Investeren in PA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommys
    • May 2008
    • 16

    Investeren in PA

    Hallo,

    Ik wil binnenkort gaan investeren in PA,
    en voor de boxen alleen wil ik zo maximum 9000€ neertellen (inclusief versterkers indien nodig)
    het doel van de installatie is vooral beginnende groepjes versterken,
    wat krijg ik voor 9000€, voorstellen voor een degelijke set?
    Op musicstore zag ik reeds dit :

    JBL (line arrays)

     JBL VRX-System Small 4x VRX 928LA, 2x VRX 915S @ Music Store

    OF HK audio DEACON system :

    HK Audio DEACON System 2x Top, 2x SubA, 2x SubB @ Music Store

    OF een JBL set :

    JBL SRX 8 System 2xSRX722,2xSRX728S,2xCrown @ Music Store


    Iemand ervaring met deze sets, of andere voorstellen?
    En tot hoeveel man kan ik gaan met deze sets, welke is het best om live-bands mee te versterken?

    Groeten
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    waarom nieuw?? er is genoeg 2ehands te koop. Krijg je vaak meer voor minder...

    Comment

    • tommys
      • May 2008
      • 16

      #3
      Liever niet tweedehands, de lokale PAwinkel zegt ook dat boxen "moe" worden...
      Last edited by tommys; 27-05-08, 19:26.

      Comment

      • Verheyen
        • Jan 2007
        • 65

        #4
        Die zal dat wel zeggen ja. Kan hij er zeker een paar voor veel centen aan jou verkopen.
        Veel van mijn kasten zijn ook tweedehands en die zijn nog niet moe hoor, integendeel zelfs. En heb er soms maar een derde van de nieuwprijs voor betaald. En ze zien er bijna als nieuw uit.

        Ik zou in ieder geval toch eens de moeite nemen om eens naar tweedehands te kijken.

        Comment

        • tommys
          • May 2008
          • 16

          #5
          Sorry, maar de persoon waarmee ik investeer, wil absoluut nieuw materiaal... Suggesties??

          Comment

          • Verheyen
            • Jan 2007
            • 65

            #6
            Geluid voor hoeveel personen zoek je?

            Comment

            • theo
              • Nov 2001
              • 503

              #7
              suggestie is die man ompraten.
              Denk dat 2dehands setje van bv meyer,eaw of iets dergelijks vele malen beter klinkt als deze sets.
              Zelfs al zijn ze moe .

              Comment

              • tommys
                • May 2008
                • 16

                #8
                tjah, hoeveel man kan die JBL line arrays set aan?

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  ´t ziet er naar uit dat die JBL array set passief is. Moet je dus ook nog amps bij kopen.

                  Comment

                  • tommys
                    • May 2008
                    • 16

                    #10
                    ja dat zag ik ook reeds, maar daar zal het nu wel niet op komen...
                    Hoeveel man kan dat aan?

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #11
                      Originally posted by tommys
                      ja dat zag ik ook reeds, maar daar zal het nu wel niet op komen...
                      Hoeveel man kan dat aan?
                      Tja, dat hangt per locatie af en is ook onderheven aan plaatsingen van speakers en of dit binnen of buiten is..
                      Maar, WAARVOOR wil je dit gaan gebruiken?

                      Tweedehands is zeker een mooie oplossing, genoeg keuze en zeker wel betrouwbare systemen tussen die als nieuw door kunen gaan.
                      Overigens ben ik zelf niet zo kapot van het JBL compact Line Array voor live optredens, daar heeft het te weinig 'ballen' voor..
                      En het verhaal van speakers die 'moe' zijn....Amehoela! Van dit 'verkopertjes' verhaal wordt ik moe!
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • tommys
                        • May 2008
                        • 16

                        #12
                        Originally posted by salsa
                        Tja, dat hangt per locatie af en is ook onderheven aan plaatsingen van speakers en of dit binnen of buiten is..
                        Maar, WAARVOOR wil je dit gaan gebruiken?

                        Tweedehands is zeker een mooie oplossing, genoeg keuze en zeker wel betrouwbare systemen tussen die als nieuw door kunen gaan.
                        Overigens ben ik zelf niet zo kapot van het JBL compact Line Array voor live optredens, daar heeft het te weinig 'ballen' voor..
                        En het verhaal van speakers die 'moe' zijn....Amehoela! Van dit 'verkopertjes' verhaal wordt ik moe!
                        Om live-bands mee te versterken. Betaalbare PA, voor beginnende groepjes, totaal budget zo'n 15 000€

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by tommys
                          ja dat zag ik ook reeds, maar daar zal het nu wel niet op komen...
                          Hoeveel man kan dat aan?
                          JBL houdt erg van Crown.... de duurdere series wel te verstaan... verdubbel je budget maar....

                          leuk setje :
                          2x 24kanaals venice (foh + mon)
                          fx's
                          multi + stageblok
                          24 mikes/stands/di's/MD/CD
                          4x monitor amp
                          4x monitor
                          eindset naar believen


                          alles in kisten : ik schat nieuw : 25 a 30k euri.
                          Last edited by Gast1401081; 27-05-08, 21:21.

                          Comment

                          • R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

                            #14
                            Als je de lokale geluidsboer zo hoog hebt staan, waarom wil je dan hier info hebben

                            maargoed..wat voor geluid wil je eigenlijk? heb je alleen op prijs gekeken? zo'n JBL setje klinkt stukken anders dan een HK, maar ook als een EV set..luisteren, luisteren, luisteren is het devies, en vooral niet bezuinigen op de versterkers!

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              beginnende groepjes en een investering van 9000 tot 15000...
                              Dan moet je het heel veel jaren lang gebruiken om op nul uit te komen. afschrijving, onderhoud, opslag, reparaties, vervoer

                              1) Als er iets onmogelijk een planning op te maken is zijn het beginnende groepen.

                              2) Als er iets weinig publiek trekt zijn het beginnende groepen.

                              sets zoals je hier voorstelt zijn normaliter voor beginnende bands te groot. Vuistregel in deze kant van het land is <(aantal bandleden*6)+vaste gasten van de zaal=hoeveelheid publiek> dat is dus zelden meer dan 100 man. En als je groepenpresentaties doet blijft het publiek dus niet de hele avond in de zaal. Zeker niet nu er GSM's zijn uitgevonden.

                              kortom, ik zou heel goed controleren of een goede huurdeal per seizoen niet vele malen meer geld zal opleveren. Met een beetje goed onderhandelen bij een locale verhuurder zet ie de spullen ook even op de stoep in de zaal waar je het wil hebben. Elke verhuurder waar je met een duidelijk verhaal terecht komt kal een leuke kortingsdeal geven zodat je niet snel zelf een frontset economisch zal kunnen draaien. (De rest van de spullen soms wel)
                              Gek genoeg is via tweedehands een lichtset wel erg snel rendabel. De huurprijs van twee fourbars staat m.i. niet meer in verhouding tot de huidige aankoopprijzen ervan.
                              Last edited by showband; 28-05-08, 06:29.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...