Welke Tops bij EAW SB1000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klaas2003
    • Jun 2008
    • 7

    Welke Tops bij EAW SB1000

    we hebben 4x EAW SB-1000 (2000W rms/stuk) met 2x Lab Gruppen FP6400 en DBX 260 processor erop. hierbij denken we nog de EAW sb 250 bij te kopen, deze zijn als je ze kantelt even breed als de sd1000, om een beetje een mooie stack te krijgen. maar we hebben dus ook tops nodig.

    ik heb het forum hier wat bekeken en de KF750 lijkt me iets minder geschikt omdat we hier, voor een goede spreiding onmiddelijk 2 of zelfs 3 tops per kant moeten zetten. daarom dacht ik aan de KF 850 of de KF 650.

    DE kf 650 speelt 60° breed en de 850 55° (waar de 750 maar 35° speelt)

    de 850 lijkt me enkel Tri amp aanstuurbaar (dit wil dus zeggen dat indien we een volledige set opbouwen we 2 x DBX 260 moeten zetten en dit is geen probleem)

    De 650 kan Biamp dus dan hoeven we geen dubbele 260 te zetten en deze speaker heeft het voordeel dat een collega er 16 stuks van staan heeft en dat bijhuren dus nooit een probleem is( inclusief de SB600 subs)

    ditalles wordt gebruikt voor verschillende doeleinden grote fuiven, bedrijfsfeesten, PA, ...

    heeft iemand met de speakers ervaring? en wat lijkt jullie de beste keuze

    mvg klaas
  • mollight
    • Mar 2007
    • 5

    #2
    Wat dacht je van de KF 695 hebben een spreiding van 90x45. Zijn hele fijne kastjes. Net als je 650 trouwens.

    Comment

    • G_D
      • Sep 2006
      • 46

      #3
      Als je de echt grotere dingen mee wilt doen dan zou ik eerder voor voor de 850 gaan dan de 650. 850 is echt weer een maatje groter en draagt ook weer verder. En je kan dan wel 650 bijhuren, maar dan kan je nog steeds niet dezelfde subs bijhuren en dus blijf je bezig.

      Comment

      • arie
        • Feb 2003
        • 550

        #4
        Ik had als ik jou was goed gekeken welke subs je bij zou kopen als ik jou was geweest had ik gewoon sb1000 bij gekocht, en dan kf650z als toppen, de 850 toppen zijn leuk maar niet te tillen(650 is dan veel en veel handel baarder)wat wel belangrijk is met 650 is dat je de laatste z serie hebt en deze 3 weg actief aanstuurd(en dan het liefst met de nieuwe ux8800 proccessor, dit scheelt heel veel in je helderheid in je mid hoog), groeten en succes Arjan

        Comment

        • klaas2003
          • Jun 2008
          • 7

          #5
          we hebben nog geen subs bijgekocht, maar denken eraan de SB 250 bij te kopen omdat de SB1000 toch wel heel laag gaat, en dan mss iets minder de "klopbas" heeft.

          de handelbaarheid van de 650 gaat voor ons waarschijnlijk het meeste doorwegen

          Comment

          • EAWFREAK
            • Apr 2008
            • 20

            #6
            Ik zelf zou voor de KF850 gaan, dit is gewoon de topkast (vind ik)
            en onder een sb1000 gaat dit ook in verhouding het beste klinken.

            Comment

            • G_D
              • Sep 2006
              • 46

              #7
              Originally posted by klaas2003
              we hebben nog geen subs bijgekocht, maar denken eraan de SB 250 bij te kopen omdat de SB1000 toch wel heel laag gaat, en dan mss iets minder de "klopbas" heeft.

              de handelbaarheid van de 650 gaat voor ons waarschijnlijk het meeste doorwegen
              En dan heb je zometeen misschien een speaker die voor jou toepassingen niet ver genoeg draagt of maar net de subs kan bijhouden. Gewicht en grootte spelen natuurlijk ook mee, maar ik zou je keuze daar niet van af laten hangen.

              Comment

              • arie
                • Feb 2003
                • 550

                #8
                die klopbas haal je als het goed is grotendeels uit je topkast en deze zit veel hoger dan een laagkast gaat, wat ik merk met 750 en dat geld dan helemaal voor 850 is dat de kasten vaak voor in zalen veels te groot zijn(nemen veels te veel zicht lijnen weg, en dit is vaak jammer voor een mooie show), je moet denk ik even goed nadenken wat je het meest gaat doen sta je vaak in zalen en kroegen, dan had ik niet meer nagedacht en 650 gekocht speel je regelmatig in tenten en grotere dingen zeg 800/1000+ dan kun je beter gaan kijken naar een 750 of 850, groeten arjan

                ps ik gebruik zelf 650 enkel per kant tot zo'n 400man in een zaal/tentje

                Comment

                • Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

                  #9
                  SB250 is absoluut geen aanvulling op een SB1000. De enige top die daar netjes op past is de KF695e en zie die maar eens te vinden.

                  De SB1000 kan een aanvulling zijn voor bijna alle EAW toppen.
                  Mooiste is 2x KF850 / KF650 en 2x SB850 / SB600 per kant en dan de SB1000's er weer onder.

                  Probleem is de hoogte van de SB1000, of eigenlijk het gebrek daaraan. Dus je zal altijd extra bassen nodig hebben of moeten vliegen om hoogte te halen.

                  KF650 zal tot een meter of 25 ok zijn, en voor kroegen etc ook geschikt.
                  KF850 is niet geschikt voor een kroeg.

                  Let wel op dat de KF650e/z, KF600 enzo niet zomaar te combineren zijn.
                  SR20DET

                  Comment

                  Working...