Iemand ervaring met Voice Acoustic speakers?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quibus
    • May 2008
    • 17

    Iemand ervaring met Voice Acoustic speakers?

    Hallo,

    ik heb onlangs via-via nogal lovende kritieken gehoord over Voice Acoustic. Het blijkt een nogal onbekend Duits merk van speakers te zijn. Ze hebben wel een website : Voice Acoustic. En aangezien het zo onbekend is, vroeg ik me af of iemand die speakers al gehoord heeft, en of ze zo goed zijn als ik horen zeggen heb.

    Volgens hun site hebben ze bass-kasten en subwoofers die heel erg licht van gewicht en erg compact zijn. Dat spreekt me wel aan, omdat ik natuurlijk zoals iedereen altijd plaats te kort heb om alles te vervoeren als ik een job doe, en vooral omdat ik dan niet al mijn energie zou moeten steken in het versleuren van loodzware kasten.

    Ik doe vooral drive-in jobs, en af en toe eens wat live-werk enzo. Moest er iemand me weten te vertellen of hij ervaring heeft met deze speakers, laat maar weten dan.

    edit : kan er tevens iemand uitleggen wat het voordeel zou zijn van die Coaxiale speaker-systemen??

    Dank bij voorbaat,

    Steven
    Last edited by Quibus; 20-05-08, 10:47.
  • Andreas Paul
    • May 2008
    • 4

    #2
    Hi Quibus,

    beside Nexo and Kling & Freitag I have some Voice-Acoustic material in the renting. I have Subhorn-115, many CX-8, the new TS-212 and I had Mufu-15. I have build the Mufu-15 now in a fix installation, because, for a mobile company it was a little bit too heavy wight. The sound is good and powerfull but to many kilo. The Mufu-12nd is lower wight, the 12" driver is the 12N620 from BMS. For a 12" loudspeaker does the box astonishingly to a lot of bass and weighs only 16.8 kg.
    Although I have the Kling & Freitag Line-212, I have bought to myself yet the TS-212. It is one of the best double 12er tops I has ever heared. The sound is realy brilliant and the box can very loud. The HT driver is B&C DE920TN and the 12" is from B&C too. For this high end components the box is very competitive. The big advantage towards other loudspeaker is that the box weighs only 27 kg and can be put on a high stand. For high-quality fix installations (disco, theater, arena) the box can be elegant concealed build in because the size is very little and fits in very well in the architecture. Under one TS-212 you need 3-4 potent single 15" or 18" Subs.
    I have recently already heard a new 18 " Voice-Acoustic prototypes with a Faital chassis. I have liked him very much. Ordinarily I do not like 18 " Subs in such a way because many 18" sounds is slobbery (in german: dröhnig, matschig, indirekt) and not a lot of kick. I find the new bass, however, good, it was very punchy and fast, besides, incredibly small and easily.

    Comment

    • Quibus
      • May 2008
      • 17

      #3
      Thanks Paul. So it sounds like they use high quality drivers in their speakers systems. And I see that you're very happy with the sound-quality? Because for me, that's one of the most important things, if not THE most important.
      And how is the sound pressure level for those cabinets?

      Are they also good for speech applications?
      I haven't found anything about that new 18" sub on their site. Do you have more info? Release date? Specs?

      Dutch:

      Dankjewel Paul. Blijkbaar maken ze dus gebruik van hoge kwaliteits-drivers in hun speakers. En ik merk dat je zeer tevreden bent over de geluidskwaliteit? Want ik vind dit wel een van de belangrijkste factoren, zoniet DE belangrijkste. En hoe is de geluidsdruk van die kasten?

      Zijn ze ook goed voor spraaktoepassingen?
      Ik heb niks gevonden over die nieuwe 18" sub op hun website. Heb je meer informatie? Wanneer komen die uit? Wat zijn de specificaties?

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        English:
        On their internetsite there is a heading called 'Zubehör'. They advise RAM-Audio and DBX as product that will fit they're speakers. That says something about the brand...

        Nederlands:
        Op hun site hebben ze een kopje dat 'Zubehör' heet. Ze adviseren RAM-Audio en DBX als product dat bij hun luidsprekers past. Dat zegt ook wel iets over het merk...
        Last edited by 4AC; 07-05-11, 11:40.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • Andreas Paul
          • May 2008
          • 4

          #5
          Yes, I`m happy about the sound quality. The little CX-8 is one of my darlings. The appointments of the box is fantastic: She (she and not it, because she is my darling ) have 2 monitor-angle, 5 flying tracks and high stand shell and needs no controller. The box also plays without EQ very well, with controller you can get of course still a little bit more out . There is from the Voice-Acoustic to every box presets.
          We use the loudspeaker very often, for background music, delay lines, speech applications and as a satellite with the subhorn-115. But the subhorn is little to big for the small CX-8. I know that Voice-Acoustic just works in a new bass-series in which there should be 10" sub with 700 W/8 ohm and 4 " voice-coil. This becomes an interesting small sub for CX-8. But till present I have heard only the 18"-sub as a prototyp from the coming series. Two weeks ago one said to me at the middle of June is available.
          First they let build their woodcases abroad. I have from this time still some subhörner. But the woodquality was not so good, the cases did not endure enough. Now everything is made in Germany with baltic birch multiplex and the converting is good and professional. The service and support is also very very good. This is for me beside the sound an important criterion. I think the pro audio market hear during the next years still a lot from Voice-Acoustic, they are on the right way and the products are great. Till present I am very contented with it.

          Comment

          • Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

            #6
            Ik hoop dat ik even mag reageren als kersverse importeur (voor de ganse BeNeLux) van Voice Acoustic, en wat meer uitleg mag geven over dit merk, zonder dit meteen als reklame te beschouwen.

            Voice Acoustic is een zéér jong bedrijf, met een eigentijdse kijk op het bouwen van betaalbare kwaliteitsluidsprekerkasten.
            Alle kasten worden op CNC machines in Duitsland gebouwd met enkel kwaliteitscomponenten van o.a. B&C, BMS, EIGHTEENSOUND en FAITALPRO, geen waardeloze China troep dus.
            Tot voor kort werd het merk enkel in Duitsland verkocht (je moet ergens beginnen als Duitser), daarom hebben we er hier nog niet veel van gehoord.

            Er zitten naast een gamma Coaxiale kastjes CX (van 8" tot 15") en een reeks Mufunctionals MUFU (ook vanaf 8" tot 15") ook een paar speciale jongens tussen zoals de door Andreas Paul reeds vermelde Subhorn-115 en de zopas geintroduceerde TS-212.
            De Subhorn-115 is een slechts 33Kg wegende bandpasshoorn met een 15" B&C Neodymium speaker met een Xmax van 9 mm en een BL van 28 Txm, wat voor een nooit eerder gehoorde geluidsdruk en diepte zorgt in een kleine, handelbare en lichte behuizing.
            De TS-212 is de kleinste en lichtste dubbele 12" + 1,4" kast die er volgens mij bestaat. Deze passieve kast (dus slechts één versterkerkantje van 1000W op 4 ohm nodig) is slechts 68x40x38 cm groot, 27 Kg, en produceert toch 140 dB met een eerder nooit gehoorde klankkwaliteit. Er bestaat zelfs een beugel voor om deze kast op een paatje te monteren of op te hangen, iets wat je nog niet snel een andere dubbel 12" zal zien doen. Dit wordt zeker de topper in het gamma samen met de subhorn-115 voor kwaliteitsbewuste verhuurbedrijven.

            Om het over de vraag over het voordel van Coax speakers te hebben. Je kan een kleinere behuizingen bouwen, de klank komt uit één punt wat vooral de spraakverstaanbaarheid ten goede komt. Bij goede coax speakers is het afstraalgedrag conisch, dit wordt bepaald door de gebogen curve van de laagweergever zodat het niet meteen uitmaakt of de kast horizontaal of verticaal gebruikt wordt of je de hoorn moet draaien. Enige nadeel is dat een coax meestal niet zo heel ver draagt. Ze worden dan ook veel ingezet als floormonitor (kijk naar L-acoustic, D&B, APG, Logic System en nog wel een paar) of als topkastje voor in discotheken, of mobiele disco's. Als topkast voor grote P.A. systemen zal je ze dus niet meteen vinden.

            Wat uw vraag over de nagelnieuwe Paveosub betreft, de 18" 1000W rms/99dB versie is meteen leverbaar, de 10" (ja, een superkleine 700W, 10" sub met een Xmax van 9 mm) en 12" versie binnen een kleine maand. De 15" versie later dit jaar, samen met een nieuwe (zeer luide) 15" topkast momenteel in het prototype stadium. De technische gegevens van deze kasten is momenteel in aanmaak en zal binnekort op de website van Voice Acoustic verschijnen.

            Voor wie een klein beetje Duits begrijpt staan op de website van Voice Acoustic een aantal gebruikerservaringen vermeld op de User to User pagina, door de gebruikers ingestuurd, en ongesencureerd op de website geplaats, je moet maar eens kijken.

            Mochten er nog vragen zijn, dan beantwoord ik ze graag.
            Peter,
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

            Comment

            • Quibus
              • May 2008
              • 17

              #7
              Dankuwel voor dit volledige antwoord. Blijkbaar zal ik binnenkort toch eens moeten komen luisteren. Goed om weten dat er ook een importeur is in België

              Zijn er meer specs over die 10" sub (en levertermijn evtl) ? Op hun website is niet echt veel daarover te vinden. En in welke prijsklasse zitten die gasten ongeveer?

              Comment

              • subbass
                • Sep 2006
                • 78

                #8
                B&C, BMS, EIGHTEENSOUND en FAITALPRO, geen waardeloze China troep dus.
                Nu vraag ik me wel af of geen van de merken, zoals opgenoemd hierboven, ook maar in de verste verte niet actief is te China Want haast iedereen is tegenwoordig wel actief te China of men het nu wil toegeven of niet.

                en produceert toch 140 dB met een eerder nooit gehoorde klankkwaliteit.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  QSC is ook aktief in Azië hé... alleen slagen die Amerikanen erin om die Aziaten goed onder controle te houden en een Aziatische partner te kiezen die wel kwaliteit biedt. In zo een geval is er niets mis mee.
                  Het is pas als de Aziaten het beter denken te weten dan de ontwerper en plots zelf op alles gaan besparen dat het mis begint te lopen...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • Quibus
                    • May 2008
                    • 17

                    #10
                    Voor zover ik op de hoogte ben, hebben die merken wel (zowel de speakermerken als QSC) een reputatie hoog te houden. Als ze al iets in China produceren zal dat waarschijnlijk wel streng gesupervised worden...

                    Om even terug op speakers te komen, heeft iemand van jullie die Voice-Acoustics al gehoord of gezien? Of is er ergens een firma die ze in bedrijf heeft en waar ik eens in een live-situatie kan gaan luisteren? 'T is toch weer festival-tijd...

                    Comment

                    • Andreas Paul
                      • May 2008
                      • 4

                      #11
                      "Die TS212 schlug sich hier von allen 3 Tests am besten, vorallem ein von Manuel Stiglmaier aufgenommener Live-Mix seiner Band brachte das volle Potential der Box ans Licht. Je länger wir testeten desto mehr gefiel uns die Box. Die lag eindeutig vor der RT2. Der Klang war angenehmer, lauter und detailreicher. Sieg auf ganzer Linie für die TS-212 von Voice-Acoustic!"

                      www.pa-forum.de :: Thema anzeigen - Voice Acoustic TS212 - Testlauf

                      Comment

                      • subbass
                        • Sep 2006
                        • 78

                        #12
                        Die TS212 schlug sich hier von allen 3 Tests am besten, vorallem ein von Manuel Stiglmaier aufgenommener Live-Mix seiner Band brachte das volle Potential der Box ans Licht. Je länger wir testeten desto mehr gefiel uns die Box. Die lag eindeutig vor der RT2. Der Klang war angenehmer, lauter und detailreicher. Sieg auf ganzer Linie für die TS-212 von Voice-Acoustic!"
                        Waarschijnlijk gaat nu dus iedereen meteen Voice Acoustic aanschaffen op basis van de mening van een onbekende figuur daar ergens in Duitsland die wie weet wel zelf de eigenaar is

                        Comment

                        • Quibus
                          • May 2008
                          • 17

                          #13
                          Ik was toch van idee dat iedereen die een beetje (semi)pro met geluid bezig is toch op zijn minst even een luistertest doet alvorens nieuwe speakers aan te schaffen. Je koopt toch ook geen schoenen die je niet gepast hebt omdat iemand anders er nu eenmaal comfortabel mee loopt.

                          Mijn bedoeling was eigenlijk om iets meer informatie over deze speakers te krijgen van mensen die ze uit de eerste hand kennen of gebruiken, om zo te weten of ze inderdaad zo goed zijn als ik hoorde vertellen. En liefst zou ik ze natuurlijk eens kunnen horen, ofwel in showroom ofwel in live-situatie.

                          @Peter Vanhove: kan je misschien een seintje geven als je een aantal speakers van V-A binnen hebt voor ene luistertest? Best hier op het forum als dat mag, dan kunnen andere geïnteresseerden ook eens hun oor te luisteren leggen (ik neem aan dat ik toch niet de enige ben die een 'veelbelovend' nieuw merk eens op de rooster wil leggen?).

                          Vooral die Paveosubs hebben mijn interesse gewekt. Als je daar nog emer info over hebt, graag meer!

                          Thx,

                          Steven

                          Comment

                          • Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

                            #14
                            TS-212 en CX-8 zijn onderweg, en komen voor het eind van deze week terug binnnen.
                            Subhorn-115 kan momenteel niet geleverd worden omdat B&C de gebruikte 15NW100 speaker niet snel genoeg kan bouwen (3-tal weken geduld), Paveosub-118 wordt op dit moment in grote aantallen gebouwd, en zal op voorraad zijn begin Augustus, na ons jaarlijkse Gentse Feesten "werk" verlof.
                            De Paveoreeks zou normaal binnen een weekje op de website van Voice Acoustic geintroduceerd worden.
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                            Comment

                            • Quibus
                              • May 2008
                              • 17

                              #15
                              Luisteren

                              Enkele maanden gepasseerd, ondertussen heb ik het nieuws vernomen dat er eind deze maand een opendeurdag is in Deinze waarbij Voice Acoustic aan het publiek voorgesteld wordt. Ik ga alvast eens gaan kijken en luisteren. Peter, kan je misschien vertellen welke modellen er zullen staan?

                              Comment

                              Working...