IEM direct aftakken van EW300 via preampje?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    IEM direct aftakken van EW300 via preampje?

    Heren,
    Het volgende ik zoek een simplele oplossing voor het volgende:
    Een bandje wat ik doe heeft een zanger (verrassend he...) die een draadloze sennheiser E865 heeft met ook een eigensennheiser IEM in een 2 HE fligthcase, nu wil hij alleen zijn eigen zang terughoren op de IEM.
    Normaal gesproken gaat de output van de EW naar de mengtafel en stuur ik de IEM aan met een aux.
    Nou heeft het bandje behoefte aan 5 monitorgroepen en met een beperkte mengtafel kan ik er maar 4 maken (2 auxen worden standaard gebruikt voor FX), vandaar dat ik de IEM rechtstreeks wil voeden met de de output van de mic. ontvanger echter dan moet daar een soort preampje tussen want het signaal via een DI splitten in gebalanceerd naar de mengtafel en ongebalanceerd naar de IEM is te zwak.
    Wat voor simpel klein preampje kan ik daar het best voor gebruiken.
    Het liefste prop ik dat nog in het 2HE kistje alleen daar is wel weinig ruimte over: 1HE = EW en IEM/ 1 HE = patchpanel.
    vast bedankt voor suggesties
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    De huidige generatie EW tjes kan tot +18dB afgeven aan signaal. Ruim voldoende om je IE aan te sturen. Het kan met een Y-kabeltje, maar je kunt ook de jack aansluiting gebruiken. De XLR blijft dan over voor je mengtafel.
    Als je de modelnummers opgeeft, kan ik een exact antwoord geven.

    Speakertech
    Last edited by speakertech; 29-05-08, 10:05.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

      #3
      de EW serie 1 zou dat ook moeten kunnen dan volgens jou?

      Ik heb dit ooit eens geprobeerd maar volgens de zanger te weinig gain, ik zal het nog eens op mijn gemak bekijken.

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by purplehaze
        de EW serie 1 zou dat ook moeten kunnen dan volgens jou?

        Ik heb dit ooit eens geprobeerd maar volgens de zanger te weinig gain, ik zal het nog eens op mijn gemak bekijken.

        Als je de modelnummers opgeeft, kan ik een exact antwoord geven.

        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • gertgeluid
          • Dec 2006
          • 520

          #5
          Je kunt eventueel een vrij kanaal op je mixer gebruiken als "preamp". Deze moet dan wel een direct out hebben (anders moet je alsnog een aux gebruiken). Of je misbruikt een subgroep als IEM output (maar er dan wel voor zorgen dat je dat kanaal alleen naar die subgroep routeert, en de subgroep zelf niet naar je main mix laat gaan).

          Voordeel is dat je hier (afhankelijk van de architectuur van de tafel) ook nog wat aan kan EQ'en, of een compressor kan inserten, of desnoods een galmpje...

          Succes

          Comment

          • purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

            #6
            Gertgeluid: wat jij voorstelt doe ik inderdaad ook weleens.
            Maar af en toe met een krappe mixer en krappe multi is het af en toe woekeren met vrije kanalen.
            Vandaar dat het handig is als er een recthstreekse aftakking is, maar helaas dan wel zonder eq, galm en noem maar op

            @speakertech: ik ga het nazien.

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #7
              Samson heeft van die handige apparaatjes, in een doosje van 10 x 10 x 3 cm. ongeveer.
              Ik denk dat je de S-mix moet hebben, kost een paar tientjes.

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                denk ik ook Carl, zie: Samson SM-Mix microfoon versterker - J&H Licht en Geluid
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • gezellug
                  • Sep 2007
                  • 13

                  #9
                  Zou je niet (in dit geval omdat de zanger alleen zichzelf wil horen) je beltpack ontvanger van de IEM kunnen afstemmen op de zendfrequentie van de zendmicrofoon? Nooit geprobeerd hoor, maar in principe zou het moeten kunnen werken. (wel piloottoon uit op de ontvanger, want die komt niet uit de zendermicrofoon)

                  groeten
                  Pieter

                  Comment

                  Working...