Crown XTI db/watt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hks
    • Mar 2008
    • 5

    Crown XTI db/watt

    Beste collega,s

    Ik heb 2 Crown XTI 2000 versterkers gekocht voor mijn subs.
    Ik ga ze gebridge gebruiken met 4 Acoustic line 1801 subs.
    Nu is mijn vraag,als ik met twee sub,s werk.
    Dan geeft de versterker op 8 ohm 1600 watt en dat is teveel,
    Aangezien de subs een vermogen kunnen hebben van AES/Peak 800watt/2400watt.
    Er zit een limiter op de versterkers die loop van -3db /-6db /-12db.
    Ik wil graag weten welke instelling ik moet kiezen om rond de 1000watt.
    per versterker tekomen.

    Alvast bedankt
    Gr Roel
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

    #2
    Hoi wees maar niet te bang 1600 watt op zo'n kast kan goed is geen probleem, groeten arjan

    Comment

    • jadjong
      • Oct 2003
      • 654

      #3
      Als je twee van die kastjes op een amp zet draai je op 4 ohm. Bij vier ohm produceert die versterker rond de twee KW, lijkt me prima voor twee subs.

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        Als je maar met twee subjes draait, en je bent bang voor teveel vermogen aan 8 Ohm, dan gebruik je toch gewoon één versterker. Mono bass is heel normaal, daar hoor je niks van.
        Overigens denk ik ook dat het geen probleem hoeft te zijn om 1600Watt in een 800Watt basspeaker te pompen, ik heb jaren met een 600Watt amp op twee 100W 18"ers gewerkt (=300W./speaker)

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ik zou de limiter functie in de XTi hiervoor niet gebruiken. Waarschijnlijk is het ook niet echt nodig het vermogen te beperken.

          Als je toch bang voor stukken bent kun je in de XTi ook het inputsignaal iets verlagen (met bijvoorbeeld 3dB), je stuurt dan ook wat minder vermogen uit en hebt geen "last" van de limiter. De limiter in de XTi vind ik namelijk niet echt fraai werken.

          Comment

          Working...