TCB's opvoeren?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HSR
    • Jul 2008
    • 3

    TCB's opvoeren?

    Ik heb 2 TCB 4685 die aangestuurd worden met een L2400.

    Kan erop wachten dat dit fout gaat (Ik zou er ook warm van krijgen als ik zo hard zou moeten werken)

    Wie heeft ervaring met zwaardere luidsprekers in de 4685. De 4688 wordt mij te lomp.

    Mijn overige subkasten (basreflex) hebben met de TCB (bandpass) het bekende faseprobleem (TCB's zijn al wel "omgepoold") als zij parallel aangesloten worden. Met plaatsing in het midden van het podium, minimaal 3 m van de FOH stacks verwijderd en 1/2 meter naar achteren plaatsen wordt het probleem meestal wel verholpen, totdat je reflexies van de zaal krijgt
    Heb goede ervaring met apart delayed aansturen van de frontloaded sub's(staan dan in de FOH stack), maar dan moeten de TCB's alsnog heel hard werken (1200W voor een 600W kastje)

    Wie heeft een suggestie?
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Even de specscheet erbij gepakt (http://www.jblpro.com/pub/obsolete/2225hj.pdf)

    Ik heb 'n tijdje geleden ook wat 15" drivers in een viertal BP kastjes moeten vervangen en kwam uit op de eighteensound 15LW1401 (mede omdat de leverancier hier om de hoek zit) en dat blijkt meer dan prima te werken.

    Destijds had ik een soortgelijke vraag gepost op het LS zelfbouwforum hier, en daar had men nuttige tips en info. Vergelijk de TS parameters en zorg dat je vervangende driver (naast een hoger vermogen) o.a. ook een hoge BL en lage Fs heeft.

    Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • dexter
      • Jul 2005
      • 433

      #3
      Je kan de 2225 speakers vervangen door JBL 2226, dan hebje ineens een stuk betere speakers in je kasten.

      De JBL Soundpower 4700 Serie heeft ook een stel TCB's
      waaronder een 15 inch TCB, voorzien van 2x 2226H.

      Misschien is het het proberen waard of kijken wat het verschil is met
      jouw TCB's.

      Ik heb zelf in meerdere discotheken de 15 inch TCB's gehoord
      en is me tot nog toe niet tegengevallen.

      Comment

      • HSR
        • Jul 2008
        • 3

        #4
        TCB's opvoeren?

        Dank voor de suggesties!

        Ik had zelf ook zitten denken aan de 2226, maar ik wist niet of deze toegepast werden in de TCB.
        Met name was ik bang voor "tunnelruis" bij hogere vermogens, maar dat blijkt dus mee te vallen

        Fijn om te weten dat het kan en dat iemand er positieve ervaringen mee heeft! Dat het door JBL zelf al toegepast werd in de 4700 serie wist ik niet.

        Groeten

        Comment

        • dexter
          • Jul 2005
          • 433

          #5
          Ik heb geen idee waar je woont maar als je nabij de grens met duitsland woont is het misschien wel eens de moeite waard om eens te luisteren naar zo'n set.
          Er staat een set in Discotheek Zak in Uelsen
          (8x soundpower en 8x tcb sub)

          Of in Feuteschijne of zoiets in Leer
          (4x soundpower top 4x TCB)

          Comment

          • HSR
            • Jul 2008
            • 3

            #6
            TCB's opvoeren

            Hi,
            Ik woon in Nijmegen. Dus vlak aan de Duitse grens maaruh moet nog even uitzoeken waar die disco's zijn om te luisteren

            Buiten de 2226gers heb ik nog weinig andere suggesties gehad voor vervangende luidsprekers

            Ik kwam wel een advertentie van Hofman Pro Audio tegen waarbij hij een Ciare 15.00W1 luidspreker wat prestaties betreft vergelijkt met de 2226.

            Overigens is de prijs van de Ciare bijna de helft van de 2226 voor zo ver ik een prijs van de 2226 heb kunnen achterhalen Heeft iemand een recente prijslijst voor mij, of waar kan ik die vinden

            Heeft iemand ervaring met deze LS?

            Groeten

            Comment

            • Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

              #7
              Originally posted by HSR
              Buiten de 2226gers heb ik nog weinig andere suggesties gehad voor vervangende luidsprekers
              ... eerdergenoemde Eighteensound 15LW1401 geen optie ?
              Zoals gezegd; leg even wat TS parameters van diverse merken naast elkaar en maak je keuze.

              Groeten !
              Meer is minder, minder is meer

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                bij andere speakers, met andere TS-pms horen dan uiteindelijk ook andere poorten, qua diameter en diepte.

                Toch eens bellen met AudioXL, wellicht?

                Comment

                Working...