Welke tops zijn beter?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toan_08

    Welke tops zijn beter?

    actief is toch, aardig duur?
    Last edited by Guest; 04-06-08, 15:09.
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

    #2
    beste Toan,

    De Phonic speakers ken ik niet. helaas zijn er ook zo 1,2,3 geen gegevens beschikbaar. de JBL kastjes ken ik wel. het groote probleem met deze kastjes zijn dat je op top vermogen maar een bereik over houdt van 12,5Khz. wat niet echt veel is. het is misschien wel JBL alleen het bereik is niet echt geweldig. persoonlijk zou ik gaan voor een actief systeem. ikzelf heb goede ervaringen met de Mackie SRM450. wel moet hier een kleine correctie op rond de 3-4 Khz. (de nieuwe serie). deze zijn nu ook redelijk vaak in de aanbieding.

    succes met je keuze
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

    Comment

    • Toan_08

      #3
      is dat niet zonde? ik bedoel ik heb al 2 subs en al een versterker. als ik voor actief ga moet ik alles weer weg donderen. en dat lijkt mij niet logish?

      groetjes.

      Comment

      • Toan_08

        #4
        Welke tops zijn beter?

        Hallo.

        Mijn tops die ik nu heb zijn kapot. komt door een feestje waar ze een beetje te hard hebben gedraaid. en nu zijn mijn tops dus stuk. wat ik nu heb is een.

        peavey pv 2000 Versterker.
        2x DAP audio MCB-15 Subwoofer
        en een peavey mixer. maar ik wil nu nieuwe dingen aanschaffen zoals eq's / Tops. Ik heb een budged van 1000 euro. dus wat raden jullie aan?
        Deze Feedback Muziek -- Phonic Impression 15
        of JRX115 JBL - Luidsprekers, Full-Range Passief, Semi-Pro Audio - RJshop.nl
        En over de eq. ik heb daar helemaal geen verstand van. dus uitleg is welkom

        Bedankt Toan.

        Comment

        • flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

          #5
          dan zet je de amp op de subjes met een x-over er tussen en lus je dat vervolgens de hi-out naar de actieve topjes. de mackies zijn regelmatig in de aanbieding. ik geloof €450,00 ps. je kunt natuurlijk ook tweede hands gaan kijken, bijvoorbeeld de Electro voice SX serie ed.

          betreft eq: helemaal niet bekent mee? op dit forum zijn daar diverse onderwerpen over volgeschreven. even in een notendop:
          met een Eq kun je bepaalde frequentiegebieden dippen of boosten om de klank "goed" te krijgen. vaak is dit ruimtegebonden (akoestiek) ook hebben sommige luidsprekers bepaalde eigenschappen die jij (en je publiek) niet als "fijn" ervaren. dit kun je met een eq corrigeren. als je luidspreker die eigenschap heeft kun je dit ook corrigeren op een processor.
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

          Comment

          • Toan_08

            #6
            Bedankt voor je hulp ik ga denk ik opvolgen wat je zei. nog maals bedankt .

            Comment

            Working...