Behringer Feedback Destroyer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

    Behringer Feedback Destroyer

    Hallo,

    Even een ongewoon vraagje weet iemand hier wat er voor de DSP 1100 kwam.
    Dit zou een feedback destroyer zijn. Een klant van ons werkt ermee, maar er is niet meer te zien welk type het is. HEt lijkt op de types die erna kwamen alleen deze heeft alleen maar 2 jack ingangen en 2 jack uitgangen.
    Volgens mij is het ongebalanceerd.
    Als iemand mij kan helpen graag. Ik weet dat nieuw kopen waarschijnlijk voordeliger is voor mijn klant, maar deze wil perse deze houden.
    Ik zal van de week een foto maken, maar hij ziet er bijna hetzelfde uit als deze:
    HALL OF FAME - AUDIO TECHNOLOGY - FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1100P : Digital 24-Bit Feedback Suppressor/Parametric Equalizer
    Account niet meer actief.
  • Dimi
    • Oct 2002
    • 91

    #2
    issie kapot dan?

    Volgens mij zijn alleen de 1100 en 1124P er.

    Comment

    • J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

      #3
      Ik wil hem graag instellen en opnieuw aansluiten. Maar zie aan de buitenkant niet of hij wel of niet gebalanceerd is.

      Naast die twee die jij noemde heb je ook nog de 2024.

      En degene die ik heb met enkel jack aansluitingen. Ik schroef hem liever niet open als het niet hoeft.

      edit: Ik heb hem inmiddels opengemaakt. Het gaat om de DSP 1100. Alleen dan een uitvoering met ongebalanceerde in enuitgangen in de vorm van 6,3 mm jack connectoren. Deze gaan we dus niet meer inbouwen, toch maar eens kijken naar een nieuwe.
      Last edited by J.S. Coolen; 19-07-08, 21:35.
      Account niet meer actief.

      Comment

      • kjp
        • Jul 2008
        • 24

        #4
        bedankt

        Ik zal mijn behringer feedb destroyer es even goed bekijken!

        Is dat nu goed of slecht, dat ie ongebalanceerde ingangen en uitgangen heeft?


        Het signaal gaat richting de versterkersectie...

        ik loop nu 1 jaar mee als amateur PA technicus

        kj
        Soundman - The one person everyone in the band should treat really well ... but doesn’t. He or she is the hard working individual that can fix everything you own (including the band’s van) armed with nothing but a jackknife, a gum wrapper and gaffer tape.

        Comment

        • J.S. Coolen
          • May 2008
          • 254

          #5
          kans op storing is veel groter. HEt is te vergelijken met een tulp kabel. Over een lange afstand kan het storing veroorzaken.
          Account niet meer actief.

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Originally posted by kjp
            Ik zal mijn behringer feedb destroyer es even goed bekijken!

            Is dat nu goed of slecht, dat ie ongebalanceerde ingangen en uitgangen heeft?


            Het signaal gaat richting de versterkersectie...

            ik loop nu 1 jaar mee als amateur PA technicus

            kj
            Al je hem "insert" op de masters, is het niet zo erg dat ongebalanceerde...

            Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

              #7
              Originally posted by SPS
              Al je hem "insert" op de masters, is het niet zo erg dat ongebalanceerde...

              Paul
              Dat is inderdaad helemaal waar, niet aan gedacht.
              Account niet meer actief.

              Comment

              • DJ OELIE
                • Apr 2003
                • 49

                #8
                Ik heb sinds vandaag ook zo'n ding (alleen dan de DSP1100P), maar ik krijg het niet voor elkaar om het ding de rondfluitende frequenties te laten wegfilteren (ook niet na het lezen van de gebruiksaanwijzing)
                Iemand enig ervaring hiermee?

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  allereerst zet van de twaalf (12) filters er 8 uit

                  zet band 1) op laagaf voor je speakers. Een mooie vaste breedbandige frequentie dip in het sublaag. Die kun je bij monitorgebruik dan wegdraaien zonder te programmeren.

                  zet band 2 en 3) op "scannen en locken"

                  zet band 4) op "scannen"

                  save deze instelling op alle tien programma´s

                  Nu zet je de geluidsinstallatie neer.
                  Doe je doppen in en laat heel langzaam de faders van de microfoons opkomen. Zodra er een feedbacktoon op begint te komen deze heel zachtjes even laten hangen. Na een vier seconden hoor je ineens dat de frequentie is gevonden en eruitgepikt wordt. Band 2 "lockt"

                  herhaal dit tot band 3 "gelockt is"

                  save deze instelling op een vrije geheugenplaats.

                  Je hebt nu een flink stuk feedback uit de set gehaald en een "zoekende band" nog vrij rondlopen.

                  Beter dan dit gaat het niet worden! (maar voor dit geld heb je best een strak ingeregelde EQ staan op je monitors)

                  LET OP Die droom dat "zodra het gaat piepen dat gelijk weggeregeld wordt" is in de praktijk niet behaalbaar met goedkope automaten.

                  De, in mijn ogen, best werkende budgetoplossing is een 31 bands met piekledjes boven elke band. (bij peavey "feedback ferret" en bij andere merken weer onder andere naam) "als het piept kan de geluidman het schuifje direct omlaag doen bij het lampje wat brand" Dat werkt het snelste bij goedkope shit.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 806

                    #10
                    @showband, bestaan er eigenlijk zulke 'automaten' in het topsegment? Bij de gangbare merken (DBX, BSS, Drawmer, om een lange lijst nog maar te beginnen) kom ze je niet tegen?

                    En als ze uberhaupt bestaan, werken die wat beter? Of zullen we het maar op een ouderwetse EQ houden?

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      de best werkende is van de uitvinders van deze dozen. sabine.

                      Maar in het topsegment werken ook top technici. Die hebben gewoon een hoge kwaliteit EQ met handbediening en een goede kwaliteit geluidsinstallatie.

                      Die installaties feedbacken stukken later. En als het dreigt te feedbacken draaien ze dat razendsnel met de hand weg. Daar kan geen apparaat tegenop. Wegdraaien vlak voor het uit de hand loopt is met een apparaat nog niet vertoont.

                      In het topsegment zie je deze dozen dus inderdaad niet.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

                        #12
                        Originally posted by showband
                        Wegdraaien vlak voor het uit de hand loopt is met een apparaat nog niet vertoont.
                        Bedankt, dat wou ik weten

                        Comment

                        Working...