Podium mix

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SayCheese
    • Jun 2008
    • 19

    Podium mix

    Ik wil onze band graag voorzien van een podiummix. Ik ben zelf één van de muzikanten en denk dat het handig is om via een extra mixertje met 4 auxen de monitoring op mij te nemen.
    Op dit mengpaneeltje (Soundcraft Spirit Rackpac) kunnen we dan de microfoons en instrumenten aanlsuiten en via de direct-out doorkoppelen naar het stageblok voor de zaalmixer.
    Mijn vraag is of dit technisch een juiste oplossing is? Of het functioneel handig zullen we proefondervindelijk gaan vaststellen.

    Technisch gezien vraag ik mij af of de directout (lijnsignaal) via een di-box naar gebalanceerd moet worden gebracht voordat het via de multikabel naar de zaalmixer gaat. De handleiding van de Soundcraft meldt dat ieder line-signal een output van 10kOhm heeft. Zelf zie ik overigens als nadeel dat de direct-out wordt afgetapt na de fader voor het kanaal, dus ook na de eq en gain.

    Graag jullie mening en expertise.
  • RHulshof
    • Jan 2008
    • 66

    #2
    Hoi saycheese.

    waarom geen breakout op je stagebox ? als je zorgt dat je je aarding van 1 punt afhaalt is dat een mooiere oplossing.

    heb je in iedergeval op bijde tafels een eigen mix mogelijkheid geen invloeden van uit een andere tafel.

    groetjes Ronnie

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Het gebruiken van een mixer op het podium om het monitorgeluid te verzorgen is zeker een goed idee.

      De koppeling zoals je die in gedachte hebt voor de FOH tafel zeker niet. Er kleven erg veel nadelen aan deze manier van werken, o.a. clippen van de pre-amp in de monitortafel is hoorbaar in de zaal. Heb je op de FOH positie een keer een mooie tafel, moet je toch eerst door de pre-amps van de spirit mixer, niet echt bevordelijk voor de geluidskwaliteit. Zo zijn er nog wel meer dingen te noemen, maar dit zijn toch de belangrijkste volgens mij.