparky; 23-07-08, 12:16.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              denk niet dan Midas uberhaupt de boot mist... de telex groep is in handen van Bosch GmbH, en dus is er wel enig budget...

                              Comment

                              Working...