sublaag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasper
    • Jul 2004
    • 171

    sublaag

    Goedendag,

    Ik draai met een set met een of meerdere dubbel 12" laagkasten afhankelijk van de toepassing. Laatst ergens met 6x dubbel 12" per kant een dance-podium versterkt. Dit ging uitstekend en klonk erg strak. Toch, altijd is er weer iets voor verbetering vatbaar, het echte sublaag ontbreekt uiteraard.

    Wat zou een mooie kast zijn om het stukje zo tussen de 20 en 50 Hz +/- te versterken. Moet echt mooi diep kwaliteitslaag zijn. Ik heb de mogelijkheid om dit met dikke versterkers aan te sturen.

    Ik ben benieuwd naar juliie reacties.
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    #2
    meyer sound 650/ 700 subs, echt lekker sublaag.

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      ... geef 's wat meer info wat je erop hebt staan ... ? Welke topjes / drivers, hoeveel SPL (ofwel welk vermogen bij welk rendement), amps, controller, etc etc ?

      Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        EAW: SB1002
        EAW: SB1000z
        EAW: SB750z
        EAW: SB528z
        Een beetje rondsnuffelen op de site van het eerste beste A-merk levert al wat op...
        Last edited by 4AC; 04-06-08, 12:40. Reason: Product met naam 2x aangegeven
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • Kasper
          • Jul 2004
          • 171

          #5
          Koen:

          Bose MB24 Bass 123db 129db max
          Bose LT4402 mid/high 130db-135db max

          laag aangestuurd door Bose B2000 amps gebrugd 2650watt cont. 4 ohm
          mid/hoog aangestuurd door Bose B1200 amps 2x 350wat cont 8 ohm

          Bose panaray digitale controllers

          purplehaze:

          Meyersound is zeker een van mijn favorieten. Volg dat merk al sinds het Musicmaker artikel "Hoe Greenlight Express een P.A. Kocht".
          Echt hele mooie dingen van gehoord

          4AC: Ja EAW is natuurlijk ook geen kinderspul

          Kunnen jullie miss aanduiden waarom een bepaalde kast je favoriet is?

          met vr.gr.
          Kasper

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            ... bose ... hmmm ... ok, ik zou het bij enkel 18" kastjes houden anders vrees ik dat die LT panaray boxjes het qua SPL's niet meer bij kunnen benen.
            Ik zou iig voor frontloaded BR subjes gaan, merk en type naar smaak, en ja ... EAW / Meyer / Apogee / you name it ... allemaal A-merken met A-prijzen, daar zit natuurlijk niets "slechts" tussen en gaat om smaak / voorkeur.

            Betaalbare enkel 18" subjes lijkt me meer in verhouding staan; check wat webshops oid. Ohja, heb je de panaray 1 of de panaray 2 controller ? Met de "1" kun je nog levels en limiters inregelen maar met de "2" is alles fixed in presets en dus absoluut waardeloos als controller, niet enkel voor boseboxen (je kunt immers niets meer inregelen) laat staan voor andere weergevers.

            Groeten !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #7
              Originally posted by Koen van der K
              ... bose ... hmmm ... ok, ik zou het bij enkel 18" kastjes houden anders vrees ik dat die LT panaray boxjes het qua SPL's niet meer bij kunnen benen.
              Ik zou iig voor frontloaded BR subjes gaan, merk en type naar smaak, en ja ... EAW / Meyer / Apogee / you name it ... allemaal A-merken met A-prijzen, daar zit natuurlijk niets "slechts" tussen en gaat om smaak / voorkeur.

              Betaalbare enkel 18" subjes lijkt me meer in verhouding staan; check wat webshops oid. Ohja, heb je de panaray 1 of de panaray 2 controller ? Met de "1" kun je nog levels en limiters inregelen maar met de "2" is alles fixed in presets en dus absoluut waardeloos als controller, niet enkel voor boseboxen (je kunt immers niets meer inregelen) laat staan voor andere weergevers.

              Groeten !
              Helemaal met je eens Koen.

              Overigens maakt de net gegeven informatie mijn post wat overbodig omdat die spullen in de meeste gevallen die EAW kasten niet bijhouden. En of je budget het toe laat...?
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • Kasper
                • Jul 2004
                • 171

                #8
                He jongens wel positief blijven he, ik ben best wel blij met m'n Bose boxjes!

                Het hoe en waarom gaat het ff niet om, mijn vraag is wat goed te gebruiken is om het laagste octaaf te versterken.

                Voor alle duidelijkheid: dit zal gebruikt worden in een set met 6x MB24 per kant met ieder een gebrugde amp. Dit hoor je toch echt wel hoor!
                Nu lijkt het mij mooi om daar een subkast onder te gebruiken voor het diepste laag. Dit kan ik evt. filteren met een DBX driverrack.

                Ik heb overigens meerdere serie I digitale controllers. Budget? tja liefst veel voor weinig he, maar dit gaat natuurlijk niet op. Nee, dat heeft niet prioriteit. Moet mooi zijn. Meyer is allemaal actief volgens mij, daar ik nog twee amps beschikbaar heb zou het de voorkeur hebben die te gebruiken.
                Zijn 1650watt cont 4 ohm gebrugd.

                Nou ik hoop op nog een positieve bijdrage!

                met vr.gr.
                Kasper

                Comment

                • purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

                  #9
                  de meyer sound 650-R2 is niet actief anders was het een 650P.

                  Het verdient wel de aanbeveling om dan de B2-controller van meyer te gebruiken.

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #10
                    Ha Kasper,

                    Ja ik weet 't, als 't om bose gaat kunnen mensen (mezelf incluis) wel eens wat sarcastisch uit de hoek komen ;-)

                    Als het ter aanvulling en niet ter vervanging van die MB24's is zou je met enkel 18" subjes wat kunnen experimenteren. Een processortje als een Driverack ga je zeker nodig hebben om de overlap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen; ik meen dat die 2x12" in een soort bandpass-achtige kunststof kast zitten, dat is mijns inziens lastig matchen met een andere sub. Gezien de throw en rendement (dat is geen drol bij die boses, sorry) zou ik beginnen met enkel 18" frontloaded BR en dan 1 subje op 2 MB's. Probeer 's wat en laat 't ons weten.

                    Groeten en succes !
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      Originally posted by purplehaze
                      de meyer sound 650-R2 is niet actief anders was het een 650P.

                      Het verdient wel de aanbeveling om dan de B2-controller van meyer te gebruiken.
                      of nog beter de b2-ex.

                      Comment

                      • Kasper
                        • Jul 2004
                        • 171

                        #12
                        Beetje plagen mag gerust hoor! En we hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn. dat houdt het leuk!

                        Ik heb even gezocht maar kan geen prijzen van de 650-R2 vinden. Misschien dat Mac die zo uit z'n hoofd weet? en van de controllers, want ik heb er twee nodig begrijp ik.

                        Zag dat bij een foto van de 650-R2 het jaar 1994 staat. Lopen die dingen al zo lang mee? en heeft iemand ze misschien in de verhuur zodat ik eens kan proberen.

                        Koen: ik denk dat jij de 302 van Bose voor je hebt, is ook niet van kunststof hoor. De MB24's hebben een behoorlijke throw (voor Bose begrippen) op 20 m is het laag echt nog voelbaar hoor.

                        Alvast bedankt voor jullie moeite, verdere reacties zijn welkom!

                        met vr.gr.
                        Kasper

                        Comment

                        • ramon_oord
                          • Jan 2006
                          • 3

                          #13
                          B2's

                          Wat denk je van de D&B B2. Daar komt pas een lekker geluidje sub-laag uit.

                          Comment

                          • subbass
                            • Sep 2006
                            • 78

                            #14
                            Wat denk je van de D&B B2. Daar komt pas een lekker geluidje sub-laag uit.
                            sublaag en broekspijpgewapper inderdaad komt er wel uit. Echter is het niet mijn muzikale favoriet.
                            Vind de B2, persoonlijk, niet echt mooi rondspelen.
                            Naar mijn mening gewoon een ouderwetse bandpass met het, bekende, daarbij behorende monotone geluid en een absurd prijskaartje.

                            Comment

                            • nightline
                              • Oct 2002
                              • 1001

                              #15
                              Originally posted by Koen van der K
                              Ha Kasper,

                              Ja ik weet 't, als 't om bose gaat kunnen mensen (mezelf incluis) wel eens wat sarcastisch uit de hoek komen ;-)

                              Als het ter aanvulling en niet ter vervanging van die MB24's is zou je met enkel 18" subjes wat kunnen experimenteren. Een processortje als een Driverack ga je zeker nodig hebben om de overlap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen; ik meen dat die 2x12" in een soort bandpass-achtige kunststof kast zitten, dat is mijns inziens lastig matchen met een andere sub. Gezien de throw en rendement (dat is geen drol bij die boses, sorry) zou ik beginnen met enkel 18" frontloaded BR en dan 1 subje op 2 MB's. Probeer 's wat en laat 't ons weten.

                              Groeten en succes !

                              En dan hebben we het nog niet over de fase gedrag van een bandpass kast aan de onderzijde van de weergave-curve. Dit dient uiteraard gecorrigeerd te worden aan een van de kasten, anders kost het je erg veel vermogen en je gaat er qua geluid niet op vooruit.
                              Mij lijkt het verstandiger de Bose subs compleet te vervangen.

                              Mvg

                              Jack
                              Powered by AudioMadness....

                              Comment

                              Working...